- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ποια πηγή ενημέρωσης εμπιστεύονται περισσότερο οι Έλληνες;
Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης - Η χώρα μας φέρεται να αποτελεί (για άλλη μία φορά) εξαίρεση
Τι κοινό έχουν οι ειδήσεις περί πώλησης όπλων από τη Χίλαρι Κλίντον στο ISIS και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση κοστίζει στο Ηνωμένο Βασίλειο περί τα 350 εκατομμύρια λίρες την εβδομάδα;
Πρόκειται για χαρακτηριστικές περιπτώσεις ψευδών ειδήσεων (fake news).
Το πρόβλημα με τις ψευδείς ειδήσεις που κοινοποιούνται ευρέως έχει γιγαντωθεί σε τέτοιο βαθμό, που πριν από λίγο καιρό τo Facebook προσέλαβε τουλάχιστον 3.000 άτομα προσωπικό ώστε να ασχολούνται με το «μπλοκάρισμά» τους, προτού αυτές γίνουν viral.
Αναφορικά με την Ευρώπη, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει συλλέξει η Κομισιόν, τα social media είναι σε γενικές γραμμές η λιγότερο έμπιστη πηγή ενημέρωσης.
Ειδικότερα, μόνο το 36% των Ευρωπαίων φέρεται να εμπιστεύεται όσα διαβάζει στο ίντερνετ, ενώ μόλις το 26% υποστηρίζει πως εμπιστεύεται γενικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης, οι χώρες που δείχνουν τη μικρότερη εμπιστοσύνη -απ' όλες- στα social media είναι η Γαλλία και η Σουηδία.
Αυτό που προκύπτει από τα συγκεκριμένα στοιχεία και αξίζει ιδιαίτερα να σημειωθεί, είναι πως υπάρχει μία γενικότερη έλλειψη εμπιστοσύνης σε όσα μεταδίδονται στο διαδίκτυο, σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο. Σε 24 από τις 32 χώρες στις οποίες ελήφθησαν δείγματα, υπάρχει μία πολύ μεγάλη μείωση αξιοπιστίας προς το διαδίκτυο, από το 2012 έως το 2016.
Την ίδια ώρα όμως, αυτό που ήταν ίσως μη αναμενόμενο είναι ότι η εμπιστοσύνη σε άλλες πηγές ενημέρωσης δεν έχει κλονιστεί, εν αντιθέσει με το διαδίκτυο.
Είναι χαρακτηριστικό πως τα «παραδοσιακά» μέσα ενημέρωσης -ραδιόφωνο, τηλεόραση, έντυπα- φαίνεται να κερδίζουν περισσότερο την εμπιστοσύνη του ευρωπαϊκού κοινού, σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Ειδικά το ραδιόφωνο υπήρξε, για το 2016, η πηγή ενημέρωσης την οποία εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες.
Ωστόσο, όπως δείχνει ο σχετικός πίνακας της ανάλυσης, υπήρχαν διαφοροποιήσεις από χώρα σε χώρα, ως προς το ποια πηγή ενημέρωσης τυγχάνει της μεγαλύτερης εμπιστοσύνης.
Ως εκ τούτου, με βάση πάντα τα ίδια στοιχεία, προκύπτει πως 21 από τις 33 χώρες εμπιστεύονται περισσότερο το ραδιόφωνο και 11 την τηλεόραση.
Το αξιοσημείωτο είναι πως σύμφωνα με τον πίνακα, η Ελλάδα αποτελεί τη μοναδική εξαίρεση, ως η χώρα στην οποία το διαδίκτυο είναι αυτό που χαίρει της μεγαλύτερης εμπιστοσύνης από τους πολίτες.