- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Κούριερ σε δυο ρόδες
Η πρώτη εταιρεία κούριερ με ποδήλατα στην Αθήνα είναι μια ιστορία πέντε νέων παιδιών που και μέσα στην κρίση εκείνοι τα πάνε πολύ καλά, ευχαριστώ.
Μια ομάδα 5 φίλων ένωσε τις δυνάμεις της και μεταμόρφωσε σε δουλειά το μεγάλο της πάθος: το ποδήλατο. Η Bondex Couriers είναι η πρώτη εταιρεία κούριερ με ποδήλατα στην Ελλάδα – ένα σύστημα οικολογικών ταχυμεταφορών που ανάμεσα στα άλλα αποφορτίζει τα πεζοδρόμια της Αθήνας από τα παρκαρισμένα οχήματα.
«Το πιο ωραίο που έχουμε μεταφέρει; Μια πρόταση γάμου! Ένας ποδηλάτης που δεν τον γνωρίζαμε μας ζήτησε να παραδώσουμε στο γραφείο της κοπέλας του μια ανθοδέσμη, γλυκά και μια επιστολή. Στην επιστολή τής έγραφε ότι θέλει να την παντρευτεί» μου περιγράφει ο Χάρης, ένας από τους ιδρυτές – μαζί με τον Αιγέα, τον Κρίστιαν, τον Χάρη και την Άννα. Ως κούριερ βγήκαν στο δρόμο τον Μάιο του 2010. «Αστικοί ποδηλάτες βέβαια είμαστε εδώ και πολλά χρόνια. Στην ποδηλατική κοινότητα γνωριστήκαμε και γίναμε φίλοι. Ποδηλάτες από το εξωτερικό μάς έριξαν την ιδέα, η οποία έξω είναι πολύ διαδεδομένη. Μέχρι τότε όλοι κάναμε κάτι άλλο – εγώ είχα ένα κατάστημα λιανικής με είδη skate, ο Κρίστιαν σπούδαζε γραφιστική στην Αγγλία και ο Αιγέας είχε ένα φωτογραφείο. Τα αφήσαμε στην άκρη, είδαμε ότι έχουμε και τα …πόδια γι’ αυτή τη δουλειά και τη βάλαμε μπρος».
«Τα βγάζετε όμως πέρα με το χάος της Αθήνας;» ρωτώ τον Χάρη. «Η βασική διαφορά με το εξωτερικό είναι ότι οι εμπορικές και οικονομικές δραστηριότητες δεν είναι συγκεντρωμένες σε ένα σημείο. Δεν υπάρχει δηλαδή αντίστοιχο “financial, commercial district”. Επιχειρήσεις και καταστήματα υπάρχουν διασκορπισμένα σε όλη την Αττική. Με το ποδήλατο πάμε Γλυφάδα, Μεταμόρφωση, Κηφισιά, Χαϊδάρι… Έχουμε χωρίσει την Αττική σε ζώνες: η Α’ είναι το κέντρο, η Β’ πιάνει βόρεια από Κηφισιά, νότια από Βούλα, δυτικά από Πετρούπολη και ανατολικά από Αγία Παρασκευή. Γ’ ζώνη είναι τα “υπόλοιπα” Αττικής».
Και ποια η διαφορά τους σε σχέση με τις υπόλοιπες ανάλογες εταιρείες; Το ποδήλατο και οι 8πλάσιες θερμίδες που καίνε; «Όχι ακριβώς. Η δική μας είναι πραγματική υπηρεσία κούριερ. Τα “μεγάλα ψάρια” της αγοράς δουλεύουν σαν ταχυδρομεία. Δεν μπορείς να τους καλέσεις εκεί όπου βρίσκεσαι και να έρθουν μέσα σε 40 λεπτά, κι αν το κάνουν θα σε χρεώσουν πολλά. Εμείς κάνουμε τις μεταφορές χέρι με χέρι και παραδίδουμε μόνο στον παραλήπτη. Στα συμβατικά κούριερ η υπηρεσία αυτή χρεώνεται έξτρα. Το δικό τους “φτηνό” είναι να πας στην έδρα τους το δέμα κι αυτοί να το παραδώσουν μέσα σε τρεις εργάσιμες. Το δικό μας “φτηνό” είναι να φτάσει μέχρι την επόμενη στις 5 το απόγευμα. Μεταφέρουμε φακέλους και μικροδέματα έως 10 κιλά αλλά από το τέλος του μήνα θα έχουμε και cargo ποδήλατα για τα μεγάλα αντικείμενα».
Επιμένω. Το να μεταφέρεις δέμα με ποδήλατο μέσα στην Αθήνα ακούγεται εντελώς «επικίνδυνη αποστολή». Δεν είναι; Οι πελάτες πώς τους αντιμετωπίζουν; «Αρχικά όλοι ήταν περίεργοι να δουν αν θα καταφέρουμε να διανύσουμε τις ζητούμενες αποστάσεις μέσα σε μια μέρα. Τώρα οι ιδιώτες που μας επιλέγουν το κάνουν επειδή γουστάρουν την κουλτούρα του ποδηλάτου. Οι εταιρείες για να τονίσουν το πράσινο, οικολογικό προφίλ τους. Όσο για τους παραλήπτες συνεχίζουν να μας φέρονται σα να είμαστε ήρωες. Πιστεύοντας ότι είμαστε κατάκοποι μας κερνάνε συνεχώς φαγητά, γλυκά, χυμούς… Ανάμεσα στους γνωστούς πελάτες μας είναι η ελληνική εταιρεία φυσικού αερίου (ΔΕΠΑ), το Πανεπιστήμιο Αθηνών, νοσοκομεία, ενώ δουλεύουμε πολύ και με αρχιτεκτονικά και δικηγορικά γραφεία. Ειδικά οι δικηγόροι μάς προτιμούν γιατί συχνά θέλουν να στείλουν ένα φάκελο στα δικαστήρια μέσα σε μία ώρα. Όσο για τους κίνδυνους, τους δρόμους τούς γνωρίζαμε. Είναι δύσκολο αλλά σου δίνει και ευχαρίστηση. H Αθήνα είναι ωραία πόλη για να κάνεις ποδήλατο και από άποψη καιρού και για τη συνεχόμενη εναλλαγή του τοπίου της. Όσο περνάει ο καιρός και η κουλτούρα του ποδηλάτου εδραιώνεται, τόσο πιο φιλικά γίνονται τα οχήματα απέναντί μας».
Μετά από ένα χρόνο στη δουλειά ποιο συμπέρασμα έχουν βγάλει; «Στην Ελλάδα κανείς δεν βιάζεται. Τα αφήνουμε όλα για τελευταία στιγμή. Αυτό που συνήθως ακούμε από τους ιδιώτες είναι “εντάξει, και σήμερα να μην το πας και να το πας μεθαύριο δεν πειράζει”».
Εκτός από την «πρόταση γάμου» τα παιδιά έχουν μεταφέρει κι άλλα περίεργα: 3 κιλά καρύδια (τα έστελνε μια κυρία σε μια άλλη), μια ξύλινη κούτα με πούρα, ένα ποδήλατο για επισκευή κ.ά. Ο Χάρης υπερηφανεύεται για την ταχύτητα της ομάδας, η οποία διευρύνεται όταν πέφτει πολλή δουλειά (τα Χριστούγεννα βγήκαν έξω 20 ποδήλατα), αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι στο αποκορύφωμα της κρίσης αυτά τα παιδιά έστησαν μια δουλειά που τη γουστάρουν και η οποία ρολάρει («οι ρυθμοί ανάπτυξης αυξάνονται μήνα με το μήνα» μου λέει). Τώρα ξέρετε ποιους θα καλέσετε όταν θα θέλετε να στείλετε κάτι γρήγορα, οικολογικά και οικονομικά.
ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
Για αποστολή μέχρι την επόμενη ημέρα το κόστος είναι € 6,50 για τις ζώνες Α’ και Β’ και € 10 για τη ζώνη Γ’. Για παράδοση αυθημερόν οι αντίστοιχες τιμές είναι: € 7, 50 , € 8 και € 12. Με λίγο παραπάνω μπορείτε να ζητήσετε παράδοση μέσα σε μιάμιση ώρα, ακόμα και σε 40 λεπτά. Επίσης μπορείτε να ζητήσετε παράδοση και το Σάββατο. Επικοινωνία: 694 5390977, 210 9326.392, 210 9932.788, Προικονήσου 16, Νέα Σμύρνη.
Φωτό: V. PARAVAS v.paravas@gmail.com
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
Ο εγωκεντρικός Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Η κοινωνία ξέρει από τι είναι φτιαγμένοι οι πιο άσπλαχνοι δολοφόνοι – γιατί τους έπλασε με τα χέρια της
Κάθε Νοέμβριο, το νησί ευγνωμονεί τον Άγιο Σπυρίδωνα, γιατί σε αυτόν οφείλει τη σωτηρία της
Πολυπαραγοντική νόσος που επηρεάζει συνολικά την υγεία μας
Συστάσεις η πράξη να γίνεται πριν από τα 35 έτη
Ο χρόνιος πόνος και η αντιμετώπισή του
«Ήθελα ένα μαγαζί να μοιάζει με σπίτι. Και στον χώρο του, και στο φαγητό του και στους θαμώνες του», λέει ο ιδιοκτήτης Κωνσταντίνος Σφακιανάκης
Κάθε όγκος μαρμάρου που εξορύσσεται είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς μας που συνδέει το παρελθόν με ένα μέλλον βιώσιμο
Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου στη σκηνή του Ωδείου Αθηνών
Μια συζήτηση με τον επικεφαλής του δικτύου για τη Βιώσιμη Κινητικότητα CIVINET Ελλάδας-Κύπρου, τον συγκοινωνιολόγο-πολεοδόμο Κοσμά Αναγνωστόπουλο
Η Βόρεια Θάλασσα έχει αναδειχθεί σε hotspot πράσινης καινοτομίας και σε παγκόσμιο πρότυπο απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές χάρη σε μια σειρά από ποικίλα έργα καθαρής ενέργειας.
Ένα ταξίδι στο μεταίχμιο Αφρικής και Ευρώπης
«Θυμάμαι τον εαυτό μου πιτσιρικά να πίνω καφέ φίλτρου, όταν τον πρωτογνώρισα στην Ελλάδα τη δεκαετία του ʼ60. Αγαπούσα και τον ελληνικό, αλλά όσο να πεις, το ξενόφερτο και το νέο είχε τη χάρη του»
Σε αρχαίο ελαιώνα, με συγκομιδή με το χέρι
Πώς συγκεντρώνουν την πραμάτεια τους, ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν και ποιο είναι το όραμά τους για κεντρική ενιαία αγορά
Τα απογεματινά ηλεκτρονικά πάρτι – θεσμός με την υπογραφή του Plissken Festival επιστρέφουν με μία σεζόν που θα μας δώσει ακόμα περισσότερα από όσα υπόσχεται.
Η ερώτηση είναι η εξής: Αν μπορούσες να βιώσεις ολόκληρη τη ζωή σου από την αρχή χωρίς κανένα περιθώριο παρέμβασης ή αλλαγής θα το έκανες;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.