TV & Media

Ναι, η πολλή διαφήμιση στην TV χαλάει τη διατροφή νέων - παιδιών

Τι δείχνει μεγάλη βρετανική έρευνα

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η μακρόχρονη θέαση τηλεοπτικών διαφημίσεων συμβάλλει δυσοίωνα στην κακή διατροφή νέων και παιδιών, που τρώνε πολύ τζανκ φουντ παρακολουθώντας τες, κάτι που δεν ισχύει για συνομηλίκους που βλέπουν λιγότερη τηλεόραση και χωρίς διαφημίσεις.

Λεπτομερέστερα, αυτό που μέχρι τώρα αποτελούσε διάχυτη εμπειρική εντύπωση, επιβεβαιώνεται  από μεγάλη έρευνα που διεκπεραίωσε η βρετανική οργάνωση αντικαρκινικών ερευνών «Cancer Research UK», για τη σχέση των τηλεοπτικών διαφημίσεων και της διατροφής, σε δείγμα 3.348 παιδιών και νέων ηλικίας 11 έως 19 ετών.

Τα κύρια πορίσματα της έρευνας, που είναι η μεγαλύτερη του είδους της:

  • Οι έφηβοι που βλέπουν πολλή τηλεόραση με διαφημίσεις έχουν πιθανότητα 139% να πιουν αναψυκτικά και άλλα ποτά με ανθρακικό, καθώς επίσης 65% μεγαλύτερη πιθανότητα να φάνε φαγητό από φαστ φουντ και άλλα έτοιμα γεύματα με πολλές θερμίδες, και άρα με πολύ αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας
  • Πρακτικά, ένας εθισμένος στην τηλεοπτική διαφήμιση νέος καταναλώνει περισσότερα από 500 έξτρα σνακ (πατατάκια, μπισκότα κλπ) και αναψυκτικά το χρόνο,  απ΄ όσα ένα μη εθισμένος συνομήλικός του
  • «Δεν ισχυριζόμαστε πως κάθε έφηβος που παρακολουθεί τηλεόραση, θα το ρίξει στο τζανκ φουντ.  Η μελέτη μας δείχνει ότι υπάρχει ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα στις διαφημίσεις και στις διατροφικές συνήθειες και ότι η μείωση του τζανκ φουντ στο τηλεοπτικό μάρκετινγκ θα βοηθήσει να σταματήσει η κρίση παχυσαρκίας», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Τζιότσνα Βόχρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ