TV & Media

Το Down Town απαντά για τη φωτογράφιση με τους celebrities πρόσφυγες - H σπόντα για την Τσανακλίδου (εικόνες)

«Ξέρουμε ότι ενοχλήσαμε πολλούς ακόμη και με την ύπαρξή μας»

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
123363-276586.jpg

Στο γεγονός πως το Down Town επέστρεψε στα περίπτερα και χωρίς χρηματοδότες έπειτα από κάποια χρόνια απουσίας, εξαιτίας του λουκέτου στην εταιρεία ΙΜΑΚΟ, αποδίδει η ομάδα του περιοδικού την κριτική που εισέπραξε για το επίμαχο εξώφυλλο «Είμαστε όλοι πρόσφυγες», όπου διάσημοι από διαφορετικούς χώρους φωτογραφήθηκαν ως πρόσφυγες.

«Ξέρουμε ότι ενοχλήσαμε πολλούς ακόμη και με την ύπαρξή μας. Μόνοι μας, χωρίς χρηματοδότες, χωρίς συνεταίρους, χωρίς ισχυρούς φίλους και συμμάχους, βγήκαμε στα περίπτερα και καταφέραμε από την πρώτη στιγμή να πείσουμε ότι ένα περιοδικό γραμμένο από δημοσιογράφους με σεβασμό στην αισθητική και την εικόνα που μπορεί να συνδυάζει κομμάτια της επικαιρότητας κάθε είδους έχει λόγο ύπαρξης στην αγορά» αναφέρεται μεταξύ άλλων σε ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό του Down Town στο Facebook.

Όσο για το επίμαχο εξώφυλλο, αναφέρεται πως ο λόγος δεν ήταν άλλος από το να αναδειχθεί πως τα πρόσωπα των προσφύγων μοιάζουν με τα δικά μας πριν ξεσπάσει ο πόλεμος.

Συγκεκριμένα, τονίζεται:

«Στο 1o μας τεύχος κάναμε οκτασέλιδο ρεπορτάζ με συγκλονιστικές φωτογραφίες από το ταξίδι των προσφύγων από την Τουρκία στην Ελλάδα, στο 6o μας τεύχος σε ένα εξασέλιδο αφιέρωμα καταγράψαμε τις δραματικές διηγήσεις εθελοντών στη Σκάλα Μυτιλήνης, στο 11o τεύχος με τίτλο "Έλεος, πόσα νεκρά παιδιά χωράνε στο Αιγαίο" αφιερώσαμε οκτώ σελίδες στους κατοίκους της Λέσβου και τη βοήθεια που προσφέρουν στους πρόσφυγες που φτάνουν στο νησί. Στο 12ο τεύχος η Μυτιληνιά υποψήφια για Νόμπελ Ειρήνης Αμαλία Καμβύση έδωσε συνέντευξη στο περιοδικό, υπό τον τίτλο "Η γιαγιά όλου του κόσμου". Στο 15ο τεύχος βρεθήκαμε στην Πλατεία Βικτώριας στην Αθήνα και καταγράψαμε τις συγκλονιστικές ιστορίες των προσφύγων, με τίτλο "Άνθρωποι και ποντίκια". Στο 16ο τεύχος πια ταξιδέψαμε με τον φωτογράφο μας στην Ειδομένη και αφιερώσαμε δώδεκα σελίδες για να μεταφέρουμε τις δραματικές εκκλήσεις των προσφύγων. Στο ίδιο τεύχος ζητήσαμε από 8 διάσημους Έλληνες να φωτογραφηθούν με έναν συμβολικό, θεατρικό τρόπο για το εξώφυλλο του περιοδικού, στέλνοντας το ανθρώπινο μήνυμα ότι "είμαστε όλοι πρόσφυγες" και θυμίζοντας σε όλους, ακόμη και στο κοινό που δεν παρακολουθεί τις ειδήσεις, "ότι υπάρχουν ψυχές σ' αυτήν τη χώρα που χρειάζονται τη βοήθειά μας. Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε κάτι;". Ο λόγος που επιλέχθηκε το συγκεκριμένο concept ήταν για να δείξει ότι τα πρόσωπα των προσφύγων μάς μοιάζουν, είναι πρόσωπα οικεία, που πριν ξεσπάσει ο πόλεμος ζούσαν ζωές σαν τη δική μας».

Επίσης, η συντακτική ομάδα του περιοδικού αναρωτιέται για το γεγονός πως ενώ τα πρώτα σχόλια ήταν άκρως θετικά για αυτή τη φωτογράφιση, λίγες μόλις ώρες αργότερα, όλα το ακριβώς αντίθετο, ενώ σε αυτό το σημείο δεν παραλείπει να εκθέσει και την Τάνια Τσανακλίδου, λέγοντας πως όλοι οι φωτογραφιζόμενοι ήξεραν το concept της φωτογράφισης.

«Είναι τουλάχιστον παράξενο ότι το θετικό μήνυμα του περιοδικού φάνηκε να παρανοείται από κάποιους σε τόσο απόλυτο βαθμό. Είναι διπλά παράξενο ότι ενώ το πρωί της Πέμπτης που το περιοδικό κυκλοφόρησε στα περίπτερα, τα μηνύματα στα Μedia ήταν θετικά παρουσιάζοντας το εξώφυλλο ως μια "καλή είδηση", το μεσημέρι κύκλοι στο διαδίκτυο ξεκίνησαν μια άνευ προηγουμένου επίθεση στην ομάδα του περιοδικού, που έφτασε ακόμη και σε απειλές. Είναι επίσης παράξενο ότι η μία εκ των εικονιζόμενων στο εξώφυλλο, η Τάνια Τσανακλίδου –προφανώς όταν ανακάλυψε ότι μεγάλη μερίδα των θαυμαστών της αντέδρασε με σχόλια– έκανε μια προσβλητική δήλωση στα social media για το περιοδικό και σε τηλεφωνική συνομιλία που είχαμε μαζί της, όταν τη ρωτήσαμε για ποιο λόγο μας επιτίθεται, μας είπε ότι "αν θέλαμε να βοηθήσουμε, έπρεπε να πάμε στην Ειδομένη". Όταν της εξηγήσαμε ότι "έχουμε πάει στην Ειδομένη και έχουμε 12 σελίδες αφιέρωμα στο ίδιο τεύχος και μάλιστα υπάρχει και τίτλος στο εξώφυλλο", μας απάντησε: "Αλήθεια; Δεν έχω διαβάσει ακόμη το περιοδικό!". Όλοι οι φωτογραφιζόμενοι γνώριζαν ακριβώς ποιο είναι το concept της φωτογράφισης και πώς άλλωστε θα μπορούσε να κρυφτεί, όταν στο πλατό της φωτογράφισης υπήρχαν τα συμβολικά σωσίβια» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Και συνεχίζουν:

«Το μήνυμα του περιοδικού ήταν και είναι ξεκάθαρο. Θα βοηθάμε αυτούς που μας χρειάζονται με όποιον τρόπο μπορούμε, ακολουθώντας τις αρχές και την καρδιά μας, χρησιμοποιώντας τα μέσα που ακόμα και το "lifestyle" μας δίνει. Τη δύναμη της εικόνας και των διάσημων ανθρώπων από κάθε χώρο. Δεν υπάρχει ούτε καλλιτεχνικό ούτε εμπορικό κριτήριο στην αγάπη για τον συνάνθρωπο και είναι καιρός πια να βάλουμε τέλος στο κλισέ που χωρίζει τους ανθρώπους σε αυτούς που δικαιούνται και σε αυτούς που δεν δικαιούνται να προσφέρουν.

»Ακόμη κι αν σε κάποιους η προσπάθειά μας να αφυπνίσουμε και να στείλουμε το συμβολικό μας μήνυμα ότι το προσφυγικό αφορά όλους μας φάνηκε "κακόγουστη", δεν ακυρώνονται ούτε οι καλές μας προθέσεις ούτε η συνεχής δημοσιογραφική παρουσία μας εκεί που χτυπάει η καρδιά της επικαιρότητας. Θα συνεχίσουμε λοιπόν ακόμη πιο δυνατοί και ακόμη πιο σίγουροι για τον ρόλο που επιθυμούμε να κρατήσουμε στα Μedia, αρνούμενοι να φοβηθούμε αυτούς που ανώνυμα ξεκινούν επιθέσεις, επιχειρώντας να καταστείλουν τις φωνές που δεν εξυπηρετούν κανένα συμφέρον πολιτικό ή οικονομικό».

Παρατίθεται ολόκληρη η ανακοίνωση:  

Το DownTown, από το πρώτο τεύχος που κυκλοφόρησε, στις 26 Νοεμβρίου του 2015, απέδειξε ότι στη δεύτερη περίοδό του θα γί...

Posted by DownTown Magazine Greece on Tuesday, March 15, 2016

Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την απάντηση του Βαγγέλη Γερμανού

Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την απάντηση των Καραβάτου-Κατσούλη

Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την απάντηση της Τάνιας Τσανακλίδου

Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε τα σχόλια στα social media για την επίμαχη φωτογράφιση

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αρχείο της ΕΡΤ: Συνέντευξη με τον διευθυντή του, Βασίλη Αλεξόπουλο
Αρχείο της ΕΡΤ: Όταν η μνήμη συναντάει το μέλλον

Επισκεφτήκαμε το πολύτιμο αρχείο της ΕΡΤ, περπατήσαμε ανάμεσα σε ατελείωτους διαδρόμους που διασώζουν ήχους και εικόνες από το 1900 μέχρι σήμερα και μιλήσαμε με τον διευθυντή του, Βασίλη Αλεξόπουλο.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.