TV & Media

Baby Reindeer: Το Μικρό Ταρανδάκι σε σκληρές αποκαλύψεις στο δικαστήριο

Ο δημιουργός της επιτυχημένης σειράς είχε άλλα τόσα να πει για τη stalker του εντός της δικαστικής αίθουσας

Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο Ρίτσαρντ Γκαντ, μετά τη μήνυση της stalker του, Φιόνα Χάρβεϊ για το Baby Reindeer, κατέθεσε εναντίον της στο δικαστήριο με σκληρά ντοκουμέντα

Το real life drama των πρωταγωνιστών του Baby Reindeer το είχαμε αφήσει στη μήνυση που έκανε η Φιόνα Χάρβεϊ στο Netflix, αξιώνοντας 170 εκ. δολάρια, «πατώντας» σε ένα λάθος της πλατφόρμας που επέτρεψε στους τηλεθεατές να συμπεράνουν και τελικά να μάθουν την πραγματική ταυτότητα της «Μάρθα». Όμως, φαίνεται ότι ο δημιουργός της σειράς Ρίτσαρντ Γκαντ είναι απολύτως αποφασισμένος να τιμωρήσει τη stalker του και να στηρίξει το κανάλι που ανέδειξε τη δουλειά και την προσωπική του ιστορία.

Έτσι, ο Γκαντ, δημιουργός και πρωταγωνιστής του Baby Reindeer, αν και στην αρχή απέφευγε συστηματικά να την κατονομάσει, πλέον εμφανίστηκε στο δικαστήριο για να καταθέσει με λεπτομέρειες την «εξαντλητική και εξαιρετικά ενοχλητική» καταδίωξη που, όπως υποστηρίζει, υπέφερε από τη συγκεκριμένη για χρόνια. Ειδικότερα, σε ντοκουμέντο 21 σελίδων που κατατέθηκε σε δικαστήριο της Καλιφόρνιας προχθές (Δευτέρα), ο Γκαντ περιέγραψε την επί σειρά ετών «παρακολούθηση, παρενόχληση, κακοποίηση και απειλή» που φέρεται να υπέστη από την ενάγουσα, Φιόνα Χάρβεϊ, μεταξύ των ετών 2014 και 2017.

Υπενθυμίζεται, ότι η Φιόνα Χάρβεϊ κατέθεσε αγωγή ύψους 170 εκατομμυρίων δολαρίων κατά του Netflix μόλις πριν από έναν μήνα, στην οποία κατηγορούσε την πλατφόρμα για συκοφαντική δυσφήμιση, σκόπιμη πρόκληση συναισθηματικής οδύνης, αμέλεια και παραβίαση του δικαιώματος της δημοσιότητας. Η ίδια είχε συμβουλευτεί τους δικηγόρους της να προσφύγει εναντίον του Netflix, το οποίο στους τίτλους έναρξης χαρακτήριζε το «Baby Reindeer» ως «μια αληθινή ιστορία».

Και μπορεί η Χάρβεϊ να μην κατονομάζεται ποτέ στη σειρά, μπορεί η ίδια να παραχώρησε συνέντευξη για να διαψεύσει ότι παρενοχλούσε τον Γκαντ ή ότι του είχε στείλει 41.000 emails, εκατοντάδες φωνητικά μηνύματα, 106 επιστολές και περίπου 18 μηνύματα στο Χ, όμως πλέον δεν υπάρχει αμφιβολία αναφορικά με την ταυτότητά της, καθώς στην κατάθεσή του ο Γκαντ χαρακτήρισε το «Baby Reindeer» ως μια «μυθιστορηματική αναπαράσταση του συναισθηματικού του  ταξιδιού μέσα από διάφορες εξαιρετικά τραυματικές πραγματικές εμπειρίες».

Η συνέντευξη της Χάρβεϊ στον Πιρς Μόργκαν, εκεί που όλα έδειχναν ότι εννοούσε ότι θα κινηθεί νομικά εναντίον του δημιουργού της σειράς

Όπως συνεχίζει ο ίδιος στην κατάθεσή του «πρόκειται για σειρά. Ούτε για ντοκιμαντέρ ούτε για κάποια ρεαλιστική απόπειρα απόδοσης των γεγονόντων.

Ενώ η σειρά βασίζεται στη ζωή μου και σε πραγματικά γεγονότα και είναι, στον πυρήνα της, συναισθηματικά αληθινή, δεν είναι μια ακριβής εξιστόρηση των γεγονότων και των συναισθημάτων που βίωσα καθώς συνέβαιναν. Είναι μυθιστορηματική και δεν έχει σκοπό να απεικονίσει πραγματικά γεγονότα».

Ακριβώς επειδή το «Baby Reindeer» βασίστηκε σε μια θεατρική παράσταση που παρουσίασε ο Γκαντ στο φεστιβάλ Fringe του Εδιμβούργου το 2019, αναφέρει σχετικά στην κατάθεσή του: «Αν και αυτές οι θεατρικές παραγωγές ήταν συναισθηματικά αληθινές και βασισμένες σε πραγματικά γεγονότα της ζωής μου, δραματοποίησαν ανθρώπους, μέρη, πράγματα και γεγονότα για να αφηγηθούν μια ιστορία. Δεν έγραψα τη σειρά ως αναπαράσταση πραγματικών γεγονότων για οποιοδήποτε πραγματικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένης της Φιόνα Χάρβεϊ... Η Μάρθα Σκοτ δεν είναι η Φιόνα Χάρβεϊ».

Τι αναφέρει στην κατάθεσή του ο δημιουργός του Baby Reindeer

Ο ίδιος – ακριβώς όπως και στη σειρά – τονίζει ότι για πρώτη φορά γνώρισε τη Χάρβεϊ, εργαζόμενος ως μπάρμαν στην παμπ Hawley Arms στο Λονδίνο το 2014 και αρχικά την θεώρησε «ακίνδυνη».

«Το 2014, συνάντησα τη Χάρβεϊ στην παμπ όπου εργαζόμουν τότε, το Hawley Arms. Παρατήρησα ότι φαινόταν ταλαιπωρημένη και της πρόσφερα ένα φλιτζάνι τσάι κερασμένο από το μαγαζί. Παρατηρώντας ο ένας την προφορά του άλλου, ξεκινήσαμε μια φιλική συζήτηση, όπως την εξέλαβα τότε, και συζητήσαμε για την κοινή μας καταγωγή. Μετά από εκείνη την πρώτη συνάντηση, με παρακολουθούσε και με παρενοχλούσε καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου 2014-2017. Η Φιόνα Χάρβεϊ εμφανιζόταν συχνά στην παμπ και γρήγορα κατέστη σαφές ότι είχε απομνημονεύσει το ωράριο της βάρδιας μου, συχνάζοντας συνεχώς εκεί. Στη συνέχεια έφτανε λίγο πριν την έναρξη της βάρδιάς μου τις περισσότερες ημέρες που δούλευα και καθόταν στην άκρη του μπαρ. Τηλεφωνούσε επίσης συνεχώς στην παμπ τις ημέρες που δεν δούλευα για να ελέγξει αν ήμουν εκεί. Αυτό συνεχιζόταν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Μερικές φορές έμενε για όλη τη βάρδια μου, άλλες φορές έμενε μερικές ώρες. Μερικές φορές απλά έλεγε κάτι και έφευγε ξαφνικά».

Ωστόσο, στην κατάθεσή του αναφέρεται και στο κομμάτι της σεξουαλικής παρενόχλησής του από τη γυναίκα: «Συχνά προσπαθούσε να με αγγίξει με ακατάλληλους (και μερικές φορές σεξουαλικούς) τρόπους και αγνοούσε τις εντολές μου να σταματήσει», ενώ τονίζει ότι μετά από περίπου δύο χρόνια stalking, είχε ήδη λάβει «χιλιάδες emails, εκατοντάδες φωνητικά μηνύματα και αρκετές χειρόγραφες επιστολές», οι οποίες ήταν συχνά «σεξουαλικά παρενοχλητικές, βίαιες» ή με «υποτιμητικό περιεχόμενο, σχόλια μίσους και απειλές». Όπως λέει ο Γκαντ και όπως αναπαρίσταται και στη σειρά, κατήγγειλε την Χάρβεϊ στην αστυνομία τον Φεβρουάριο του 2016.

«Το συνολικό αποτέλεσμα όλων των ενεργειών της Χάρβεϊ ήταν τεράστιο», γράφει και συνεχίζει: «Ήταν εξαντλητικό και εξαιρετικά ενοχλητικό να αντιμετωπίζω τις συνεχείς προσωπικές της αλληλεπιδράσεις στο Hawley Arms, το ότι με ακολουθούσε σε όλο το Λονδίνο, μεταξύ άλλων κοντά στο μέρος όπου ζούσα, και τις αδιάκοπες και βαθιά δυσάρεστες επικοινωνίες της».
Ο Γκαντ ενημερώνει επίσης ότι εκδόθηκε προειδοποίηση για παρενόχληση σε πρώτο βαθμό εναντίον της Χάρβεϊ τον Μάιο του 2016 και τότε ήταν που τα emails και τα φωνητικά μηνύματα σταμάτησαν. Ωστόσο, αυτό δεν κράτησε για πολύ, καθώς λίγο αργότερα ο δημιουργός και ηθοποιός έλαβε μια χειρόγραφη επιστολή της με ένα ζευγάρι εσώρουχα τον Αύγουστο του 2017.

«Συνολικά, ήταν μια απίστευτα αγχωτική και ανήσυχη περίοδος, με μια παρατεταμένη περίοδο αμείλικτης συμπεριφοράς που ελάμβανε χώρα για αρκετά χρόνια».
Παρ’ όλα αυτά, τώρα η Χάρβεϊ αξιώνει 50 εκατομμύρια δολάρια αποζημίωση, άλλα 50 εκατομμύρια για «ψυχική οδύνη και απώλεια κερδών», 50 εκατομμύρια δολάρια για «όλα τα κέρδη από το “Baby Reindeer”» και 20 εκατομμύρια δολάρια για ποινική αποζημίωση.

Στη δική της αγωγή, η Χάρβεϊ υποστηρίζει ότι το Netflix «δεν έκανε κυριολεκτικά τίποτα για να επιβεβαιώσει την “αληθινή ιστορία” που αφηγήθηκε ο Γκαντ και δεν ερεύνησε ποτέ αν η Χάρβεϊ καταδικάστηκε, κάτι που συνιστά μια πολύ σοβαρή παραποίηση των γεγονότων. Επιπροσθέτως, δεν έκανε τίποτα για να κατανοήσει τη σχέση μεταξύ του Γκαντ και της Χάρβεϊ, αν υπήρχε... Ως αποτέλεσμα των ψεμάτων, της κακοδιαχείρισης και της εντελώς απερίσκεπτης συμπεριφοράς των εναγομένων, η ζωή της Χάρβεϊ είχε καταστραφεί. Απλώς, το Netflix και ο Γκαντ κατέστρεψαν τη φήμη της, τον χαρακτήρα της και τη ζωή της»...

Με πληροφορίες από Guardian.com