TV & Media

ΗΠΑ: WarnerMedia & Discovery σχηματίζουν ένα νέο γίγαντα στα ΜΜΕ

Ενώνονται για να αντισταθούν στις πλατφόρμες streaming

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των AT&T και Discovery, συγχωνεύονται WarnerMedia & Discovery

Ένας νέος κολοσσός δημιουργείται στον τομέα των ΜΜΕ και της ψυχαγωγίας, για να αντιμετωπίσει το Netflix κα τις άλλες μεγάλες εταιρίες του streaming: ο αμερικανικός όμιλος τηλεπικοινωνιών AT&T ανακοίνωσε σήμερα τη συγχώνευση της θυγατρικής του, WarnerMedia (CNN, HBO...), με την Discovery, στην οποία ανήκει μεταξύ άλλων το δίκτυο Eurosport.

Η AT&T θα λάβει περίπου 43 δισεκ. δολάρια σε μετρητά και χρεώγραφα και οι μέτοχοί της το 71% της οντότητας που θα ιδρυθεί. Εκείνοι της Discovery θα κατέχουν το 29% του νέου ομίλου, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Η επιχείρηση αυτή, το τέλος της οποίας αναμένεται στα μέσα του 2022, πραγματοποιείται τρία χρόνια μετά την εξαγορά της Time Warner --προηγούμενη επωνυμία της WarnerMedia-- από την AT&T, τη μεγαλύτερη αμερικανική καλωδιακή εταιρία και τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία στην κινητή τηλεφωνία, έναντι 85 δισεκ. δολαρίων.

Ο «γάμος» ανακοινώθηκε σε μια στιγμή όπου το αμερικανικό, αλλά και το παγκόσμιο, οπτικοακουστικό πεδίο, κυριαρχείται όλο και περισσότερο από τα μεγάλα ονόματα του streaming που είναι οι Netflix, Disney+, Amazon Prime Video ή η Apple TV.

Απέναντι σε αυτό το νέο οικονομικό μοντέλο, χωρίς διαφημίσεις αλλά με συνδρομές, πολλοί όμιλοι έχουν αισθανθεί την ανάγκη να ενισχύσουν την προσφορά τους προκειμένου να διαφυλάξουν το θέση τους στην ανηλεή ζούγκλα της αμερικανικής ψυχαγωγίας.

«Η νέα επιχείρηση θα μπορεί να επενδύσει περισσότερα σε πρωτότυπα περιεχόμενα για τις υπηρεσίες streaming της, να βελτιώσει τις επιλογές προγραμματισμού στα τηλεοπτικά κανάλια της με πληρωμή (...) και να προτείνει πιο καινοτόμες επιλογές στους θεατές και εμπειρίες βίντεο», υπογραμμίζουν οι δύο όμιλοι.

Στα τέλη του 2020, η HBO MAX είχε 61 εκατομμύρια συνδρομητές, η Netflix 204 εκατομμύρια και οι πλατφόρμες Disney (Disney+, ESPN+, Hulu) 146 εκατομμύρια.

Ο προβλεπόμενος κύκλος εργασιών της νέας επιχείρησης είναι περίπου 52 δισεκ. δολάρια με ορίζοντα το 2023. Αναμένονται επίσης συνέργειες για τα κόστη ύψους τριών δισεκ. δολαρίων ετησίως.

Στο χρηματιστήριο οι τίτλοι των δύο επιχειρήσεων σημείωναν καθαρή άνοδο στις συναλλαγές πριν από την έναρξη της συνεδρίασης, με τη μετοχή της AT&T να καταγράφει άνοδο 4,5% και εκείνην της Discovery σχεδόν 17%.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις