Πολιτικη & Οικονομια

Ορέστεια: Αντιδράσεις για τα φιλοπαλαιστινιακά συνθήματα στην Επίδαυρο

Δίχασε το φινάλε της παράστασης

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Η Ορέστεια του Αισχύλου που παρουσίασε στην Επίδαυρο ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δίχασε για το φινάλε της. Τι αναφέρει η ανακοίνωση του ΚΙΣΕ

Στο επίκεντρο έντονης αντιπαράθεσης βρίσκεται τα τελευταία 24ωρα η παράσταση της Ορέστειας του Αισχύλου που παρουσίασε στην Επίδαυρο την Παρασκευή (12/7) και το Σάββατο (13/7) ο Θεόδωρος Τερζόπουλος. Το σημείο που δίχασε ήταν το φινάλε, που περιείχε ένα πολιτικό σχόλιο του σκηνοθέτη, το οποίο προκάλεσε φιλοπαλαιστινιακά συνθήματα εκ μέρους μερίδας των θεατών -μια στάση η οποία από άλλους χαρακτηρίστηκε υφέρπων αντισημιτισμός.

Τα συνθήματα ακούστηκαν μετά το πέρας της παράστασης (διαρκειας 300λεπτών) της Ορέστειας το Σάββατο (13/7). Κάποιοι από τους θεατές άνοιξαν και σημαία της Παλαιστίνης. Υπάρχουν αναφορές ότι στην αντίδραση αυτή για το φινάλε ανταποκρίθηκαν θετικά και συντελεστές της παράστασης -κάτι που επίσης προκάλεσε σχόλια.

Φιλοπαλαιστινιακά συνθήματα στο τέλος της Ορέστειας στην Επίδαυρο

Συγκεκριμένα, στο τελευταίο τμήμα της τριλογίας της Ορέστειας, στις Ευμενίδες, περιγράφεται η μετάβαση από τον αρχαϊκό κόσμο, όπου οι θεοί επιβάλουν την τιμωρία στους θνητούς, στο δημοκρατικό πολίτευμα και την κοσμική δικαιοσύνη. Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος προχώρησε σε ένα πολιτικό σχόλιο για αυτόν τον «νέο κόσμο» και την εξέλιξή του στο σήμερα.

Ειδικότερα, γίνεται μια συνδυαστική αναφορά στους χιλιάδες νεκρούς της Γάζας, τα θύματα του Κιέβου και τους θανάτους προσφύγων στη Μεσόγειο με τους δείκτες της Wall Street. Αυτός ο φόρος αίματος συνδέεται με το καπιταλιστικό σύστημα, το χρήμα είναι αυτό που κυβερνά στον νέο κόσμο, η δικαιοσύνη είναι των ισχυρών και μάλλον σαθρή· αυτό θα μπορούσε να συμπυκνώσει κανείς ως μια ερμηνεία που δόθηκε από μερίδα των θεατών στο πολιτικό σχόλιο του σκηνοθέτη. Από αυτό, κάποιοι επέλεξαν να δώσουν βαρύτητα στον πόλεμο της Γάζας, δηλώνοντας την υποστήριξή τους σε «Ελεύθερη Παλαιστίνη», στη διάρκεια του χειροκροτήματος στο τέλος της παράστασης του Σαββάτου.

Το γεγονός προκάλεσε και έντονες αντιδράσεις. Μεταξύ αυτών καταγγελίες για αντισημιτισμό, οι θεατές χαρακτηρίστηκαν «όχλος», ενώ επικρίθηκαν σφοδρά οι συντελεστές της παράστασης και ο ίδιος ο σκηνοθέτης. 

ΚΙΣΕ: Κανείς δεν ζήτησε «λευτεριά των Ομήρων»

Η Ισραηλιτική Κοινότητα Αθηνών κατήγγειλε: «Στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, χώρος παγκόσμιου πολιτισμού, πομπός οικουμενικών μηνυμάτων ειρήνης και συμφιλίωσης, στο τέλος της θεατρικής παράστασης «Ορέστεια», θεατές και συντελεστές του Εθνικού Θεάτρου φώναζαν το σύνθημα «Λευτεριά στην Παλαιστίνη».

»Διερωτόμαστε, γιατί κανείς από το κοινό και τους συντελεστές της παράστασης δεν σκέφθηκε να ζητήσει τη «Λευτεριά των Ομήρων» λησμονώντας ότι 120 Ισραηλινοί πολίτες, γυναίκες, άνδρες και παιδιά κάθε ηλικίας, κρατούνται εδώ και 282 ημέρες στα έγκατα της Γάζας, από στυγνούς τρομοκράτες και κανείς δεν γνωρίζει ούτε αν ζουν, ούτε κάτω από ποιες συνθήκες επιβιώνουν.

»Η επιλεκτική μνήμη που αψηφά την μοίρα των ομήρων, μόνο και μόνο επειδή είναι Εβραίοι, δεν συνάδει με το πνεύμα πολιτισμού του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου.»