Πολιτικη & Οικονομια

KOK: Τέλος στην αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας οχημάτων

Όλες οι αλλαγές και τα νέα πρόστιμα

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Το νέο πλαίσιο κυρώσεων του Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας θα λειτουργήσει συνδυαστικά με τις νέες κάμερες που θα εγκατασταθούν στους δρόμους

Ο νέος Κώδικας Οδικής κυκλοφορίας προβλέπει χρηματικό πρόστιμο, βαθμούς ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών και αφαίρεση άδειας οδήγησης για όσους οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ. Όρια ταχύτητας, αυστηροποίηση ποινών, πρόστιμα online και δίκυκλα, περιλαμβάνονται επίσης στις αλλαγές.

Το νέο πλαίσιο κυρώσεων του Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας θα λειτουργήσει συνδυαστικά με τις νέες κάμερες που θα εγκατασταθούν στους δρόμους. Η διαπίστωση της παράβασης, αλλά και η εξόφληση του προστίμου θα πραγματοποιείται ψηφιακά, μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο του παραβάτη.

Τα πρόστιμα για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ:

  • 1.200 ευρώ
  • αφαίρεση άδειας οδήγησης για 3 μήνες
  • ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 2 μηνών

Τα πρόστιμα για παραβίαση STOP και κόκκινου σηματοδότη:

  • 700 ευρώ πρόστιμο
  • 30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης

Τα πρόστιμα για χρήση κινητού τηλεφώνου

  • 350 ευρώ
  • 30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης

Τα πρόστιμα για μη χρήση ζώνης – κράνους:

  • 350 ευρώ
  • 30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης

Αντιθέτως, μειώνονται οι περιπτώσεις αφαίρεσης πινακίδων των οχημάτων. Δεν θα αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας με το σκεπτικό ότι τα μέλη των πολλών οικογενειών χρησιμοποιούν το ίδιο αυτοκίνητο. Ετσι θα τιμωρείται ο οδηγός, αλλά το αυτοκίνητο θα μπορέσει να το χρησιμοποιήσει, μετά τη παράβαση, καποιο άλλος μέλος της οικογένειας.

Tο όριο ταχύτητας μειώνεται στα 30 χιλιόμετρα την ώρα. Αντιθέτως σε δρόμους με 2 λωρίδες κυκλοφορίας το όριο παραμένει στα 50 χιλιόμετρα την ώρα.

Ο νέος κώδικας θα επιτρέπει την διήθηση των μοτοσικλετιστών ανάμεσα από τα αυτοκίνητα υπο όρους, με την προυπόθεση να μην περνάνε τα 25 χιλιόμετρα την ώρα, να υπάρχει επαρκής χώρος για να το κάνουν αυτό και να μην σταματούν πάνω στις διαβάσεις των πεζών.

«Θέλουμε και επιδιώκουμε την οδική ασφάλεια σε ύψιστο και μέγιστο βαθμό για να έχουμε λιγότερους νεκρούς και τραυματίες στους ελληνικούς δρόμους για να είναι με ασφάλεια ο οδηγός, ο πεζός αυτός ο οποίος οδηγεί το ποδήλατο του ή το πατίνι του.  Όλες αυτές οι οδικές συμπεριφορές πρέπει να γίνονται με κανόνες για αυτό ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας είναι ένας κανόνας ζωής. Αυτόν τον κανόνα ζωής καλούμαστε να τον ακολουθήσουμε ολοι μαζί», επισημαίνει ο Υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου.