- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Βίντεο του 2011 με συνωστισμό σε σούπερ μάρκετ παρουσιάστηκε ως πρόσφατο
Ο συνωστισμός σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας δεν συνέβη λόγω του κορωνοϊού
Βίντεο του 2011 με συνωστισμό σε σούπερ μάρκετ παρουσιάστηκε ως πρόσφατο σε πολλά μέσα σε όλον τον κόσμο.
Ισχυρισμός: Βίντεο παρουσιάζει συνωστισμό Γερμανών πολιτών έξω από σούπερ μάρκετ για την προμήθεια αγαθών λόγω του κορωνοϊού.
Συμπέρασμα: Το βίντεο έχει τραβηχτεί το 2011 όταν το σούπερ μάρκετ είχε προσφορά σε κάποια ηλεκτρονικά είδη.
ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Βίντεο του 2011 παρουσιάστηκε ως πρόσφατο σε άρθρο που ανέβηκε σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Το είδαμε στο protothema.gr, pronews.gr, pentapostagma.gr, κ.α..
Στα άρθρα αναφέρεται ότι οι πολίτες της Γερμανίας επισκέφθηκαν μαζικά σούπερ μάρκετ για την προμήθεια των απαραίτητων εξαιτίας της επιδημίας του κορωνοϊού. Μάλιστα σχολιάζεται το γεγονός ότι στην Ελλάδα οι πολίτες αντέδρασαν πιο ήρεμα σε σχέση με αυτούς που ζουν στην «ψυχρή Γερμανία». Χαρακτηριστικά διαβάζουμε στο άρθρο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Πρώτου Θέματος:
«Ο πανικός από τη ραγδαία εξάπλωση της επιδημίας του κορωνοϊού φαίνεται πως δεν… ξεχωρίζει λαούς και ιδιοσυγκρασίες, καθώς τα φαινόμενα του συνωστισμού στα σούπερ μάρκετ και των λογομαχιών μεταξύ των πολιτών καταγράφηκαν και στην -κατά τα άλλα- ψυχρή Γερμανία, μάλιστα πολύ πιο έντονα και… μαζικά, σε σύγκριση με την απειθαρχία και τον πανικό που επέδειξε ένα ποσοστό του πληθυσμού και στην Ελλάδα.
Εικόνες Γερμανών πολιτών να συνωστίζονται, σαν τα… πρόβατα που τρέχουν να μπουν στη στάνη, στις εισόδους των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να προμηθευτούν με τα… απαραίτητα για τον κορωνοϊό, όχι απλώς προκάλεσαν ανησυχία στη γερμανική πολιτική ηγεσία, αλλά δημιούργησαν την αίσθηση ότι η νέα αυτή κρίση θα απαιτηθεί μεγάλη προσπάθεια για να τεθεί υπό έλεγχο.»
Το άρθρο συνοδεύεται από βίντεο όπου παρουσιάζει τις σκηνές αλλοφροσύνης. Το βίντεο αναρτήθηκε και στο λογαριασμό που διαθέτει το Πρώτο Θέμα στο YouTube. Πρόκειται όμως για βίντεο του 2011.
Συμπέρασμα: Το βίντεο έχει τραβηχτεί το 2011 όταν το σούπερ μάρκετ είχε προσφορά σε κάποια ηλεκτρονικά είδη.
ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Βίντεο του 2011 παρουσιάστηκε ως πρόσφατο σε άρθρο που ανέβηκε σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Το είδαμε στο protothema.gr, pronews.gr, pentapostagma.gr, κ.α..
Στα άρθρα αναφέρεται ότι οι πολίτες της Γερμανίας επισκέφθηκαν μαζικά σούπερ μάρκετ για την προμήθεια των απαραίτητων εξαιτίας της επιδημίας του κορωνοϊού. Μάλιστα σχολιάζεται το γεγονός ότι στην Ελλάδα οι πολίτες αντέδρασαν πιο ήρεμα σε σχέση με αυτούς που ζουν στην «ψυχρή Γερμανία».
Χαρακτηριστικά διαβάζουμε στο άρθρο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Πρώτου Θέματος:
«Ο πανικός από τη ραγδαία εξάπλωση της επιδημίας του κορωνοϊού φαίνεται πως δεν… ξεχωρίζει λαούς και ιδιοσυγκρασίες, καθώς τα φαινόμενα του συνωστισμού στα σούπερ μάρκετ και των λογομαχιών μεταξύ των πολιτών καταγράφηκαν και στην -κατά τα άλλα- ψυχρή Γερμανία, μάλιστα πολύ πιο έντονα και… μαζικά, σε σύγκριση με την απειθαρχία και τον πανικό που επέδειξε ένα ποσοστό του πληθυσμού και στην Ελλάδα.
Εικόνες Γερμανών πολιτών να συνωστίζονται, σαν τα… πρόβατα που τρέχουν να μπουν στη στάνη, στις εισόδους των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να προμηθευτούν με τα… απαραίτητα για τον κορωνοϊό, όχι απλώς προκάλεσαν ανησυχία στη γερμανική πολιτική ηγεσία, αλλά δημιούργησαν την αίσθηση ότι η νέα αυτή κρίση θα απαιτηθεί μεγάλη προσπάθεια για να τεθεί υπό έλεγχο.»
Το άρθρο συνοδεύεται από βίντεο όπου παρουσιάζει τις σκηνές αλλοφροσύνης. Το βίντεο αναρτήθηκε και στο λογαριασμό που διαθέτει το Πρώτο Θέμα στο YouTube. Πρόκειται όμως για βίντεο του 2011.
Το άρθρο όπως αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Πρώτου Θέματος.
Το βίντεο
Το βίντεο που χρησιμοποιείται και παρουσιάζει το συνωστισμό έξω από σούπερ μάρκετ αναρτήθηκε για πρώτη φορά στο YouTube το 2011. Σε αυτό παρουσιάζονται εικόνες που εκτυλίχθηκαν σε ημέρα προσφορών σε σούπερ μάρκετ σε εμπορικό κέντρο στην πόλη Kiel της Γερμανίας.
Το βίντεο του 2011 που χρησιμοποιήθηκε στο άρθρο.
Ο χρήστης του YouTube που ανέβασε το βίντεο στην πλατφόρμα αναφέρει στα σχόλια που το πλαισιώνουν ότι το βίντεο τραβήχτηκε στις 30/1/2011 (αναρτήθηκε την επόμενη ημέρα) όταν το κατάστημα είχε προσφορές σε κάποια ηλεκτρονικά είδη. Τονίζει ότι το βίντεο δεν έχει καμία σχέση με το κορωνοϊό.
Απάντηση για το γεγονός έχει δώσει και η εταιρεία. Εκπρόσωπος της Aldi-Nord έστειλε το ακόλουθο e mail μετά από ερώτηση που τέθηκε από το correctiv.org:
«Το βίντεο χρονολογείται από το 2011 και καταγράφηκε μπροστά από το υποκατάστημά μας στο εμπορικό κέντρο CITTI-PARK στο Kiel. Υπάρχουν οι λεγόμενες ειδικές πωλήσεις μία φορά το χρόνο. Το 2011, προσφέραμε φθηνούς υπολογιστές/φορητούς υπολογιστές ως μέρος μιας ειδικής προσφοράς, η οποία συνάντησε μεγάλο ενδιαφέρον από τους πελάτες μας. Εξ ου και η μεγάλη ουρά μπροστά από το κατάστημά μας.»
Διαβάστε τη συνέχεια στα Ellinika Hoaxes.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από τον Γιάννη Παπαμιχαήλ
Η πρώτη φωτογραφία από την τελετή
Tι είπε για τις αισθητικές επεμβάσεις
Το «Where No Man Has Gone Before» μετέτρεψε τη σειρά σε ένα απόλυτο franchise
Το τελευταίο επεισόδιο της σειράς είχε κάποιες εξόχως ενοχλητικές ομοιότητες με την απόπειρα εναντίον του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ
Οι δυο γηραιότεροι υποψήφιοι στην ιστορία των ΗΠΑ
Οι αναρτήσεις τους έχουν «πλημμυρίσει» από δεκάδες σχόλια
«Όχι, δεν πειράζει», έγραψε στην λεζάντα ο γνωστός σεφ
«Γι' αυτό έχουμε γυναικοκτονίες», πρόσθεσε η ηθοποιός
Τι συνέβη - Η απάντηση της δημάρχου της περιοχής
Η έρευνα είχε συνολικά 94,943 συμμετέχοντες από 47 χώρες
«Αρκετή λάμψη και κάποιος μπορεί να σκεφτεί "αχ τι ωραία ζωή μέσα στην περιποίηση". Κι όμως...», έγραψε
«Ήταν πολύ σημαντικό το "δεν τρώμε"», είπε
Ένα επικό καλοκαιρινό throwback στο Χ - Οι πιο χιουμοριστικές αναρτήσεις
Αποφασιστικό βήμα για την αντιμετώπιση της πειρατείας
Με αφορμή την επέτειο των γενεθλίων της
Η επανεμφάνιση της «Βουλίτσας» και οι ηθοποιοί που έμειναν από το πρώτο έως το τελευταίο επεισόδιο
Τι είπε για τη μητρότητα, τις «Άγριες Μέλισσες» και τη συμμετοχή της στη σειρά, «Παραλία»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.