- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Σταϊκούρας: Πιο ασφαλές το σιδηροδρομικό ταξίδι Αθήνας - Θεσσαλονίκης από τον Σεπτέμβρη του 2023
«Συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης είναι εγκατεστημένα στο μεγαλύτερο κομμάτι του σιδηροδρόμου»


Σταϊκούρας: Πιο ασφαλές το σιδηροδρομικό ταξίδι Αθήνας - Θεσσαλονίκης από τον Σεπτέμβρη του 2023 -Τι είπε για τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης
«Από τον Σεπτέμβριο του 2023 και μέχρι σήμερα είναι πιο ασφαλείς οι μεταφορές και οι μετακινήσεις Αθήνας-Θεσσαλονίκης γιατί υπάρχουν εγκατεστημένα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο μεγαλύτερο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου» δήλωσε από το βήμα της Ολομέλειας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη. Ο τελευταίος, ζήτησε διευκρινήσεις σχετικά με την αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνας -Θεσσαλονίκης, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του «Ντάνιελ», και ειδικότερα σε ποια έκταση καλύπτεται από σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση το σιδηροδρομικό δίκτυο κάνοντας λόγο για καθυστερήσεις.
«Το 2019, στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκης η σηματοδότηση ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 31% του δικτύου, τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 54% του , τον Σεπτέμβριο του 2023 ήταν στο 100% του δικτύου και σήμερα εξαιτίας των καταστροφών του «Ντάνιελ» στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή είναι στο 80%», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας και συμπλήρωσε:
«'Αρα, στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, υπήρχε για πρώτη και μοναδική φορά ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης τον Σεπτέμβριο του 2023. Σήμερα είναι στο 80% και είναι αντικείμενο των εργασιών που θα γίνουν.
Σταϊκούρας: To σύστημα ETCS στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο 80%
Στο θέμα της τηλεδιοίκησης, το 2019 στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 1%, σε 5,6 χιλιόμετρα, τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 31%, τον Σεπτέμβριο του 2023 ήταν στο 100%, και πάλι, εξαιτίας των φυσικών καταστροφών, είμαστε στο 80%. Το ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) επί της γραμμής ήταν στο 43% το 2019 εγκατεστημένο, τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 54% και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους ήταν στο 81% και τον Φεβρουάριο του 2025 είναι στο 80%, εξαιτίας των φυσικών καταστροφών».
Ακόμα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επεσήμανε ότι παράλληλα έχουν γίνει και άλλα έργα όπως, «τα 4 κέντρα ελέγχου συράγγων και τα 5 κέντρα ελέγχου τηλεδιοίκησης που δεν υπήρχαν και σήμερα υπάρχουν και ενισχύουν την ασφάλεια».
Όπως είπε, «ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ είναι στα 75 εκατομμύρια ευρώ από τα 45 εκ ευρώ που ήταν», ενώ για την συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή υπάρχουν τέσσερεις εργολαβίες για σιδηροδρομικά έργα που είναι:
«Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης
-η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλιοφάρσαλα -Καλαμπάκας.
-η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος και
-η αποκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης ETCS1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλή σιδηροδρομικής γραμμής από Παλιοφάρσαλα μέχρι Καλαμπάκα.
«Αυτά όλα αθροίζουν περίπου στα 460 εκ ευρώ. Το αντικείμενο που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, θα ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026.
Το υπόλοιπο κομμάτι των σιδηροδρομικών έργων που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, η διάρκεια σύμβασης έχει οριστεί σε 15 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής τους. Πριν από 15 μέρες προχωρήσαμε στην αποστολή των σχεδίων σύμβασης στο ελεγκτικό συνέδριο για τον προβλεπόμενο προσυμβατικό έλεγχο.
Με δεδομένο ότι μέχρι σήμερα έχουμε θετική έκβαση όλων των προδικαστικών προσφυγών, είμαστε στο τελικό στάδιο έτσι ώστε να υπογράψουμε μόλις ολοκληρώσει την διαδικασία το ελεγκτικό συνέδριο. Έτσι άμεσα θα ξεκινήσουμε την υλοποίηση των έργων ύψους 1,4 δις ευρώ εκ των οποίων 900 εκ είναι οδικά και τα υπόλοιπα είναι σιδηροδρομικά σε έξι περιφερειακές ενότητες της χώρας, τέσσερεις στη Θεσσαλία και δύο στη Στερεά Ελλάδα με όρους υψηλότερης ανθεκτικότητας», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Όχι στην αποστολή ελληνικών στρατευμάτων στην Ουκρανία» είπε ο πρωθυπουργός από το Παρίσι
O διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, για τα καυτά θέματα της ελληνικής και διεθνούς οικονομίας
Τι είπε για τα συνθήματα που ακούστηκαν στην παρέλαση - Πώς σχολίασε τον Αλέξη Τσίπρα
Το 53% ζητά πρόωρες εκλογές - Ποιο το ποσοστό των αναποφάσιστων
Η ρητορική, όσο καλή κι αν είναι, η τερατολογία, όσο εξωφρενική κι αν είναι, το συμβάν, όσο τραγικό κι αν είναι, δεν μπορούν από μόνα τους να αλλάξουν την πορεία μιας χώρας της Ευρώπης σε συνθήκες κανονικότητας.
Η απάντηση της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας στα σενάρια περί επιστροφής Τσίπρα
Τι ισχύει για το Δημόσιο
Ο Έλληνας πρωθυπουργός θα βρεθεί την Παρασκευή στο Μέγαρο των Ηλυσίων
Θα ακολουθήσουν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις
H υπουργός εκνευρίστηκε με την κατάσταση του χώρου
«Να γίνει πράξη η δέσμευσή μας για κατώτατο μισθό 950 ευρώ και μέσο μισθό 1.500 ευρώ έως το 2027»
Tι ανέφερε η Χαριλάου Τρικούπη για τον κατώτατο μισθό
Στην 11η θέση μεταξύ 22 χωρών που έχουν κατώτατο μισθό η Ελλάδα
Αυξημένα κατά 506 εκατ. ευρώ τα φορολογικά έσοδα - Αναλυτικά τα στοιχεία
Την Πέμπτη θα παρουσιαστούν αναλυτικά τα ποσά από την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως
H ομιλία του στο συνέδριο καινοτομίας «Innovation Crete» που διοργανώθηκε στα Χανιά
Μειωμένες κατά 36% οι μεταναστευτικές ροές
Ενώ η Τουρκία γίνεται όλο και πιο επιθετική, ενώ η Ευρώπη πασχίζει να ανασυνταχθεί στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται λόγω της αμερικανικής πολιτικής, εμείς συζητάμε παλαβομάρες
Για πρωτοφανή επίθεση σε βάρος της κάνει λόγο η βουλευτής - Η ανάρτησή της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.