- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η απάντηση Σταϊκούρα για την απευθείας ανάθεση και το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης
«Στις ώρες αιχμής τα δρομολόγια θα κινούνται ανά 3,5 λεπτά»
O Σταϊκούρας απάντησε για την απευθείας ανάθεση και το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης - «Στις ώρες αιχμής τα δρομολόγια θα κινούνται ανά 3,5 λεπτά»
Ο υπουργός Μεταφορών,Χρήστος Σταϊκούρας, μίλησε σήμερα στο Mega και έδωσε απαντήσεις για το θέμα της απευθείας ανάθεσης για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και για άλλα ζητήματα που αφορούν το Μετρό όπως δρομολόγια, τεχνικά χαρακτηριστικά, ασφάλεια κ.α.
Αρχικά, για το λογότυπο, είπε: «Υπάρχει μια εύλογη καχυποψία της κοινωνίας εξαιτίας της ανακολουθίας της πολιτείας να υλοποιήσει έγκαιρα ένα έργο. Ακούμε πως δεν θα ανοίξει το μετρό, κριτική για την ασφάλεια, για το σήμα κτλ. Το μετρό θα ανοίξει 30/11 με τους 13 σταθμούς. Θα κοστίζει 0,60 ευρώ το εισιτήριο.
Ως προς το λογότυπο, είναι στην αισθητική του καθενός. Ακολουθήθηκε μια διαδικασία από το ελληνικό μετρό. Υπάρχει εταιρεία. Η εταιρεία έτρεξε τον διαγωνισμό, ο διαγωνισμός ήταν 30.000 ευρώ. Υπάρχει μια επιτροπή η οποία είναι 3μελής, με 2 αρχιτέκτονες που έκριναν ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι για το ελληνικό μετρό. Ο αρχικός διαγωνισμός ήταν μόνο για λογότυπο, και είπαμε να γίνει ένας διαγωνισμός για την ταυτότητα. Ακυρώθηκε ο πρώτος διαγωνισμός. Στον 2ο διαγωνισμό, συμμετείχαν οι εταιρείες. Το κόστος γενικά για την ταυτότητα είναι περί τα 60.000 ευρώ. εμείς με 30.000 ευρώ παρουσιάσαμε αυτό το αποτέλεσμα», είπε αρχικά ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στο Mega.
«Έγινε απευθείας ανάθεση γιατί το ελληνικό μετρό αποφάσισε ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι αλλά κι για τεχνικούς λόγους. Ζητήσαμε από την εταιρεία να κάνει παρουσίαση. Εμείς το παρουσιάσαμε, δεν είναι δουλειά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να εγκρίνει ή να μην εγκρίνει. Πρέπει να εμπιστευόμαστε τους ειδικούς», συνέχισε.
«Θα έπρεπε το «ελληνικό μετρό» να το έχει φροντίσει νωρίτερα», ανέφερε.
Σχετικά με τις προδιαγραφές ασφαλείας του έργου, δήλωσε: «Οι έλεγχοι και οι δοκιμές στα συστήματα και τους συρμούς έχουν ξεκινήσει από το 2021. Αρχικά χειροκίνητα και στη συνέχεια ηλεκτρονικά. Και σήμερα γίνονται σε κανονική εμπορική λειτουργία. Ταυτόχρονα γίνονται οι έλεγχοι στην ίδια την ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει την λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό. Είναι η εταιρεία που λειτουργεί ήδη κατά τον ίδιο τρόπο το Μετρό Κοπεγχάγης και αυτό του Μιλάνου. Η εταιρεία ανέφερε ότι επί 40 χρόνια που λειτουργεί αυτά τα συστήματα ασφαλείας δεν έχει καταγραφεί ούτε ένα δυστύχημα. Και ότι με τα συστήματα που έχουν τοποθετηθεί στο Μετρό Θεσσαλονίκης, η πιθανότητα αστοχίας είναι μία στα 100.000 χρόνια».
Τέλος, ο Χ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε σε ορισμένα χαρακτηριστικά του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως για παράδειγμα ότι υπάρχουν δύο ξεχωριστές σήραγγες και ο ένας συρμός δεν θα κινείται δίπλα στον άλλον, όπως γίνεται στην Αθήνα. Επίσης, στις ώρες αιχμής τα δρομολόγια θα κινούνται ανά 3,5 λεπτά, ενώ εκτιμούν πως περίπου 254.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν καθημερινά το μέσο.