- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
Τι είπε για τη σύμβαση 717 και τις καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου](/images/1074x600/jpg/files/2024-03-01/xristos_staikouras.jpg)
Σταϊκούρας: Διετία για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου - Τι είπε για τη σύμβαση 717 και τις καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel
Περίπου δύο χρόνια χρειάζονται για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου, όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, μετά την κακοκαιρία Daniel.
«Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ.
Σταϊκούρας για τις καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο
Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα-Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο-Καλαμπάκα».
«Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.
Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα-Δομοκός και Λάρισα-Θεσσαλονίκης, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».
Πότε θα αποκατασταθεί πλήρως το σιδηροδρομικό δίκτυο
Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα-Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».
Για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια […] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας.
»Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».
Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο-Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα έγινε η συνάντηση του με τη γυναίκα- σύμβολο, Χαρίτα Μάντολες
«Καθημερινό φαινόμενο οι κυβερνοεπιθέσεις - 13.000 την εβδομάδα»
Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων
Σταδιακά όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα καταρτιστούν σε θέματα ΑΙ
H ανάρτηση της Προέδρου της Δημοκρατίας για τις χθεσινές εκδηλώσεις, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας
Όσα είπε ο υπουργός Υγείας για το ΕΣΥ και το Κυπριακό
Γιατί δεν ισχύει για τις επιχειρήσεις
Πότε εκπνέει η προθεσμία
Δείτε τις αναρτήσεις του στο Χ
Το αξιοπρεπές τέλος στην καριέρα του και το μετέωρο βήμα των Δημοκρατικών προς τον Νοέμβριο
Τι προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση
Ο Τούρκος Πρόεδρος είχε ζητήσει από τον πρωθυπουργό να βάλει τον Δένδια «στη θέση του»
Ο εβδομαδιαίος απολογισμός του πρωθυπουργού στο Facebook
Οι απαντήσεις στα κρίσιμα αυτά διακυβεύματα δεν μπορεί να είναι επικοινωνιακές και συνθηματικές
Το σύμβολο δημιουργήθηκε από τον συγγραφέα Νίκο Δήμου στις 14 Αυγούστου 1974
Η ομιλία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας
«Το γεγονός ότι συνομιλούμε δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε ή υποχωρούμε»
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Λευκωσία
Πρώτη φορά Έλληνας πρωθυπουργός στη Λευκωσία για τη μαύρη επέτειο του «Αττίλα»
«Μια ομοσπονδιακή λύση δεν είναι δυνατή στην Κύπρο», δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.