- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
Τι είπε για τη σύμβαση 717 και τις καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου](/images/1074x600/jpg/files/2024-03-01/xristos_staikouras.jpg)
Σταϊκούρας: Διετία για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου - Τι είπε για τη σύμβαση 717 και τις καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel
Περίπου δύο χρόνια χρειάζονται για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου, όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, μετά την κακοκαιρία Daniel.
«Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ.
Σταϊκούρας για τις καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο
Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα-Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο-Καλαμπάκα».
«Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.
Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα-Δομοκός και Λάρισα-Θεσσαλονίκης, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».
Πότε θα αποκατασταθεί πλήρως το σιδηροδρομικό δίκτυο
Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα-Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».
Για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια […] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας.
»Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».
Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο-Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ο δήθεν παραπλανημένος πρωθυπουργός στη σημερινή του συνέντευξη για ποιο πράγμα "πανηγυρίζει";» διερωτάται ο Κ. Τσουκαλάς
Κλειστά τα σχολεία μέχρι τις 21 Φεβρουαρίου
Σφοδρή κριτική στην αντιπολίτευση για τα Τέμπη
«Κάποιοι θέλουν να μας οδηγήσουν σε ζούγκλα», αναφέρει ο Πρωθυπουργός
«Η βαριά κατηγορία περί της συγκάλυψης φαίνεται να κλονίζεται», τόνισε ο Υπ. Δικαιοσύνης
Από τις 15 Μαρτίου σε ισχύ η μεταρρύθμιση
Τσακωμός με έναρξη τα Τέμπη και τέλος τη Novartis
Aμειώτη η αντιπαράθεση του Περισσού με την Πλεύση Ελευθερίας
Μήπως υπάρχουν κάποιοι πρόσθετοι, μονιμότεροι παράγοντες που λειτουργούν ως τροχοπέδη;
Με αφορμή δημοσίευμα Σαββατιάτικης εφημερίδας
Tι ανέφερε ο υπουργός στα περί συγκάλυψης
«Επαναστάτες του καναπέ» - Καταθέτει μήνυση και αγωγή εναντίον της η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας
«Τελειώνει αυτή η ιστορία» - Όσα διαμήνυσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Σε ένα τόσο δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον η Ελλάδα και πάλι περί άλλων τυρβάζει. Άγεται και φέρεται από απίθανες θεωρίες συνομωσίας στημένες πάνω στον φρικτό θάνατο 57 ανθρώπων
Ξεκινά ένα από τα πιο επιδραστικά φόρουμ διεθνώς για ζητήματα ασφάλειας και διεθνών σχέσεων
Η ανάρτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ
«Εγώ τη θυμάμαι να διαφημίζει την TELESTET, δεν θυμάμαι να ήταν κομουνίστρια»
«Ο Πάνος Θεοδωρίδης ήταν η σπάνια σύνθεση ενός αναγεννησιακού ανθρώπου που λάτρευε τον Ανατολικό και τον Δυτικό Μεσαίωνα»
Χρειαζόμαστε σοβαρή εναλλακτική κι αυτή τη στιγμή άλλη σοβαρή εναλλακτική δεν μοιάζει να υπάρχει
Πώς θα την εξασφαλίσουν οι δικαούχοι
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.