- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Οικονομάκης και Καφετζόπουλος απαντούν σε Καταλειφό για Κιμούλη
Ένας ενδιαφέρων «διάλογος» στα social media από τρεις καλλιτέχνες με αφορμή τις καταγγελίες
Απάντηση στον Δημήτρη Καταλειφό για τα όσα έγραψε για τον Γιώργο Κιμούλη και τις καταγγελίες, δίνουν Αντώνης Καφετζόπουλος και Δημήτρης Οικονομάκης.
Τη δική τους απάντηση στα όσα υποστήριξε ο Δημήτρης Καταλειφός για τον Γιώργο Κιμούλη δίνουν ο Δημήτρης Οικονομάκης και ο Αντώνης Καφετζόπουλος.
Νωρίτερα, ο Δημήτρης Καταλειφός είχε προτείνει «όχι μόνο ο Γιώργος Κιμούλης αλλά όλη η γενιά μας να πει ένα μεγάλο συγγνώμη στους νεότερους για λάθη που κι εμείς παραλάβαμε ή συνεχίσαμε, και οι νεότεροι να δώσουν αυτή τη συγγνώμη και να προχωρήσουμε ξανά όλοι μαζί».
Ο Κιμούλης έχει κατηγορηθεί από αρκετές γυναίκες - συναδέλφους του για ανάρμοστη συμπεριφορά και άσκηση ψυχολογικής και σωματικής βίας κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους στο θέατρο. Σημειώνεται ότι η Ζέκα Δούκα έκανε την πρώτη της ανάρτηση μετά τη δημόσια καταγγελία της για τον Γιώργο Κιμούλη, ο οποίος είχε απαντήσει στη συνέχεια με αγωγή και μήνυση.
Στην ανάρτησή του ο Δημήτρης Οικονομάκης επισημαίνει ότι δεν συμφωνεί με την προσέγγιση του Δημήτρη Καταλειφού, υπογραμμίζοντας: «Η βία, η προσβολή, η εκμετάλλευση της εξουσίας, ο σεξισμός, δεν συνιστά συμπεροφορά γενεών αλλά ατόμων». Και ξεκαθαρίζει ότι «ο καθένας φέρει ατόφια την ευθύνη του».
Στο κείμενο που ανέβασε στο Facebook για τον Γιώργο Κιμούλη και τις καταγγελίες, προσθέτει: «Και βεβαίως αναπτύσσονται σχέσεις εξουσίας ανάμεσα στους σκηνοθέτες ή τους μαέστρους και τους ηθοποιούς ή μουσικούς. Είναι η φύση της Τέχνης και το όραμα της καλλιτεχνικής πραγμάτωσης που συχνά προϋποθέτει κάτι τέτοιο. Μιλάμε όμως γιά την υπέρβαση των ορίων. Όταν στο όνομα της Τέχνης επιβάλλουμε τον ναρκισσιστικό, εξουσιαστικό εαυτό μας. Και τον εξυψώνουμε μέσω της ταπείνωσης του άλλου. Αφορά λίγους. Σπουδαίους συχνά αλλά λίγους, με την διττή ερμηνεία της λέξης. Κι όχι γενιές και ηλικίες».
Ο Οικομάκης συνοδεύει την ανάρτησή του με μια εικόνα από την «Έβδομη Σφραγίδα», του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, με πρωταγωνιστή τον Μαξ Φον Σίντοφ.
Ο Δημήτρης Οικονομάκης για τον Γιώργο Κιμούλη και τη φράση «ε, της μόδας είναι!»
«Ζούμε σε μιά εποχή που η κοινωνία σπάει την σιωπή κι ανέχεται λιγότερα. Ας μην θάψουμε το παράπονο αυτών που μίλησαν πίσω από τη "συλλογική" ευθύνη της γενιάς. Κι ας μην κρύψουμε τους θύτες πίσω από το φιλότιμο και τη συγγνώμη της "παρέας"» συνεχίζει.
Και συμπληρώνει: «Δούλεψα στο θέατρο και αυτό που μου έμεινε, κάθε φορά, ήταν η μαγεία. Κι αυτοί που την μοιράστηκαν δεν κοιτούσαν ηλικίες. Κι ούτε χωρίζονταν σε σκηνοθέτες και ηθοποιούς. Οφείλουμε σε όλους ένα μεγάλο ευχαριστώ. Και δεν ζητάμε ομαδικές συγγνώμες από αυτούς που τολμούν να ταξιδέψουν σε θάλασσα φουρτουνιασμένη. Και με το έργο τους να μας φέρουν αντιμέτωπους με τον κρυμμένο εαυτό μας».
«Δεν είχα προσωπική γνώμη για τον Κιμούλη. Κι ούτε συνάντησα Κιμούληδες που να ταιριάζουν στις περιγραφές. Αλλά οι καταγγελίες παραέγιναν πολλές. Και με πρόσβαλε και με θύμωσε αυτή του η φράση …."έ, της μόδας είναι!". Πόσο περιφρονητική απάντηση στις κατηγορίες. Αλλά η μόδα είναι όμορφη ενίοτε. Κι απελευθερωτική» καταλήγει στην ανάρτησή του ο Δημήτρης Οικονομάκης, απαντώντας στον Δημήτρη Καταλειφό για τον Γιώργο Κιμούλη και τις καταγγελίες για σωματική και ψυχολογική βία σε γυναίκες συναδέλφους στο θέατρο.
Αντώνης Καφετζόπουλος προς Δημήτρη Καταλειφό για Γιώργο Κιμούλη: «Τα πράγματα" ειναι παντα "καλυτερα" όταν μιλάμε» - Η ανάρτηση του ηθοποιού στο Facebook
Από τη μεριά του ο Αντώνης Καφετζόπουλος ξεκαθαρίζει ότι δεν συμφωνεί με τον Δημήτρη Καταλειφό. Όπως λέει, «"όλα αυτά τα οδυνηρά" δεν "συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο θεατρο". Συμβαίνουν εδω και δεκαετίες».
Και προσθέτει με νόημα: «Κι ο Μπέργκμαν στις μέρες μας και άλλα ιερά τέρατα, δικά μας και ξένα, θα πρεπει επιτέλους να ειδωθούν και κάτω απο το σημερινό φως. Το 1650 καίγαν γυναίκες με ασήμαντες αφορμές. Στις μέρες μας μονο φρίκη φέρνει μια τετοια σκέψη.
Υπάρχουν -και υπήρχαν πάντοτε- και εκείνοι που δεν υπέκυψαν στον ρόλο του θιασάρχη-αφέντη».
Στην ανάρτησή του για τον Δημήτρη Καταλειφό, τον Γιώργο Κιμούλη και το θέατρο, ο Αντώνης Καφετζόπουλος υπογραμμίζει: «Η συγνώμη απο όλους γενικώς και αορίστως είναι παραπλανητική και αδικεί τα θύματα που επιτέλους, με βάσανο προσωπικό, ανοίγουν την καρδιά και το στόμα τους».
Στο κείμενό του εκφράζει και τη διαφωνία του «με τον αγνωστικισμό που θεωρεί οτι τα πράγματα ισως γίνουν καλυτερα/ισως χειρότερα επειδή "η εποχή επιτρέπει να μιλάμε"».
Και καταλήγει: «Η ανθρώπινη εμπειρία δείχνει οτι "τα πράγματα" ειναι παντα "καλυτερα" όταν μιλάμε. Edit/υστερόγραφο: για να προλάβω την ασχετίλα οφείλω να δηλώσω πολυ καθαρά ότι εκτιμώ απεριόριστα τον Δημητρη Καταλειφο. Και να υπογραμισω οτι η εκτίμηση μου αυτή άφορα και το τι είδους άνθρωπος ειναι ο Δημητρης».
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα χρήματα δεν ήταν προστατευμένα στα ειδικά κουτιά ασφαλείας
Οι καταγγελίες του ΚΕΕΡΦΑ και τι απαντά η ΕΛ.ΑΣ.
Τι ανέφερε το ιατρικό ανακοινωθέν
Ανησυχία για την αύξηση των ατυχημάτων
Μετά το πρόστιμο της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
Συμπαράσταση και αγάπη για τη σπουδαία φωνή του ελληνικού τραγουδιού
Η κλήρωση για το έπαθλο ρεκόρ θα διεξαχθεί στις 22:00
Ανθρωποκυνηγητό για τους δράστες
Το πρόγραμμα παραμένει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενος μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Η φράση του πρώην υπουργού περί «προτεραιοτήτων» προκάλεσε βροχή ερωτήσεων της Εισαγγελέα της έδρας
Απείλησαν με όπλο τους υπαλλήλους και απέσπασαν τα χρήματα
Διεξάγεται ο αγώνας «Σπαρταθλον»
Συνελήφθη ο 14χρονος και ο πατέρας του
Μόνο σεβασμός για τη μεγάλη κυρία του τραγουδιού που υπέστη εγκεφαλικό επί σκηνής
«Θα εμπιστευόμουν το παιδί μου στην Κιβωτό με κλειστά μάτια»
Ποια η κατάσταση του νεαρού - Το χρονικό του ατυχήματος
Όσα τραγικά συμβαίνουν στο ελληνικό διαδίκτυο όταν ανεβάζεις φωτό με μαγιό και δεν είσαι πια εικοσιπεντάρα.
Για το το «Greece Race for the Cure 2024»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.