- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Τέμπη: Γιατί μένει στο απυρόβλητο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων;
Κάτι που δεν συζητιέται σχεδόν καθόλου
![41586-784579.jpg 41586-784579.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/41586-784579.jpg)
![Τέμπη: Γιατί μένει στο απυρόβλητο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων; Τέμπη: Γιατί μένει στο απυρόβλητο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων;](/images/1074x600/jpg/files/2024-03-21/tempi-giati-meni-sto-apirovlito-i-rithmistiki-arxi-sidirodromon.jpg)
Ο Μάνος Βουλαρίνος σχολιάζει τη συζήτηση για το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Δεν παρακολούθησα τη χτεσινή παράσταση πoυ ανέβηκε στη Βουλή με αφορμή το δυστύχημα των Τεμπών. Η προσπάθεια να γεμίσουν τα κομματικά παγούρια με αίμα νεκρών με απωθεί και δεν έχω καμία διάθεση να βλέπω τους συνυπεύθυνους για το χάλι του δημοσίου να ρίχνουν ο ένας την ευθύνη στον άλλο. Ο σταθμάρχης και οι υπόλοιποι φονικά αμελείς συμπολίτες είναι προϊόντα του κομματικού κράτους που με επιμέλεια καλλιέργησε και καλλιεργεί σύσσωμο το πολιτικό σύστημα της χώρας με ελάχιστες ατομικές εξαιρέσεις. Γιατί (σχεδόν) όλοι είναι είτε κατά της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων είτε υπέρ μιας αξιολόγησης που δεν έχει καμία απολύτως συνέπεια γι’ αυτόν που αξιολογείται. Όλοι είναι εναντίον της απόλυσης δημοσίων υπαλλήλων και άρα σύμφωνοι με αυτού του είδους τους σταθμάρχες.
Οι δε καθυστερήσεις στα δημόσια έργα είναι μια διακυβερνητική κανονικότητα στην οποία κανένα έργο δεν παραδίδεται στην προβλεπόμενη ημερομηνία με μονίμως χαμένους τους φορολογούμενους που βλέπουν τους προϋπολογισμούς να μεγαλώνουν και κανέναν να μην υφίσταται καμία συνέπεια. Δεν είναι περίεργο που κανένα κόμμα δεν πιέζει να ελεγχθούν δικαστικά ο Κώστας Αχ Καραμανλής και ο σύντροφος Σπίρτζης ακόμα κι αν δεν στοιχειοθετείται ευθύνη για το δυστύχημα. Λες κι αν δεν σχετίζεται με τους νεκρούς η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου της τηλεδιοίκησης τα χρήματα των φορολογούμενων που «χάθηκαν»* εξαιτίας της δεν έχουν καμία απολύτως σημασία αφού λεφτά υπάρχουν.
Και εκτός από τα παραπάνω που ποτέ δεν συζητιούνται στα σοβαρά υπάρχει και κάτι ακόμα που δεν συζητιέται σχεδόν καθόλου: η ευθύνη των μελών της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.
To δυστύχημα των Τεμπών ήταν ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα που απέδειξε με τον χειρότερο τρόπο ότι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι δεν είναι καθόλου ασφαλείς. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στο σάιτ της μας ενημερώνει ότι από το 2013 είναι «Η Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές». Δεν είναι κάπως περίεργο που η «Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές» δεν βρίσκεται κι αυτή στο επίκεντρο της συζήτησης για ένα δυστύχημα που απέδειξε το έλλειμμα ασφαλείας στις σιδηροδρομικές μεταφορές; Δεν είναι περίεργο που η πρόεδρος της «Εθνικής Αρχής Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές» παραμένει ακόμα και σήμερα στη θέση που κατέχει από την εποχή που υπουργός Μεταφορών ήταν ο σύντροφος Σπίρτζης λες και το δυστύχημα έγινε σε βαπόρι; Δεν είναι περίεργο που παρά τη σκληρή κόντρα κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων όλοι ξεχνούν την αρχή που είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων;
Οι ερωτήσεις που κάνω δεν είναι ρητορικές. Δεν ξέρω κάτι και αφήνω υπονοούμενα. Είναι πραγματικές απορίες για τις οποίες δεν έχω ακούσει ούτε μισή πειστική απάντηση. Από την άλλη, στην Ελλάδα τίποτα δεν είναι περίεργο οπότε γιατί να είναι περίεργο που στην απόδοση ευθυνών για ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα παρέχεται διακομματική ασυλία στα μέλη και την πρόεδρο της Εθνικής Αρχής για την ασφάλεια των σιδηρόδρομων; Και μπράβο τους.
* βάζω το χάθηκαν σε εισαγωγικά γιατί τα χρήματα των δημοσίων έργων ποτέ δεν χάνονται γενικώς. Οι φορολογούμενοι μπορεί να τα χάνουν αλλά κάποιοι άλλοι τα κερδίζουν.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μήνυμα του πρωθυπουργού από το συνέδριο του Economist
Η συνέντευξη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στον Alpha δύο ημέρες πριν την Πολιτική Γραμματεία και τέσσερις πριν την συνεδρίαση της ΚΕ
Απαντήσεις επιχειρεί να δώσει η βουλευτής της Νέας Αριστεράς - Το χρονικό του επεισοδίου
Η συνέντευξη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ στο Mega
Μια ημέρα νωρίτερα θα πραγματοποιηθεί η «εν βρασμώ» συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής
Έντονη αντίδραση από την υπουργό Τουρισμού
«Η υπηρεσία στην πατρίδα είναι να μπορούμε να συζητούμε με τους γείτονές μας», τόνισε
Πώς αξιολογείται ο Νίκος Ανδρουλάκης - Ποια τα ποσοστά των υποψηφίων
«Στόχος μας να κυβερνήσουμε ξανά τη χώρα»
Ο πρωθυπουργός δημοσίευσε μία φωτογραφία στο πλαίσιο της συναυλίας του βρετανικού συγκροτήματος στο ΟΑΚΑ
«Για να αναγεννήσουμε το ΠΑΣΟΚ και να αναγεννήσουμε την Ελλάδα», λέει ο υποψήφιος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
Πότε θα ενεργοποιηθεί ξανά για νέες αιτήσεις
«Όσα είπαν στους θαμώνες του μουσείου προφανώς και αξιολογούνται. Όμως η χώρα δεν μπορεί να γυρίσει πίσω, ούτε στο 1993, ούτε στο 2012, ούτε φυσικά στο 2008»
«Ο επόμενος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρέπει να είναι ο επόμενος πρωθυπουργός»
Το ημερομίσθιό της 6ης ημέρας θα είναι προσαυξημένο κατά 40%
Το χρονικό της δραματικής πρώτης εβδομάδας του Ιουλίου το καλοκαίρι του 2015
Μέχρι πότε μπορούν οι φορολογούμενοι να υποβάλλουν τροποποιητική δήλωση
Η απάντηση για το ενδεχόμενο υποψηφιότητας για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ
Η τοποθέτησή της μετά την οξεία κριτική του πρώην πρωθυπουργού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.