- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Σαν σήμερα: «Στην Εντατική» που καθιέρωσε το genre και τον Τζορτζ Κλούνεϊ
30 χρόνια από την πρεμιέρα της δραματικής σειράς
Το «ER» ήταν ένα από τα πιο ακριβά τηλεοπτικά σόου που έγιναν ποτέ, με κόστος 13 εκατομμύρια δολάρια ανά επεισόδιο
Σαν σήμερα, πριν από 25 χρόνια, η σειρά «ER» γνωστή στην Ελλάδα ως «Στην Εντατική» έκανε το ντεμπούτο του στο NBC, παρουσιάζοντας τις περιπέτειες γιατρών των επειγόντων περιστατικών στο Γενικό Νοσοκομείο της Κομητείας του Σικάγο. Το ιατρικό δράμα θα εκκινήσει τις καριέρες του Τζορτζ Κλούνεϊ, του Νόα Γουάιλ και της Τζουλιάνα Μάργκουλις, για 15 σεζόν, καθιστώντας το ως το δεύτερο μακροβιότερο ιατρικό δράμα στην ιστορία της τηλεόρασης.
Το «ER» κατέληξε να γίνει το Νο. 1 σόου στην τηλεόραση, έχοντας σχεδόν 50 εκατομμύρια τηλεθεατές σε ένα σημείο. Όταν έκανε το ντεμπούτο του για πρώτη φορά, ο Κλούνεϊ είχε δηλώσει μίλησε για την αναπάντεχη επιτυχία του σε μια συνέντευξη στο E! News: «Είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Είναι όμως και τόσο κουραστικό μόνο και μόνο επειδή οι ώρες μας σε αυτήν την εκπομπή είναι τόσες πολλές».
Ενώ ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός έφυγε από το σόου μετά από πέντε σεζόν, έκανε στην συνέχεια αρκετές guest εμφανίσεις και συχνά μιλούσε με αγάπη για την εμπειρία του στο σόου. Όπως αποκάλυψε ο εκτελεστικός παραγωγός της σειράς Τζον Γουέλς, ο Κλούνεϊ έπρεπε να εκλιπαρήσει για να γίνει δεκτός στο καστ. «Τη δεύτερη μέρα μας στο γραφείο, ο Τζορτζ εμφανίστηκε και δεν έφευγε μέχρι να τον αφήσω να κάνει οντισιόν», θυμάται ο Γουέλς.
Αφού εκπλήρωσε το πενταετές συμβόλαιό του, ο Κλούνεϊ, τότε κανονικός αστέρας του κινηματογράφου, αποχώρησε από τη σειρά με καλούς όρους, με τον Γουέλς να λέει κάποτε ότι ο ηθοποιός «έχανε κυριολεκτικά εκατομμύρια δολάρια μένοντας στο σόου».
Το «ER» προοριζόταν αρχικά να γίνει ταινία το 1974, με τον Στίβεν Σπίλμπεργκ να σκηνοθετεί ένα σενάριο που είχε γράψει ο Μάικλ Κράιτον, το οποίο θα ήταν «μια ταινία ντοκιμαντέρ για το τι συνέβη κατά τη διάρκεια 24 ωρών σε ένα δωμάτιο έκτακτης ανάγκης» βασισμένη στην εμπειρία του ως φοιτητής ιατρικής στη Βοστώνη. Δυστυχώς, δεν έγινε ποτέ ταινία, με το project να παραμένει στο ράφι για σχεδόν 20 χρόνια πριν το NBC εκδηλώσει ενδιαφέρον να το κάνει τηλεοπτική σειρά.
Ενώ η Κάρολ (Τζουλιάνα Μάργκουλις) θα γινόταν ένας από τους πιο αγαπημένους χαρακτήρες της σειράς, ποτέ δεν είχε σκοπό να συμμετάσχει σε άλλο επεισόδια πέρα από το δοκιμαστικό, καθώς το αρχικό σενάριο είχε τον χαρακτήρα της να πεθαίνει. Αλλά αφού το κοινό της δοκιμής ανταποκρίθηκε καλά στο ρόλο της, προστέθηκε μια έξτρα σκηνή για να εξηγήσει πώς επέζησε από την απόπειρα αυτοκτονίας της. Ωστόσο, η Μάργκουλις αποκάλυψε έκτοτε ότι ήταν στην πραγματικότητα ο Κλούνεϊ που «έσωσε» την καριέρα της πείθοντάς την να παραμείνει στο «ER» και να μην συμμετάσχει σε μια κωμική σειρά του CBS: «Με κάλεσε από το πουθενά και μου είπε: άκουσα ότι ο χαρακτήρας σου τα πήγε καλά στα δοκιμαστικά. Αν ήμουν στη θέση σου, δεν θα έπαιρνα άλλη δουλειά».
Ενώ έγινε το Νο. 1 σόου στην τηλεόραση, το ιατρικό δράμα αρχικά δεν είχε καλή ανταπόκριση, προκαλώντας ανησυχία στο NBC μετά την πρώτη προβολή. Τα στελέχη του δικτύου ανησύχησαν για τις σκηνές με αίματα και την ιατρική ορολογία, πιστεύοντας ότι είχε πάρα πολλή δράση και πάρα πολλούς χαρακτήρες για να ανταποκριθούν οι θεατές.
Παρά τις σκληρές σκηνές της σειράς, πίσω από τις κάμερες το καστ συνήθιζε να κάνει φάρσες ο ένας στον άλλον με τον βασικό πρωταγωνιστή Άντονι Έντουαρντς να λέει στο περιοδικό People ότι το καστ «γελούσε πάντα». Μια κλασική φάρσα ήταν να βάζει βαζελίνη στα τηλέφωνα των συναδέλφων του και η αγαπημένη του φάρσα έγινε σε βάρος μιας guest ηθοποιού. «Όταν γέννησε, αντί για ένα ψεύτικο μωρό της δώσαμε ένα εξωγήινο πράσινο τερατάκι», είπε. «Ποτέ δεν άκουσα κάποιον να ουρλιάζει τόσο δυνατά».
Στην έκτη σεζόν, το «ER» συγκλόνισε την Αμερική όταν σκότωσε τον χαρακτήρα της Κέλυ Μάρτιν, την Λούσι με βάναυσο τρόπο, όταν ένας σχιζοφρενής ασθενής έκοψε το λαιμό της πριν μαχαιρώσει τον Κάρτερ (Νόα Γουάιλ) που επέζησε της επίθεσης. «Ο Τζον Γουέλς με κάλεσε στο γραφείο του και συζητήσαμε για το ότι ήθελαν να κάνουν κάτι σπουδαίο με τη Λούσι βγάζοντάς την από το σόου», εξήγησε η Μάρτιν στο EW, «Ήμουν 21 ή 22. Θυμάμαι ότι το πήρα κάπως προσωπικά ότι με μαχαιρώνανε και έφευγα από τη σειρά, σίγουρα ένοιωθα τραυματισμένη». Το ίδιο και οι 30 εκατομμύρια θεατές που είδαν το επεισόδιο.
Ο ηθοποιός που έπαιξε τον σχιζοφρενής ασθενή αποκάλυψε ότι εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τις συνέπειες χρόνια αργότερα, αποκαλύπτοντας στον EW: «Εξακολουθώ να λαμβάνω μηνύματα στο Twitter μέχρι σήμερα και το κοινό ποτέ δεν με συγχώρεσε πλήρως για αυτό που έκανα».
Μετά από δεκάδες επεισόδια όπου η Λάουρα Ινές έπρεπε να περπατάει με πατερίτσα λόγω προβλήματος στο ισχίο, η ηθοποιός παρουσίασε προβλήματα στην πλάτη της λόγω του ρόλου της. «Η πραγματική μου πλάτη είχε αρχίσει να ταλαιπωρείται», αποκάλυψε. «Έκανα τεστ οστικής πυκνότητας και το κάτω μέρος της σπονδυλικής μου στήλης είχε αρχίσει να καμπυλώνεται στη μία πλευρά μετά από δέκα χρόνια ανύψωσης του ισχίου μου».
Αφού τα νούμερα μειώνονταν σταθερά για αρκετές σεζόν, το «ER» είδε ανάκαμψη όταν ο Τζον Στάμος εμφανίσθηκε στη σειρά στη σεζόν 13 ως Δρ. Τόνι Γκέιτς. Ο σταρ του «Full House» αποκάλυψε ότι στην πραγματικότητα αποφάσισε να συμμετάσχει στο σόου αφού έπεσε τυχαία πάνω στον Κλούνεϊ. «Δεν το έχω πει σε πολλούς ανθρώπους αυτό. Συνάντησα τον Τζορτζ σε κάποιο εστιατόριο και μου είπε: πρέπει να έρθεις οπωσδήποτε στο ΕR». Ο Στάμος αργότερα θα αποκαλούσε τη σειρά ως την αγαπημένη του δουλειά.
Το «ER» κατέληξε να γίνει μια εκπληκτική πηγή πληροφοριών για ιατρικά θέματα. Μια μελέτη του 2002 (που διεξήχθη από το Ίδρυμα Kaiser Family) αποκάλυψε ότι το ένα τρίτο των θεατών βοηθήθηκε από τη σειρά ώστε να κάνει καλύτερες επιλογές σε θέματα υγείας και διαπίστωσαν ότι αύξησε τις γνώσεις τους μετά την παρακολούθηση πολλών επεισοδίων.
Το «ER» ήταν ένα από τα πιο ακριβά τηλεοπτικά σόου που έγιναν ποτέ, με κόστος 13 εκατομμύρια δολάρια ανά επεισόδιο. Αλλά ήταν επίσης ένα από τα σόου με την υψηλότερη τηλεθέαση ποτέ, φτάνοντας στο αποκορύφωμά του το 1998 με 47,8 εκατομμύρια θεατές.
Όσο για τις πιθανότητες αναβίωσης, ο Κλούνεϊ είχε δηλώσει κάποτε αστειευόμενος ότι αν επέστρεφε ποτέ θα επέστρεφε ως ασθενής.