Πολιτικη & Οικονομια

Politico: Οι Ολλανδοί πληρώνουν 70% περισσότερο από τους Γερμανούς για ένα μπουκάλι Coca-Cola

To ζήτημα των τιμών παραμένει ένα πανευρωπαϊκό θέμα

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Market Pass: Από 15 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις
© PIXABAY

Politico: Οι Ολλανδοί πληρώνουν 70% περισσότερο από τους Γερμανούς για ορισμένα προιόντα 

Έρευνα του ολλανδικού Υπουργείου Οικονομίας διαπίστωσε πέρυσι ότι ένα μπουκάλι Coca-Cola του 1 λίτρου κοστίζει 1,08 ευρώ στη Γερμανία και 1,83 ευρώ στην Ολλανδία. Ένα βαζάκι Nutella κοστίζει 2,79 ευρώ για τους Γερμανούς αγοραστές και 3,02 ευρώ για τους Ολλανδούς. Ένα κουτί παγωτά Magnum κοστίζει 3,73 ευρώ στη Γερμανία και 5,22 ευρώ στην Ολλανδία.

Δεν είναι όμως μόνο οι Ολλανδοί που πληρώνουν ακριβότερα. Ο πρωθυπουργός της Τσεχίας Petr Fiala βιντεοσκόπησε τον εαυτό του στην πλατφόρμα X πέρυσι συγκρίνοντας την τιμή των 1,49 ευρώ στη Γερμανία για ένα μπουκάλι Coca-Cola 1,5 λίτρου με την τιμή των 1,33 ευρώ στην Τσεχία για ένα μικρότερο δοχείο του 1 λίτρου. Η Nutella κόστιζε 4,58 ευρώ για 750 γραμμάρια στη Γερμανία και 6,87 ευρώ για 600 γραμμάρια στην Τσεχία.

Mπορεί να υπάρξει ενιαία αγορά τροφίμων;

«Δεν είναι εύκολο όμως να υπάρξει ενιαία αγορά τροφίμων όταν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στα εισοδήματα σε ολόκληρη την ΕΕ», επισημαίνει το Politico. Οι Βούλγαροι, οι Σλοβάκοι και οι Ρουμάνοι έχουν μόλις το ένα τρίτο του μέσου διαθέσιμου εισοδήματος των κατοίκων του πλούσιου Λουξεμβούργου.

Οι τιμές των τροφίμων έχουν επανέλθει στο επίκεντρο της συζήτησης μετά τις απότομες αυξήσεις στον απόηχο της ρωσικής στην Ουκρανία και τις ανησυχίες για τον «πληθωρισμό της απληστίας», με τις αυξήσεις των τιμών να ξεπερνούν τον πληθωρισμό ή να παραμένουν υψηλές ακόμη και όταν το υποκείμενο κόστος μειωνόταν.

Ο αγώνας για τα τρόφιμα μετατοπίζεται τώρα στην ενιαία αγορά για τα τρόφιμα που πωλούνται σε επίπεδο χονδρικής, ή πώς οι κατασκευαστές σκοπεύουν τα προϊόντα που πωλούνται σε μια χώρα να παραμένουν στη χώρα αυτή.

Ένας στόχος μπορεί να είναι να μπει εμπόδιο στους λιανοπωλητές τροφίμων να αγοράζουν προϊόντα εκεί όπου είναι φθηνότερα για να τα μεταπωλούν σε πλουσιότερες χώρες, όπου τα εμπορικά brands θα μπορούσαν να τα χρεώνουν ακριβότερα.

Αυτό ονομάζεται παράλληλο εμπόριο. Στους κατασκευαστές δεν αρέσει και μπορεί να το αποτρέψουν με τη χρήση ετικετών που κατευθύνουν ένα προϊόν για ορισμένα έθνη αλλά όχι για άλλα ή με τη χρήση διαφορετικών μεγεθών συσκευασίας για κάθε αγορά. Τα εμπόδια μπορούν επίσης να πάρουν τη μορφή ενός ευγενικού email που ανακατευθύνει έναν αγοραστή σε ένα τοπικό γραφείο στη χώρα του που έχει διαφορετικό τιμοκατάλογο.

Η Κομισιόν έχει αναφερθεί στα οφέλη του παράλληλου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων των εξοικονομήσεων έως και 14 δισ. ευρώ για τους καταναλωτές. Οι αρχές επιβολής του ανταγωνισμού έχουν επιβάλλει πρόστιμα στη βελγική ζυθοποιία AB InBev επειδή εμπόδισε την πώληση φθηνότερης ολλανδικής μπύρας στο Βέλγιο και στη Mondelēz επειδή παρεμπόδισε τις πωλήσεις σοκολάτας, μπισκότων και καφέ.

Η European Brands Association ανέφερε ότι η τιμολόγηση δεν είναι απλή και αντικατοπτρίζει τους τοπικούς κανόνες και το κόστος για τη συσκευασία, τη μεταφορά και τους φόρους. Επισημαίνεται επίσης ότι οι έμποροι λιανικής πώλησης είναι τελικά υπεύθυνοι για τον καθορισμό της τιμής που πληρώνουν οι καταναλωτές και απολαμβάνουν την ισχύ στην αγορά που τους επιτρέπει να χρεώνουν ορισμένους πελάτες περισσότερο.  

Πηγή: Politico 
 
 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.