Πολιτικη & Οικονομια

Μειωμένα και πιο «έξυπνα» τα ψώνια των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ

Ακριβότερο κατά 14,7% από πέρυσι το καλάθι

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μειωμένα και πιο «έξυπνα» τα ψώνια των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ
Μειωμένα και πιο «έξυπνα» τα ψώνια των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ © (POOL/ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ/EUROKINISSI)

Ακρίβεια - σούπερ μάρκετ: Μειωμένες οι αγορές - Το ποσό που ξοδεύεται στα σούπερ μάρκετ είναι αυξημένο κατά 14,7% από πέρυσι

Σε μια περίοδο γενικευμένης ακρίβειας με τον πληθωρισμό στα τρόφιμα να «τρέχει» με 6,7%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Φεβρουάριο, οι Έλληνες έχουν μειώσει τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ. Παράλληλα, «σκανάρουν» τα ράφια για τα φθηνότερα προϊόντα καθώς η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών παραμένει απαισιόδοξη για την κατάσταση στην αγορά.

Μειωμένα και πιο «έξυπνα» τα ψώνια των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ
Μειωμένα και πιο «έξυπνα» τα ψώνια των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ © (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Η έρευνα του ΟΠΑ για τις καταναλωτικές συνήθειες των νοικοκυριών 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στο ΒΗΜΑ και την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) για τις καταναλωτικές συνήθειες των ελληνικών νοικοκυριών, ξοδεύονται στο σούπερ μάρκετ 70 ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 14,7% από πέρυσι, που ήταν 61 ευρώ. Μάλιστα τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως το 75% των καταναλωτών δαπανά έως 450 ευρώ τον μήνα.

Η έρευνα του ΟΠΑ έδειξε πως 4 στους 10 έχουν περιορίσει την κατανάλωση κρέατος και προϊόντων κρέατος, καθώς και τα κρασιά, τις μπίρες και τα οινοπνευματώδη λόγω των ανατιμήσεων. Το ίδιο συμβαίνει για 3 στους 10 όσον αφορά την κατανάλωση συσκευασμένων τυποποιημένων τροφίμων, αλλά και αναψυκτικών και χυμών.

«Τσεκάρουν» τις τιμές από σόυπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ

Οι καταναλωτές πηγαίνουν από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο για τις αγορές τους, καθώς το 93,2% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί μέχρι 3 διαφορετικά καταστήματα για τις αγορές του ενώ οι περισσότεροι δηλώνουν ότι ψωνίζουν 4 φορές μηνιαίως.

Την ίδια στιγμή, οι 9 στους 10 δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο φυσικό ή ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ, με την έρευνα να καταγράφει μια αυξημένη προσπάθεια κατάργησης των παρορμητικών αγορών.

Από οικονομικής πλευράς, οι αποτιμήσεις του έτους 2023 και οι προσδοκίες των καταναλωτών για το έτος 2024 εξακολουθούν να είναι αρκετά απαισιόδοξες, παρά τη βελτίωση των εισοδημάτων.

Σχεδόν 9 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 87%) περιμένουν ότι εφέτος η οικονομική τους κατάσταση θα είναι χειρότερη ή ίδια. Το ποσοστό αυτό είναι μεν λίγο μειωμένο σε σχέση με την αποτίμηση του 2023, χρονιά κατά την οποία το 92,2% των καταναλωτών δήλωσε κάτι ανάλογο, ωστόσο είναι σαφές ότι η αισιοδοξία των αριθμών της οικονομίας δεν αγγίζει τα οικονομικά κάθε νοικοκυριού.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μανούσος Μανουσάκης
Η Λίνα Μενδώνη για τον θάνατο του Μανούσου Μανουσάκη: Υπήρξε ακάματος εργάτης της μικρής και της μεγάλης οθόνης

«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.