- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Τι αλλάζει για Τέλη Κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ και Ανασφάλιστα Οχήματα στο νέο νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ
Πώς διαμορφώνονται τα πρόστιμα
Τι αλλάζει για τα οχήματα με το νέο νομοσχέδιο - Πρόστιμα και έλεγχοι για Τέλη Κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ και ανασφάλιστα
Αλλαγή στο πλαίσιο για τα Τέλη Κυκλοφορίας φέρνει το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, θεσμοθετώντας το νέο σύστημα ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα, για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, εντοπίζοντας για εκείνα για τα οποία δεν έχουν πληρωθεί τα τέλη. Επιπλέον, στο νέο πλαίσιο θα προβλέπονται και οι αντίστοιχες κυρώσεις.
Το νομοσχέδιο αφορά την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858.
Τι αλλάζει για Τέλη Κυκλοφορίας και οχήματα
- Νέο σύστημα διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχημάτων
Με το νομοσχέδιο ενεργοποιείται ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό:
- ανασφάλιστων οχημάτων,
- οχημάτων που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,
- οχημάτων των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.
Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.
Τα πρόστιμα
Σε περίπτωση που εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:
Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:
- 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,
- 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,
- 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.
Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο Κ.Τ.Ε.Ο., επιβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.
Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμό της εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με το ΚΤΕΟ και την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται. Μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
- Κλιμακωτά πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων
Τα πρόστιμα διαμορφώνονται:
- 25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,
- 50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,
- 100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.
- Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.
- Καθορισμός διαδικασίας αδρανοποίησης και διαγραφής από τα Μητρώα οχημάτων
Ορίζεται ότι, τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθεί, δεν έχουν υποβληθεί σε Κ.Τ.Ε.Ο. και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Στη συνέχεια ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους. Προβλέπεται, επίσης, η συχνότητα των ελέγχων, οι συνέπειες της προσωρινής και οριστικής αδράνειας και οι κυρώσεις για παραβάσεις των σχετικών ρυθμίσεων.
Να σημειωθεί ότι:
- Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος και έχει παραδοθεί προς ολική καταστροφή και ανακύκλωση. Σε αυτή την περίπτωση η διαγραφή μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.
- Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.
- Επιπρόσθετα, ορίζεται ότι εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.
- Τέλος, προβλέπεται πως εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Ασφάλιση οχημάτων - Καθορισμός ενός συνεκτικού πλαισίου με ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 (L 430) στο εθνικό Δίκαιο
Με την Οδηγία αυτή προβλέπεται:
- Η υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου να αποζημιώνει ζημιωθέντες από αυτοκινητιστικά ατυχήματα καλύπτει πλέον και τις περιπτώσεις, όπου το όχημα που προκάλεσε τη ζημία ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία έχει τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση.
- Το Επικουρικό Κεφάλαιο παρέχει αποζημίωση όταν η ασφαλιστική εταιρεία που έχει πτωχεύσει ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και προβλέπεται σχετική διαδικασία αναγωγής).
- Ενιαία μορφή στις βεβαιώσεις ιστορικού αξιώσεων αποζημίωσης τρίτων ώστε να καθίσταται εφικτή η εξακρίβωση της γνησιότητάς τους.
- Η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης ασφάλισης για τα αυτοκίνητα
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το νέο ηλικιακό όριο και όλες οι αλλαγές που έρχονται
Έτοιμος να ανοίξει πολιτικό διάλογο είπε πως είναι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
H ηχηρή παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού
«Η πολιτική των συναινέσεων είναι εξαιρετικά σημαντική»
Μιλούν για «εικόνα μη οργανωμένου κόμματος» καθώς δεν έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των όσων ψήφισαν
«Mea culpa που δεν έκανα εκλογές το Φεβρουάριο», δήλωσε ο πρώην Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
«Ο στόλος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ ανανεώνεται και εκσυγχρονίζεται», δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών
Κεραμέως: Σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των ευάλωτων συμπολιτών μας
«Δίνουμε €2,1 δισ. για ενίσχυση των υποδομών πολιτικής προστασίας», τόνισε ο πρωθυπουργός
Τα αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα
«Το ύψος του κατώτατου μισθού θα βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ»
«Τα πανεπιστήμιά μας δεν πρέπει να εκπέμπουν χαλαρότητα, αλλά δυναμισμό», δήλωσε ο Υπουργός
Μια προσπάθεια να σκιαγραφηθεί η εικόνα της πλέον εύλογης και πιθανής απόφασης του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης, στην υποθετική περίπτωση κοινής ελληνο-τουρκικής προσφυγής σε αυτό
«Η τρομοκρατία δεν τελειώνει ποτέ» δηλώνει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη
Κανείς δεν θα εκπλαγεί αν οι εποχιακοί πυροσβέστες που μπουκάραν στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας πάρουν μέρος στον επόμενο διαγωνισμό για τις προσλήψεις εποχιακών, προσληφθούν ή μονιμοποιηθούν
«Είναι ηθικός αυτουργός για πράγματα που θα συμβούν στο συνέδριο» δηλώνει ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
«Ο Κασσελάκης παραδέχτηκε την ήττα του θριαμβολογώντας» αναφέρουν πηγές των «87»
Βήμα - βήμα η νέα διαδικασία
Στόχος η μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.