Πολιτικη & Οικονομια

Παρέμβαση της Ελεονώρας Μελέτη στην Ευρωβουλή για τα δικαιώματα ΛΟΑΤΚΙ, ατόμων με αναπηρία και γυναικών

«Η λεκτική βία οφείλει να έχει συνέπειες στον θύτη», υποστηρίζει η ευρωβουλευτής της ΝΔ

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Παρέμβαση της Ελεονώρας Μελέτη στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου για τον διαδικτυακό εκφοβισμό σε ΛΟΑΤΚΙ, άτομα με αναπηρία και γυναίκες

Η ευρωβουλευτής της ΝΔ Ελεονώρα Μελέτη αναφέρθηκε σε παρέμβασή της στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού και ρητορικής μίσους προς άτομα ΛΟΑΤΚΙ, άτομα με αναπηρία και γυναίκες.

Σύμφωνα με την ευρωβουλευτή Ελεονώρα Μελέτη, «η λεκτική βία οφείλει να αποκτήσει την ίδια βαρύτητα με τη σωματική βία και να έχει συνέπειες στον θύτη με στόχο να προστατευτούν πέρα από τα σώματα και οι ανθρώπινες ψυχές».

Ελεονώρα Μελέτη: Η παρέμβαση στην Ευρωβουλή για τον διαδικτυακό εκφοβισμό

Ξεκινώντας την παρέμβασή της, η Ελεονώρα Μελέτη ανέφερε: «Θα ήθελα πολύ σήμερα να σας διαβάσω μερικά από τα εκατομμύρια μηνύματα που δέχονται καθημερινά, πέρα από τις θρησκευτικές ομάδες, τα άτομα ΛΟΑΤΚΙ, τα άτομα με αναπηρία, αλλά και οι γυναίκες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο. Ωστόσο, δεν μου το επιτρέπουν οι κανόνες αυτής της αίθουσας που καταδικάζουν και απαγορεύουν τη χρήση της κακοποιητικής γλώσσας και της λεκτικής βίας. Κανένας, βέβαια, δεν μας κατηγορεί για καταπάτηση της ελευθερίας του λόγου».

«Εκεί έξω, όμως, στην κοινωνία, στα social media, η χρήση λεκτικής βίας όχι μόνο επιτρέπεται, αλλά έχει αυξηθεί κατακόρυφα με εκατομμύρια ανθρώπους να γίνονται θύματα λεκτικής κακοποίησης, εμπαιγμού, εξευτελισμού, διασυρμού, για τις απόψεις τους, για την εξωτερική τους εμφάνιση, για τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό, την πιθανή αναπηρία τους, για το φύλο τους - αν λάβουμε υπ' όψιν ότι εμείς οι γυναίκες είμαστε ψηλά στη λίστα των θυμάτων», συνέχισε η Ελεονώρα Μελέτη και αμέσως αναρωτήθηκε:

«Γιατί λοιπόν να μην τιμωρείται και η λεκτική βία; Γιατί κάποιοι να έχουν το δικαίωμα να ισοπεδώνουν στο "όνομα της δημοκρατίας" ψυχές, ενώ στο πλαίσιο της ίδιας δημοκρατίας τιμωρούνται όταν ισοπεδώνουν σώματα; Γιατί να θεωρείται η προσπάθεια αντιμετώπισης της λεκτικής βίας καταπάτηση στην ελευθερία του λόγου και όχι κοινωνική ανάγκη;».

«Έχει έρθει η ώρα να δράσουμε», είπε, καταλήγοντας: «Έχει έρθει η ώρα να βρούμε τρόπους, ώστε να ακούγονται απόψεις χωρίς να καταπατάται το δικαίωμα μερικών στην αξιοπρέπεια, στην ψυχική υγεία, στη δική τους ελευθερία». Και αμέσως προσέθεσε: «Η δημοκρατία μας δέχεται επίθεση από τον ίδιο της τον εαυτό. Η δημοκρατία μας γίνεται βίαιη γιατί η ρητορική μίσους είναι ξεκάθαρη μορφή βίας -σκληρής μάλιστα βίας- από άνθρωπο σε άνθρωπο, στην οποία δυστυχώς έχουμε καταλήξει να είμαστε θεατές ή χειρότερα ηδονοβλεψίες».