- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Γιώργο Βαγιάτα, πώς είναι να μιλάς στα παιδιά για την οικονομική διαχείριση;
Ο γνωστός Youtuber βρέθηκε στο Delphi Forum με το IQonomy της Alpha Bank και μοιράζεται την εμπειρία με την ATHENS VOICE
Ο Γιώργος Βαγιάτας στην ATHENS VOICE για τη συμμετοχή στο Delphi Forum με το IQonomy της Alpha Bank
«Ήταν μία φουλ διαφορετική συνθήκη». Ο Γιώργος Βαγιάτας συνοψίζει σε αυτές τις πέντε λέξεις την εμπειρία του να μιλάς με παιδιά για την Οικονομική Διαχείριση στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Σίγουρα για τον γνωστό Youtuber και παραγωγό, το να ακούει οικονομικούς και νομικούς όρους σε πάνελ γεμάτο πολιτικούς, οικονομολόγους και δημοσιογράφους δεν αποτελεί καθημερινότητα. Πώς μπορείς, όμως, να συντονίσεις μία συζήτηση που απευθύνεται στα παιδιά, με έννοιες που αφορούν την οικονομική διαχείριση; Για τον stand up comedian, η πρόταση συμμετοχής στο Delphi Forum από το IQonomy της Alpha Bank ήταν μία πρόκληση και όπως εξηγεί στην ATHENS VOICE, όχι μόνο τα παιδιά δεν βαρέθηκαν, αλλά η συζήτησή τους «παραστράτησε» από το αυστηρό πλαίσιο, με τις μαθήτριες και τους μαθητές από τα Γυμνάσια και Λύκεια της Άμφισσας, της Ιτέας και των Δελφών να κάνουν τις δικές τους ερωτήσεις.
Ο Γιώργος Βαγιάτας για τη συμμετοχή του στο Delphi Forum
«Όταν μου έγινε η πρόταση από την Alpha Bank να συντονίσω αυτή τη συζήτηση για την οικονομική διαχείριση προσπαθούσα να θυμηθώ αν μαθαίναμε κάτι στο σχολείο για το ΦΠΑ, το επιτόκιο..., τους οικονομικούς όρους που συναντάμε συνέχεια στη ζωή μας και πλέον στην ενήλικη ζωή - που έχω και τις δικές μου επιχειρήσεις, αποτελούν καθημερινότητα και συνθήκες στις οποίες καλούμαι να ανταποκριθώ. Οκ, θυμάμαι ότι κάναμε Οικιακή Οικονομία. Ξέρω ότι υπήρχε το ΑΟΘ, αν και εγώ δεν το έδωσα στις Πανελλήνιες. Αυτό που βλέπω, και φαντάζομαι αφορά και τα παιδιά που είναι μικρότερα από εμένα, αλλά και στην ίδια ηλικία, είναι ότι βγαίνουμε από το σχολείο οικονομικά παντελώς αγράμματοι. Δεν έχουμε δημιουργήσει ένα business plan, όπως ίσως κληθούμε να κάνουμε στην ενήλικη ζωή μας. Είναι κρίμα που δεν μας δόθηκε αυτή η ευκαιρία», λέει στην ATHENS VOICE o Γιώργος Βαγιάτας και δεν έχει άδικο, ωστόσο βλέπει ότι το σκηνικό κάπως ανατρέπεται τα τελευταία χρόνια. Όλο και περισσότεροι νέοι συμμετέχουν σε προγράμματα για τη δημιουργία start up και έτσι αποκτούν «παραπάνω συναίσθηση».
«Συνειδητοποιώ ότι τα παιδιά σήμερα κρατούν στα χέρια τους όλη την πληροφορία που χρειάζονται», λέει ο Γιώργος Βαγιάτας και αναφέρεται στα κινητά τηλέφωνα και τις αναζητήσεις που μπορούν να κάνουν οι μαθητές για δύσκολες οικονομικές έννοιες ανά πάσα στιγμή. «Τελείωσα το σχολείο το 2004 και ακόμη δεν υπήρχε αυτή η άνεση», θυμάται. Για τον γνωστό Youtuber, παρότι η πληροφορία βρίσκεται στην άκρη των δακτύλων μας, το σχολείο είναι εκείνο που πρέπει να διαδραματίσει τον κρίσιμο ρόλο τού να δώσει στο παιδί το έναυσμα να ονειρευτεί, να σχεδιάσει τη δική του επιχείρηση. «Παλιά σκεφτόμασταν θα τελειώσω το σχολείο, θα είμαι υπάλληλος κάπου, τώρα τα παιδιά σκέφτονται διαφορετικά, θέλουν να κυνηγήσουν τις ιδέες που έχουν, να ρισκάρουν. Πρέπει να ρισκάρουν, ειδικά όσο είναι νέοι».
Γιώργος Βαγιάτας: Μιλώντας με τα παιδιά για Οικονομική Διαχείριση
Οι μαθήτριες και οι μαθητές σχολείων των γύρω περιοχών βρέθηκαν στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, σε ένα διαφορετικό «στρογγυλό τραπέζι». «Παραστρατήσαμε και τα παιδιά έκαναν κάποιες ερωτήσεις. Είχα μαζέψει κι εγώ κάποια ερωτήματα από τα social media, όχι απόλυτα παιδιών, αλλά και νέων ανθρώπων. Είδα τη συζήτηση σαν ένα challenge. Μου ζητήθηκε να φύγουμε από την ξύλινη γλώσσα του Οικονομικού Φόρουμ και να μιλήσουμε απλά και με χιούμορ για την οικονομική διαχείριση. Ναι, τα παιδιά είναι δύσκολο κοινό, αλλά έχω υπάρξει μαθηματικός, έχω κάνει μάθημα και κάναμε μία συζήτηση πιο διασκεδαστική. Ήταν παιδιά που τους ενδιέφερε η συζήτηση. Άλλωστε, ποιο παιδί θα ερχόταν στις 17:00 το απόγευμα σε ένα φόρουμ, εκτός των ωρών του σχολείου, αν δεν το ενδιέφερε το θέμα; Όχι, μπορώ να πω ότι έδειξαν τρομερό ενδιαφέρον», σημειώνει ο Γιώργος Βαγιάτας και προσθέτει:
«Αυτή η γενιά που έρχεται στην αγορά εργασίας - που βρίσκεται τώρα στο Γυμνάσιο ή τελειώνει το Λύκειo - έχει γαλουχηθεί μέσα στην κρίση και την οικονομική αμφισβήτηση. Αυτή η γενιά θα είναι καλύτερη από εμάς, θα έχει τεράστια διαφορά. Μέσα στις δυσκολίες γεννιέται κάτι θετικό. Μέχρι το 2010 πηγαίναμε σχολείο, σπουδάζαμε και πιστεύαμε ότι μετά η ζωή θα είναι πιο εύκολη. Κάναμε όνειρα ότι ο πρώτος μισθός μας όλο θα αυξάνεται με την εμπειρία και τα χρόνια και κάναμε οικονομική διαχείριση με όσα πιστεύαμε ότι θα παίρναμε. Όλα άλλαξαν με την κρίση, βρεθήκαμε ξαφνικά με έναν μισθό κατώτερο από τον πρώτο, που δεν σου επιτρέπει εν πολλοίς να κάνεις πλάνα και σχέδια, γιατί δεν ήξερες αν θα έρθει ένας καλύτερος μισθός σε λίγα χρόνια. Το να μπορείς να κάνεις οικονομική διαχείριση σού δίνει αυτοπεποίθηση, σου δίνει τη βάση για να μπορείς να προχωρήσεις σε ό,τι θέλεις να κάνεις»., καταλήγει ο Γιώργος Βαγιάτας.
Delphi Forum και IQonomy - Ας μιλήσουμε για χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό
Κάποιοι από τους μαθητές που βρέθηκαν στη συζήτηση με τον Γιώργο Βαγιάτα για την οικονομική διαχείριση στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, είχαν συμμετάσχει στις εκπαιδευτικές δράσεις του IQonomy, τις οποίες η Alpha Bank μετέφερε στην περιοχή πριν από λίγες ημέρες στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Χρήματος.
Με αφορμή το πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας ΙQonomy της Alpha Bank, η Τράπεζα άνοιξε την ατζέντα του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού, θέτοντας στο επίκεντρο τον ρόλο της εκπαίδευσης στην εξοικείωση των μαθητών και των μαθητριών με βασικές οικονομικές έννοιες και πρακτικές, αλλά και με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, που οδηγούν όχι μόνο οδηγούν στη δημιουργία οικονομικά ανεξάρτητων και υπεύθυνων πολιτών αλλά στη βιώσιμη ανάπτυξη και εν τέλει στην προστασία του πλανήτη.
Για το θέμα μίλησαν η Ρούλη Χριστοπούλου, Corporate Responsibility Manager της Alpha Bank, η Κατερίνα Ματιάτου, Head of Development της ActionAid Hellas, η Ελίνα Κωνσταντινίδου, Government Engagement Director της MasterCard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, ο Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, ιδρυτής της ΜΚΟ SciCo και ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, Individual Banking Director της Alpha Bank.
«Μέχρι στιγμής, έχουν ωφεληθεί πάνω από 35.000 παιδιά στα δύο προγράμματα που έχουμε για μαθητές, το "Κυκλική Οικονομία στην Πράξη" και το "Αλφαβητάρι Οικονομικών", ενώ 200 γυναίκες φέτος θα παρακολουθήσουν τα Μαθήματα Οικονομίας και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας οι οποίοι εκπαιδευτούν πάνω στις ψηφιακές συναλλαγές», δήλωσε η Ρούλη Χριστοπούλου, Corporate Responsibility Manager της Alpha Bank.
Ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος της Alpha Bank προέτρεψε τους μαθητές να εξηγήσουν στους γονείς τους το πρόβλημα του πληθωρισμού προκειμένου να τους αυξήσουν το χαρτζιλίκι και εξήγησε γιατί το myAlpha Vibe, το ψηφιακό χαρτζιλίκι που εισήγαγε η Τράπεζα έχει τύχει μεγάλης αποδοχής από γονείς και παιδιά: «Το myAlpha Vibe έχει μεγάλη ανταπόκριση από γονείς και παιδιά, γιατί είναι μια εφαρμογή που δεν είναι απλώς ένα ψηφιακό χαρτζιλίκι, αλλά μαθαίνει στους εφήβους έννοιες όπως η διαχείριση των χρημάτων και ο προϋπολογισμός. Τους δείχνει το δρόμο πώς να είναι αυτόνομοι οικονομικά και να κάνουν υγιείς συναλλαγές. Παράλληλα, οι γονείς έχουν την εποπτεία των συναλλαγών των παιδιών τους θέτοντας το όριο του ύψους των συναλλαγών, ενώ έχουν πρόσβαση και σε εκπαιδευτικό υλικό για τη σωστή διαχείριση του χαρτζιλικιού. Και φυσικά, όταν μιλάμε για χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό, δε μπορούμε να παραλείπουμε τις ψηφιακές συναλλαγές, γι’ αυτό και το myAlpha Vibe εκπαιδεύει τα παιδιά πώς να προστατεύουν τις ψηφιακές τους συναλλαγές, παρέχοντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα προστασίας αντίστοιχα με αυτά που έχουμε στις ενήλικες».
Το IQonomy είναι μία πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που προωθεί την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών στον χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό. Μέσα από τέσσερα εξειδικευμένα προγράμματα, απευθύνεται σε κοινωνικές ομάδες τις οποίες ο ΟΟΣΑ έχει αναδείξει ως πιο ευάλωτες σε θέματα χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού. Η πρωτοβουλία στοχεύει στην παροχή βασικών χρηματοοικονομικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε μαθητές και μαθήτριες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, στην ενδυνάμωση των γυναικών καθώς και στην εκπαίδευση του γενικού πληθυσμού άνω των 55 ετών στο νέο ψηφιακό περιβάλλον συναλλαγών. Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται σε συνεργασία με Οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, όπως η ActionAid, και τους Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς SciCo, Women on Top και People Behind.