- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Χάρης Δούκας: Να αποσυνδέσουμε τις πλατείες από τα έργα του Μετρό
Ο Δήμαρχος Αθηναίων για τα καταστήματα, τους ελεύθερους χώρους και τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών
Χάρης Δούκας: Συνέντευξη για τα καταστήματα, τους ελεύθερους χώρους και τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών - Όσα είπε στον Παύλο Τσίμα
Στην εκπομπή «Ημερολόγιο» του ραδιοφωνικού σταθμού «ΣΚΑΪ 100,3 FM» και τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα φιλοξενήθηκε σήμερα (24.05) ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, και μίλησε για τα έργα του μετρό, τις πλατείες, τους ελεύθερους χώρους, τα καταστήματα και τα μέγιστα ύψη οικοδομών.
Αναφερόμενος στα έργα του Μετρό που έχουν καταλάβει κεντρικές πλατείες της πρωτεύουσας (στο Κολωνάκι, τα Εξάρχεια, την Κυψέλη), χωρίς όμως να υπάρχει σαφής ημερομηνία λήξης αυτής της δραστηριότητας, ο κ. Δούκας τόνισε:
«Το Μετρό είναι ένα φιλολαϊκό και φιλοπεριβαλλοντικό έργο, το οποίο προωθούν όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για να μειώσουν την κίνηση στο κέντρο των πόλεων. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση όταν επισκέφτηκα τον κ. Ιμάμογλου στην Κωνσταντινούπολη ότι ενώ είναι 38 σταθμοί του Μετρό υπό κατασκευή και θα περίμενε κανείς να είναι όλη η πόλη ένα εργοτάξιο, η εικόνα δεν ήταν αυτή. Θα μπορούσαν κι εδώ να μπαίνουν στις πλατείες και μετά από 6 μήνες - 1 χρόνο, να τις παραδίδουν πίσω στους κατοίκους, και ας μην είναι στο τελικό στάδιο. Αυτό γίνεται και σε άλλες πρωτεύουσες, όχι μόνο στην Κωνσταντινούπολη. Και στην Κοπεγχάγη και στο Λος Άντζελες.
»Ο χώρος μίας πλατείας, που είναι συνήθως κατειλημμένος και αφοπλισμένος, παραδίδεται με μία τσιμεντένια κάλυψη και προχωρούν οι εργασίες με τον μετροπόντικα. Όταν οι εργασίες φτάσουν ακριβώς από κάτω, τότε ξανακλείνει η πλατεία για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Νομίζω αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ εάν εφαρμοστεί και εδώ. Θα δημιουργήσει μία πολύ μεγάλη ανάσα στις πιο δύσκολες περιοχές. Γιατί το θέμα του ελεύθερου χώρου είναι κεντρικό στην Αθήνα».
Δούκας για αποζημιώσεις στους καταστηματάρχες λόγω μετρό
Ο Δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε και στις αποζημιώσεις που θα έπρεπε να προβλέπονται για όσους καταστηματάρχες επηρεάζεται η δραστηριότητά τους από τα έργα του Μετρό, επισημαίνοντας:
«Αυτό που μπορώ να κάνω σαν Δήμαρχος είναι να μηδενίσω τα Δημοτικά τέλη και το κάνω. Αλλά αυτό είναι μία πολύ μικρή θετική ενέργεια. Επίσης, μου κάνει εντύπωση, ότι προβλέπονται αποζημιώσεις για καταστήματα, των οποίων επηρεάζεται η δραστηριότητα από τις εργασίες για το Μετρό. Για ένα έργο τόσο μεγάλο, που χρηματοδοτείται και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Υπάρχει μία σημαντική οικονομική ζημιά η οποία δεν αποτυπώνεται πουθενά και η οποία μπορεί να γίνει πολύ μεγάλη, εάν παραμείνει μία πλατεία κλειστή για 10 και πλέον χρόνια. Πρέπει να αποσυνδέσουμε τις πλατείες από το Μετρό για να μπορέσουμε να δώσουμε γρήγορα πίσω τον ελεύθερο χώρο στους κατοίκους και να μην τους δημιουργούμε επιπλέον επιβάρυνση».
Δούκας: Να μην δημιουργούμε νέους «πράσινους» πύργους
Όσον αφορά τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών και το μπόνους που προβλέπει ο ΝΟΚ, ο Χάρης Δούκας σημείωσε:
«Πρέπει να δίνεται κίνητρο. Είμαι και Καθηγητής Ενεργειακής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής και προωθώ τις ενεργειακές αναβαθμίσεις στα κτίρια. Το κίνητρο όμως μπορεί για παράδειγμα να είναι οικονομικό, να μειωθούν οι φόροι, ο ΦΠΑ, να επιδοτηθούν μία σειρά από τεχνολογίες. Αλλά όταν το κίνητρο είναι να «σηκώσεις» τρεις ορόφους, τότε αντισταθμίζεις το περιβαλλοντικό όφελος. Μόλις γύρισα από την επίσκεψή μου σε ένα δημοτικό σχολείο και μου έλεγαν οι μαθητές: ‘’Τι θα κάνετε κύριε Δήμαρχε για να μειωθεί το τσιμέντο στην πόλη μας’’;
»Το πιο απλό πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να μην δημιουργούμε νέους ‘’πράσινους’’ πύργους. Υπάρχουν περιοχές στην Αθήνα όπως στην Κυψέλη, που υπάρχουν στενά, που δεν τα βλέπει ποτέ ο ήλιος. Ένα μεγάλο κομμάτι της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και της ρύπανσης, οφείλεται και σε αυτό. Δημιουργούνται θερμικές νησίδες με πολύ υψηλή θερμοκρασία. Οι Δήμοι, πρέπει, επίσης, να έχουμε τη δυνατότητα να μπορούμε να σχεδιάζουμε τις πόλεις μας».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Κωστής Χατζηδάκης παρουσίασε τα πιο σημαντικά επιτεύγματα της κυβέρνησης που έγιναν πράξη φέτος
Τι αναφέρει η βουλευτής της ΝΔ σε δήλωσή της
Σε εξέλιξη πρόγραμμα 500.000 ωφελούμενων για αναβάθμιση δεξιοτήτων και επανακατάρτιση
Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μιλάει για τις δυσκολίες αλλά και την πρόοδο της κοινωνικής πολιτικής
Τα λάθη και η πελατειακή νοοτροπία είδαμε πού μας οδήγησαν. Οι επιλογές που γίνονται σήμερα θα καθορίσουν αν θα αφήσουμε οριστικά πίσω μας την κρίση ή αν θα ξαναμπούμε στον φαύλο κύκλο.
Τι προβλέπεται για την κύρια σύνταξη και τη προσωπική διαφορά
Το μήνυμα προς τους αγρότες - Τι λέει για τους οδικούς αποκλεισμούς
Τι θα παρέχει στους δικαιούχους
«Με ευθύνη της κυβέρνησης, έχουν χαθεί πόροι δισεκατομμυρίων για τον πρωτογενή τομέα», σημείωσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
«Η Αθήνα δεν αντέχει άλλες χαμένες χρονιές» σημειώνει η «Αθήνα Ψηλά»
Στόχος η πλήρης εξόφληση των διακρατικών δανείων του Μνημονίου έως το 2031
Οι ημερομηνίες πληρωμής των τριών δόσεων
Επενδύσεις 420 εκατ. ευρώ και νέοι κανόνες στον σιδηρόδρομο με αυστηρότερες ρήτρες
Στην Ιερουσαλήμ ο πρωθυπουργός για την τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ
Υπεγράφη συμφωνία ανάμεσα σε Hellenic Train και Alstom
Τα ονόματα που θα συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτια του κόμματος
Αφορά την προκήρυξη 1Κ/2024
Ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα η πιλοτική εγκατάσταση καμερών
«Δεν είναι ασφαλής ένας δρόμος που στη μία του άκρη είναι παρκαρισμένα τρακτέρ», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.