- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Ηλεκτρονικές αγορές: Σχεδόν 1 στους 5 Έλληνες έχει πέσει θύμα απάτης τις γιορτές
Υψηλά ποσοστά στις ηλικίες 18-26 - Τι πρέπει να προσέχουμε στο διαδικτυακό shopping
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Ηλεκτρονικές αγορές: Σχεδόν 1 στους 5 Έλληνες έχει πέσει θύμα απάτης τις γιορτές Έρευνα: Περίπου 1 στους 5 Έλληνες καταναλωτές δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα απάτης ηλεκτρονικών αγορών σε εορταστικές περιόδους - Τα σημεία που χρήζουν προσοχής.](/images/1074x600/jpg/files/2024-01-15/ilektroniki-apati.jpg)
Έρευνα: Περίπου 1 στους 5 Έλληνες καταναλωτές δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα απάτης ηλεκτρονικών αγορών σε εορταστικές περιόδους - Τα σημεία που χρήζουν προσοχής.
Περίπου 1 στους 5 Έλληνες καταναλωτές δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα απάτης ηλεκτρονικών αγορών σε εορταστικές περιόδους, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες, που διενήργησε η Klarna, υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa.
![Ηλεκτρονικές αγορές: Σχεδόν 1 στους 5 Έλληνες έχει πέσει θύμα απάτης τις γιορτές Έρευνα: Περίπου 1 στους 5 Έλληνες καταναλωτές δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα απάτης ηλεκτρονικών αγορών σε εορταστικές περιόδους - Τα σημεία που χρήζουν προσοχής.](/images/w734/jpg/files/2024-01-15/eshopping-apati.jpg)
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, σύμφωνα με την έρευνα και σε σχετική ερώτηση, το 18% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι έχει υποστεί απάτη σε ηλεκτρονικές αγορές σε εορταστικές περιόδους στο παρελθόν, με το ηλικιακό γκρουπ με το υψηλότερο ποσοστό να είναι το 18-26 (26%).
Ο κίνδυνος διαδικτυακής απάτης κατά τις ηλεκτρονικές αγορές
Την ίδια στιγμή το 19% των καταναλωτών παγκοσμίως απάντησαν θετικά, δείχνοντας ότι ο κίνδυνος διαδικτυακής απάτης κατά τις ηλεκτρονικές αγορές είναι εμφανής, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής αγοραστικής κίνησης, όπως η περίοδος των εκπτώσεων.
«Με την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων η online αγοραστική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους καθώς ελλοχεύει κίνδυνος για διαδικτυακές απάτες από ύποπτα καταστήματα», σημειώνει ο επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα Ηλίας Πίτσαβος.
Συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές
Με αυτή την αφορμή, η Klarna προτείνει στους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί ως προς τα παρακάτω σημεία, ώστε να έχουν ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές:
- Υπερβολικά υψηλές εκπτώσεις. Ηλεκτρονικά καταστήματα που προσφέρουν πολύ υψηλές εκπτώσεις (ιδιαίτερα σε γνωστές μάρκες) μπορεί να είναι ένδειξη απάτης και οι χρήστες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις πολύ χαμηλές τιμές.
- Το όνομα και το περιεχόμενο των fake shops. Ένα κοινό χαρακτηριστικό των ψεύτικων καταστημάτων (fake shops) είναι η χρήση ονομάτων ιστότοπων που μοιάζουν με γνωστές μάρκες αλλά έχουν μικρές παραλλαγές. Αν το όνομα του ιστότοπου δεν ταιριάζει με τα προϊόντα που προσφέρονται από το κατάστημα, αυτό θα μπορούσε να είναι μία ένδειξη ψεύτικου καταστήματος. Επιπλέον, ένα άλλο δείγμα μη αυθεντικού καταστήματος είναι τα λάθη (ορθογραφικά, τυπογραφικά, λανθασμένες φράσεις) στα κείμενα και το περιεχόμενο του ιστότοπου.
- Τρόποι πληρωμής. Τα ύποπτα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν μερικές φορές να αναγνωριστούν από τους τρόπους πληρωμής που προσφέρουν ή που δεν είναι διαθέσιμοι. Τα καταστήματα αυτά προτιμούν συχνά την προκαταβολή, καθώς δυσκολεύει τους αγοραστές να πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Από την άλλη πλευρά, οι τρόποι πληρωμής όπως η πάγια χρέωση ή οι αγορές μέσω Klarna, δεν γίνονται δεκτοί, κυρίως επειδή η τελευταία παρέχει πρόσθετη προστασία στον αγοραστή. Με τις αγορές μέσω Klarna, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα για ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, γεγονός που τον προστατεύει από ύποπτα καταστήματα.
- Ασαφείς πολιτικές επιστροφής χρημάτων. Ένα αξιόπιστο κατάστημα θα παρέχει σαφείς οδηγίες για το πώς γίνονται επιστροφές προϊόντων και τι πρέπει να κάνει ο καταναλωτής αν είναι δυσαρεστημένος από την αγορά. Αντίθετα, τα ψεύτικα καταστήματα έχουν συχνά πολιτικές επιστροφής χρημάτων που είναι δύσκολο να κατανοηθούν, να βρεθούν στον ιστότοπο ή μπορεί και να μην υπάρχουν.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα έγινε η συνάντηση του με τη γυναίκα- σύμβολο, Χαρίτα Μάντολες
«Καθημερινό φαινόμενο οι κυβερνοεπιθέσεις - 13.000 την εβδομάδα»
Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων
Σταδιακά όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα καταρτιστούν σε θέματα ΑΙ
H ανάρτηση της Προέδρου της Δημοκρατίας για τις χθεσινές εκδηλώσεις, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας
Όσα είπε ο υπουργός Υγείας για το ΕΣΥ και το Κυπριακό
Γιατί δεν ισχύει για τις επιχειρήσεις
Πότε εκπνέει η προθεσμία
Δείτε τις αναρτήσεις του στο Χ
Το αξιοπρεπές τέλος στην καριέρα του και το μετέωρο βήμα των Δημοκρατικών προς τον Νοέμβριο
Τι προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση
Ο Τούρκος Πρόεδρος είχε ζητήσει από τον πρωθυπουργό να βάλει τον Δένδια «στη θέση του»
Ο εβδομαδιαίος απολογισμός του πρωθυπουργού στο Facebook
Οι απαντήσεις στα κρίσιμα αυτά διακυβεύματα δεν μπορεί να είναι επικοινωνιακές και συνθηματικές
Το σύμβολο δημιουργήθηκε από τον συγγραφέα Νίκο Δήμου στις 14 Αυγούστου 1974
Η ομιλία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας
«Το γεγονός ότι συνομιλούμε δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε ή υποχωρούμε»
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Λευκωσία
Πρώτη φορά Έλληνας πρωθυπουργός στη Λευκωσία για τη μαύρη επέτειο του «Αττίλα»
«Μια ομοσπονδιακή λύση δεν είναι δυνατή στην Κύπρο», δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.