Sébastien Seixas
![327165-675825.jpg 327165-675825.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/10/11/327165-675825.jpg)
Βαράτε βιολιτζήδες. Γιατί αν χαλάσει το βιολί σας από το πολύ βάρεμα, ο Γιατρός του Βιολιού θα σας το κάνει τσίλικο.
Το κοινό για το συγκεκριμένο θέμα είναι περιορισμένο – μουσικοί και ταλαίπωροι συγγενείς τους, ιδιοκτήτες/καθηγητές μουσικών οργάνων, μέλη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της ορχήστρας Μεγάρου και άλλων ορχηστρών, μαθητές ωδείων και οι μαμάδες τους… μάνι μάνι μαζεύονται καμιά εκατοστή. Ως μαμά μαθητευόμενου βιολιτζή μπήκα στο εργαστήριο του Σεμπαστιέν Σεηξάς και ενθουσιάστηκα από το σκηνικό: βιολιά σε διάφορα στάδια ανασύστασης, αποσύνθεσης, συναρμολόγησης και επιδιόρθωσης σκεπάζουν όλες τις επιφάνειες. Μια κουρασμένη βιόλα ξαπλώνει στο καναπεδάκι με ξύλινα τακάκια κάτω από τις χορδές της. Ένα βιολοντσέλο ακουμπισμένο στον τοίχο περιμένει (νωχελικά, οπωσδήποτε) να ασχοληθεί κάποιος μαζί του…
Ο κάποιος είναι ο Σεμπαστιέν, επιδιορθωτής/ειδικός/γιατρός/μάγος των μουσικών οργάνων – οι μουσικοί ορκίζονται στο όνομά του.
«Επιδιορθώνω όργανα του κουαρτέτου εγχόρδων» μου λέει με ελάχιστη γαλλική προφορά, «δηλαδή βιολί, βιόλα, βιολοντσέλο. Δουλεύω κυρίως με επαγγελματίες μουσικούς από ορχήστρες αλλά με έχουν μάθει πια όλοι, οπότε δουλεύω και με παραδοσιακούς μουσικούς…» Γίνεται χαμός στο εργαστήριό του αυτές τις μέρες – είναι αρχή της χρονιάς, περίοδος κατά την οποία φροντίζει και παραδίδει βιολιά σε μαθητές ωδείων, πνίγεται ως τον Νοέμβριο, οπότε και ηρεμούν τα πράγματα. Σίγουρα θα φουντώνουν την άνοιξη πάλι, πριν τις γιορτές των ωδείων.
Ο Σεμπαστιέν λοιπόν μεγάλωσε στην Ορλεάνη της Γαλλίας, έμαθε να παίζει κιθάρα και «του άρεσε η ιδέα να φτιάχνει μουσικά όργανα». Δεκατεσσάρων χρονών πήγε σε μια σχολή οργανοποιίας και φοίτησε πέντε χρόνια.
«Στην Ελλάδα ήρθα για πρώτη φορά για διακοπές» λέει «και έτυχε να γνωρίσω ανθρώπους που μου κάνανε κάτι, που γίναμε φίλοι και είμαστε ακόμα. Είχα αποφασίσει ότι ήθελα να μείνω για ένα διάστημα στο εξωτερικό, να φύγω από τη Γαλλία. Έμεινα ένα χρόνο εδώ, το ’95, έμαθα την ελληνική γλώσσα και… με ξαναέφερε ο έρωτας το ’97!»
Ο μικρότερος γιος μου μαθαίνει βιολί: με ένα βιολάκι «της σειράς», όπως ξεκινάνε όλοι, γιατί τα παιδιά βαριούνται εύκολα οτιδήποτε έχει μελέτη οπότε δύσκολα ξηλώνεσαι για βιολί (=πολλή μελέτη…) Το βιολάκι του έβγαζε έναν περίεργο ήχο τελευταία και η δασκάλα του ωδείου μάς έστειλε στον Σεμπαστιέν. «Αυτά τα κακά βιολιά…» μου είπε κουνώντας το κεφάλι του απογοητευμένος όταν έπιασε το βιολί στα χέρια του, παρόλο που το έπιασε πολύ προσεκτικά, δεν έχω παράπονο.
Ρωτάω τι εννοεί «κακά βιολιά». Κακοφτιαγμένα; Στραβοχυμένα; Κακόηχα και κακόψυχα;
«Για να φτιαχτεί σωστά ένα καλό βιολί» μου λέει, «φτάνει σε μια τιμή που δεν μπορεί ούτε να τη σκεφτεί ο μέσος γονιός. Αναγκαστικά είναι κακά τα παιδικά βιολιά, φτιάχνονται μαζικά, σε φάμπρικα, πολλά μαζί… τα μικρά μεγέθη (βιολιών) που είναι για παιδιά είναι όλα έτσι. Το καλό βιολί θέλει ακρίβεια, λεπτομέρεια. Και η τιμή του είναι ανάλογη με το επίπεδο του μουσικού αλλά και του βιολιού. Για ένα παιδί 10 χρονών, ένα καλό βιολί μπορεί να κάνει 1.000 ευρώ. Για ένα μουσικό 20 χρονών, μπορεί να κάνει 10.000 ευρώ… Για έναν επαγγελματία, το καλό βιολί φτάνει τις 100.000 ευρώ. Υπάρχουν μικρά βιολιά με 50 ευρώ και μοναδικά κομμάτια που φτάνουν τα 20 εκατομμύρια. Ευρώ.»
Γενικά… το μικρό παιδί που χρειάζεται μικρό βιολί, θα το έχει να το πιλατεύει για 2 χρόνια οπότε και θα προβιβαστεί σε μεγαλύτερο, και σε άλλα 2 χρόνια σε ακόμα μεγαλύτερο. Ξεκινάνε στα 6-7 χρόνια τους και μέχρι τα 12 αλλάζουν βιολιά – έτσι είναι τα παιδιά, ασταθείς προσωπικότητες. Όλα αυτά σημαίνουν ότι μπαίνεις σε ένα τριπάκι να ψάχνεις βιολάκια, μίνι, μικρά, μεσαία και πάει λέγοντας, για όσο καιρό ασχολείται το σπλάχνο σου, και με τη σκιαχτική πιθανότητα πάντα να σε παρατήσει σύξυλη το παιδί μια μέρα χωρίς καμία προειδοποίηση, εσένα και το βιολί μαζί. Άρα, δεν προχωράς εύκολα με το βιολί των 20 εκατομμυρίων – τέλος πάντων το σκέφτεσαι τουλάχιστον μέχρι να πάει το παιδί φαντάρος, που θα έχει πήξει το κουνταλίνι του/θα έχεις κερδίσει το λότο/θα έχεις χτυπήσει γκανιάν τύπου Έλλη Στάη… και ως τότε κουβαλάς το βιολάκι, κακό, μέτριο ή ρημαδιό, στον Σεμπαστιέν να το τακτοποιήσει κάθε φορά που πιτσικάρει…
Σεμπαστιέν Σεηξάς, «γιατρός» βιολιού, τον βρίσκετε από το σάιτ του, www.sebastienseixas.com ή τη σελίδα του στο Facebook (Sebastien Seixas), στο 210 6450936, ή από άλλους μουσικούς, αν έχετε βιολί/παιδί με βιολί.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Η παραλία που δεν πιστεύεις ότι είναι αληθινή» - Οι διθυραμβικές κριτικές
Πώς βοήθησε το τέλος στην χρήση της
Ο καθένας αγαπάει με τον τρόπο του — και οι γάτες με τους 30 δικούς τους
Tι προλαβαίνεις να δεις από αυτά που "τρεντάρουν" στο νησί αν έχεις μόλις ένα ΣΚ στην διάθεσή σου
Ανακάλυψα την Πάτμο πριν είκοσι χρόνια και εξακολουθεί να είναι ένα σεντούκι γεμάτο εκπλήξεις
10 λόγοι για να επισκεφθείς το κοντινότερο νησί στην πρωτεύουσα
Αν και υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι ιών ηπατίτιδας (Α έως Ε), η ηπατίτιδα Β και C είναι οι πιο σοβαρές
14 δήμοι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης - Η ξηρασία και η χρήση του νερού
Από το να καβγαδίζετε με ανθρώπους που λατρεύουν τις θεωρίες συνωμοσίας, μιλήστε τους με επιχειρήματα
Ο γνωστός ράπερ από το 2001, κάθε καλοκαίρι επιστρέφει με λαχτάρα στο νησί
Ένα νησί-όνειρο, κομμάτι μιας παλιάς Ελλάδας με πολύ φιλόξενους ανθρώπους
Το νησί με το διάσημο φιστίκι, τα γραφικά στενά και τις παραλίες που θα κολυμπήσεις παρέα με παγώνια, βρίσκεται μόλις μία ώρα από το λιμάνι του Πειραιά
Οι θερμοκρασίες συνεχώς ανεβαίνουν καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο
Μελέτη αποκαλύπτει νέα δεδομένα για την προσωπαγνωσία
Βρέθηκαν σε μυστηριώδη βράχο - Χρονολογούνται δισεκατομμύρια χρόνια πίσω
Μιλήσαμε με την Αγγελική Γρατσία, στην οικογένεια της οποία ανήκει το οινοποιείο, για όλα εκείνα που κάνουν ξεχωριστή την τέχνη της παραδοσιακής αμπελουργίας
Προσκεκλημένος ο φαρμακοποιός-συγγραφέας Μανόλης Μαυρολέων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.