- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Μητσοτάκης: «Καθοριστικός ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία για την προσέλκυση επενδύσεων»
Τι περιλαμβάνει το έργο
Κυριάκος Μητσοτάκης: Η ομιλία του πρωθυπουργού στα εγκαίνια για τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο - Αμβρακία
Τον νέο αυτοκινητόδρομο Άκτιο - Αμβρακία, εγκαινίασε το μεσημέρι της Τετάρτης (31.1) ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας γνωστό ότι αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.
«Η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία στην υλοποίηση των έργων υποδομής και στη συνεργασία με κατασκευαστικές εταιρείες με όρους ειλικρίνειας και συνεργασίας», σημείωσε στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι έχει ιδιαίτερη σημασία το επίπεδο οδικής ασφάλειας. «Η ύπαρξη του δρόμου αυτού θα συνεισφέρει καθοριστικά ώστε η περιοχή να κερδίσει περισσότερο επενδυτικό ενδιαφέρον και να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας. Ανοίγουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές σε μια περιοχή που παρέμενε αναξιοποίητη. Άλλωστε, παραδίδουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μήκους 50 χιλιομέτρων, ένα πάγιο αίτημα τριών περιφερειών».
Δείτε την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη
Παρόντες στην εκδήλωση είναι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, οι υφυπουργοί Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος και Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της MYTILINEOS Energy & Metals, Ευάγγελος Μυτιληναίος, βουλευτές, εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης κ.ά.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εγκαινιάζει τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο - Αμβρακία
Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία έχει συνολικό μήκος 49,5 χιλιόμετρα, αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων η κάθε μία, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5 μέτρων, και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μέτρων, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μέτρων.
Επίσης, το έργο περιλαμβάνει:
- Παράπλευρους και κάθετους δρόμους
- Δύο μεγάλες κοιλαδογέφυρες περίπου 200 μέτρων η κάθε μία και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα
- 9 κόμβους (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω και κάτω διαβάσεων
Επίσης, κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο - Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 160 εκατομμύρια ευρώ, εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας « Διευρωπαικό Οδικό Δίκτυο και Οδική Ασφάλεια (ΤΣ)» του επιχειρησιακού προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης» 2014 - 2020 και υλοποιήθηκε από την ανάδοχο εταιρία ΜΕΤΚΑ του ομίλου MYTILINEOS, που ανέλαβε το έργο τον Νοέμβριο του 2020.
Με την κατασκευή της Αμβρακίας Οδού συνδέεται η Ιόνια Οδός με το αεροδρόμιο του Ακτίου, με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Με την παράδοση του έργου ο χρόνος του ταξιδιού από Αθήνα προς Πρέβεζα και Λευκάδα μειώνεται κατά τουλάχιστον 45 λεπτά.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε στο εργοτάξιο της μονάδας αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας
Το εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται η μονάδα αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας στην Ελλάδα, επισκέφθηκε το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Στόχος της επένδυσης που ανέρχεται σε ύψος 650 εκατομμυρίων ευρώ, είναι η υποστήριξη της περαιτέρω διείσδυσης ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό μείγμα της χώρας. Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τη σημασία ενός έργου που όπως είπε θα μειώσει τελικά το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιούμε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να τις αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
«Εδώ στα ορεινά της Αμφιλοχίας δρομολογείται ένα πρωτοποριακό έργο, όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Αυτό το σημαντικό έργο αντλησιοταμίευσης ουσιαστικά θα πρέπει να το φανταστούμε ως μια πολύ μεγάλη μπαταρία. Όταν έχουμε πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας μετακινούμε νερό από τον χαμηλό ταμιευτήρα στον υψηλό και όποτε το σύστημα χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια γίνεται ακριβώς η αντίστροφη πορεία. Το έργο αυτό έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία διότι, όπως είπε και ο κ. Περιστέρης, θα μειώσει τελικά το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιούμε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να τις αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», δήλωσε ο πρωθυπουργός, αφού ξεναγήθηκε στο εργοτάξιο και ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη, και τον διευθυντή του έργου Δημήτρη Βράγκο.
«Είναι ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 250 εκατομμύρια και όταν με το καλό ολοκληρωθεί, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, θα έχει μια σημαντικότατη προστιθέμενη αξία για τη συνολική σταθερότητα του ηλεκτρικού συστήματος, καθώς δεν μπορούμε να προσδοκούμε στη μέγιστη δυνατή διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας χωρίς να έχουμε μεθόδους αποθήκευσης. Και η αντλησιοταμίευση είναι εκείνη η μέθοδος αποθήκευσης που έχει και τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, καθώς σε αυτό το εργοτάξιο θα απασχοληθούν στην πλήρη του ανάπτυξη σχεδόν 1.000 εργαζόμενοι, οπότε μιλάμε και για πολλές περισσότερες δουλειές για την ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Οπότε, προσβλέπουμε στη γρήγορη ολοκλήρωση αυτού του πολύ καινοτόμου όπως είπα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα έργου και με το καλό να ξαναβρεθούμε εδώ να το εγκαινιάσουμε» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Είναι ένα έργο που έχει πολύ μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία, 70% θα μείνει στην Ελλάδα από τη δαπάνη του έργου εν αντιθέσει με άλλα συστήματα αποθήκευσης. Και προχωράμε ταχύτατα με μεγάλη απασχόληση. Πιστεύουμε σε λίγα χρόνια αυτό θα μπορεί να εξυπηρετεί το ηλεκτρικό σύστημα όλης της χώρας και να επιτρέψει την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ ούτως ώστε η Ελλάδα να γίνει πιο αυτάρκης και πιο φτηνή σε ηλεκτρισμό» ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Περιστέρης.
Όπως επισημαίνεται από αρμόδιες πηγές, ο σταθμός αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία θα έχει συνολική ισχύ 680 MW και τη δυνατότητα να παράγει περισσότερες από 800 γιγαβατώρες πράσινης ενέργειας ανά έτος, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης εισαγόμενων καυσίμων και εξυπηρετώντας τους στόχους της πράσινης μετάβασης.
Τα συνολικά οφέλη από την ένταξή του στο ηλεκτρικό σύστημα εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 120 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με σημαντική ελάφρυνση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές. Για την κατασκευή του σταθμού, που θα διαθέτει δύο ανεξάρτητους άνω ταμιευτήρες, δημιουργούνται περίπου 1.000 θέσεις εργασίας. Στη φάση της λειτουργίας θα δημιουργηθούν 60 νέες θέσεις εργασίας, που θα αφορούν εξειδικευμένο και βοηθητικό προσωπικό. Οι τεχνικές μελέτες του έργου, το οποίο αναμένεται να συμβάλλει και στη μεταφορά ενέργειας μεταξύ Ελλάδας και άλλων κρατών, συγχρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα «Connecting Europe Facility», ενώ μέρος της συνολικής επένδυσης χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η «Ομάδα Βουντού» για άλλη μια φορά δικαίωσε όσους με σιγουριά δηλώνουν ότι η χώρα είναι θωρακισμένη απέναντι στην τρομοκρατία
Επίθεση Φάμελλου στον Κασσελάκη - Τι καταγγέλλει η Θεοδώρα Τζάκρη
«Το έργο είναι εδώ, σε περίπου είκοσι ημέρες θα το αντιληφθούμε για τα καλά όταν θα βγάλουμε το πρώτο μας εισιτήριο!»
Ο επιτυχημένος προσεταιρισμός των ψηφοφόρων της μεσαίας τάξης σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν αποτελεί εφάπαξ κατάκτηση ενός κόμματος, αλλά πρόσκαιρο χαρτί
Το παρών έδωσαν ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών
«Σας συμπαθώ, αλλά...» είπε ο υπουργός Υγείας
Τι άφησε να εννοηθεί ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Το νέο ηλικιακό όριο και όλες οι αλλαγές που έρχονται
Έτοιμος να ανοίξει πολιτικό διάλογο είπε πως είναι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
H ηχηρή παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού
«Η πολιτική των συναινέσεων είναι εξαιρετικά σημαντική»
Μιλούν για «εικόνα μη οργανωμένου κόμματος» καθώς δεν έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των όσων ψήφισαν
«Mea culpa που δεν έκανα εκλογές το Φεβρουάριο», δήλωσε ο πρώην Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
«Ο στόλος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ ανανεώνεται και εκσυγχρονίζεται», δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών
Κεραμέως: Σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των ευάλωτων συμπολιτών μας
«Δίνουμε €2,1 δισ. για ενίσχυση των υποδομών πολιτικής προστασίας», τόνισε ο πρωθυπουργός
Τα αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα
«Το ύψος του κατώτατου μισθού θα βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ»
«Τα πανεπιστήμιά μας δεν πρέπει να εκπέμπουν χαλαρότητα, αλλά δυναμισμό», δήλωσε ο Υπουργός
Μια προσπάθεια να σκιαγραφηθεί η εικόνα της πλέον εύλογης και πιθανής απόφασης του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης, στην υποθετική περίπτωση κοινής ελληνο-τουρκικής προσφυγής σε αυτό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.