- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Νέες θεματικές που εντάσσονται στα σχολεία
Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Ποιες είναι οι νέες θεματικές ενότητες που εντάσσονται στα σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά.
Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων εντάσσονται από τον Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας.
Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων», αναφέρει το υπουργείο, ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.
Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:
- «Ζω καλύτερα-Ευ ζην»: α) Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια, β) Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη, γ) Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
- «Φροντίζω το περιβάλλον»: α) Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά, β) Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία, γ) Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά
- «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη»: α) Ανθρώπινα δικαιώματα, β) Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση, γ) Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
- «Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία»: α) STEM-Εκπαιδευτική ρομποτική, β) Επιχειρηματικότητα, Αγωγή Σταδιοδρομίας, Γνωριμία με επαγγέλματα.
Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας:
Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα
Α1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Α2. Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.
Β) Δεξιότητες ζωής
Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).
Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)
Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).
Δ) Δεξιότητες του νου
Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)
Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).
Με την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, «η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες, σημειώνει το υπουργείο», επισημαίνει το υπουργείο.
Με σχετικές υπουργικές αποφάσεις προσδιορίζονται, μεταξύ άλλων, «οι θεματικές ενότητες και το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ προβλέπονται η μεθοδολογία και η φιλοσοφία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, καθώς και οι κατάλληλες προσαρμογές και διαφοροποιήσεις για μαθήτριες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναπηρία, γλωσσικές ή πολιτισμικές διαφορές ή άλλες δυσκολίες».
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αναλυτική πρόγνωση από την EMY
Μεγάλο το ενδιαφέρον πολιτών για το σκυλάκι που επέζησε από το τροχαίο που σκοτώθηκε ο ιδιοκτήτης του
Φύλλο και φτερό από την αντιτρομοκρατική το διαμέρισμα γιάφκα - Τι βρήκαν
Γιατί βρισκόταν εκεί - Διατάχθηκε ΕΔΕ
Είναι το πρόσωπο που κανόνισε να πάρει τα κλειδιά του σπιτιού στην πολυκατοικία
Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο «Live News» για το έκτο νεκρό βρέφος
Τι υπήρχε μέσα στο ισοπεδωμένο διαμέρισμα - Η επίσημη ανακοίνωση
Διώκεται για παράβαση καθήκοντος σχετικά με το μπάζωμα του χώρου της σύγκρουσης
Το παιδί είναι διασωληνωμένο στη ΜΕΘ του Παίδων
Ήταν ο άνθρωπος πίσω από μεγάλες επιτυχίες του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα
H νέα, μικρότερη και ευέλικτη οργανωτική δομή
Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία
Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ.
Διακινούσαν την φωτογραφία μέσω group chat
«Μακάρι τα στοιχεία να μην επαληθευτούν» σημειώνει ο μετεωρολόγος
Τι υποστηρίζει η ανήλικη
Χειροπέδες στον 49χρονο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.