Πολιτικη & Οικονομια

Στέφανος Κασσελάκης: «Ο Μητσοτάκης παραδέχτηκε ότι η ακρίβεια είναι δική του»

Τα στοιχεία που χρησιμοποίησε στην τοποθέτησή του

Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στέφανος Κασσελάκης: Τι είπε για Κυριάκο Μητσοτάκη και ακρίβεια - Τα στοιχεία που χρησιμοποίησε στην τοποθέτησή του

Απάντηση στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για την αντιμετώπιση της ακρίβειας έδωσε με ανάρτησή του στους προσωπικούς του λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Στέφανος Κασσελάκης, προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα ότι το κόμμα του συντάσσει και θα παρουσιάσει μέσα στις επόμενες τριάντα ημέρες ολοκληρωμένο σχέδιο.

Στη δήλωσή του, ο κ. Κασσελάκης αναφέρει: «“Δεν μπορεί να συνεχίσει να είναι ανεκτό ίδια προϊόντα να πωλούνται ακριβότερα στην Ελλάδα" είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Δηλαδή παραδέχεται ότι τόσο καιρό η ακρίβεια δεν είναι εισαγόμενη, είναι δική του».

Μερικά μόνο στοιχεία:

  • Η Ελλάδα, ακριβότερη από την Ευρώπη στο λάδι, στο γάλα, στο τυρί, προϊόντα που παράγονται εδώ.
  • Το βρεφικό γάλα ως 213% πιο ακριβό από την Ευρώπη.
  • Το λάδι έχει αυξηθεί κατά 212% μέσα σε 14 μήνες.

Ο πρωθυπουργός έρχεται τώρα και λέει: "Εντάξει, αρκετά κλέψατε τους Έλληνες, κλέψτε τους λίγο λιγότερο από εδώ και πέρα". Η δική μας απάντηση: Εδώ και 15 μέρες, με 30 επίλεκτα στελέχη, εκπονούμε ολοκληρωμένο σχέδιο για την ακρίβεια. Θα παρουσιαστεί τις αμέσως επόμενες μέρες. Δεν θα έχει χάντρες και καθρεφτάκια. Θα έχει συγκεκριμένα, αναγκαία, κοστολογημένα μέτρα για μια καλύτερη ζωή».

Μητσοτάκης για ακρίβεια: «Πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα»

Σήμερα θα ανακοινωθούν τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια. Το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα μπει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχολίασε ότι στόχος είναι η διόρθωση των στρεβλών εμπορικών πρακτικών, αλλά και η ενδυνάμωση της ΔΙΜΕΑ. «Οι εντατικοί έλεγχοι στην αγορά μάς βοήθησαν να κατανοήσουμε καλύτερα τους μηχανισμούς της», σχολίασε ο πρωθυπουργός και σημείωσε ότι «τα νέα μέτρα αφορούν την αντιμετώπιση χρόνιων στρεβλώσεων στην ελληνική αγορά και αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης»

Μέτρα για την ακρίβεια - «Ειδική πρόνοια για το βρεφικό γάλα»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ακόμη στη δήλωσή του ότι θα υπάρξει ειδική πρόνοια για το βρεφικό γάλα. «Θα υπάρξει πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού του κέρδους» είπε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε, «Η μάχη για την προστασία του καταναλωτή είναι διαρκής, συνέχισε. Θα συνεχίσουμε μέχρι να καταλάβουν όλοι και κυρίως οι πολυεθνικές ότι η Ελλάδα δεν είναι μπανανία και ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να γίνει ανεκτός».

Μετά τις ανακοινώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, θα ακολουθήσει η αναλυτική επεξήγηση των παρεμβάσεων από τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, στις 12:00 το μεσημέρι.

Ολόκληρη η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη

Η μάχη για να τιθασεύσουμε την ακρίβεια και για να επιβάλουμε κανόνες εντονότερου ανταγωνισμού υπέρ του καταναλωτή, όπως γνωρίζετε, είναι μια μάχη διαρκής. Και στη μάχη αυτή αξιοποιούμε διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι, και θα έλεγα ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες, ότι η Ελλάδα δεν είναι «μπανανία» και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός.

Η ενδυνάμωση της ΔΙ.Μ.Ε.Α. και οι εντατικοί έλεγχοι οι οποίοι έγιναν τους τελευταίους μήνες στην αγορά, κυρίως δύσκολοι έλεγχοι που αφορούν τους παράγοντες κόστους και κερδοφορίας των βασικών προϊόντων που αποτελούν και το Καλάθι του Νοικοκυριού, μας έχουν βοηθήσει να κατανοήσουμε πολύ καλύτερα τους μηχανισμούς λειτουργίας της αγοράς.

Τα νέα μέτρα τα οποία θα εξειδικεύσει στη συνέχεια ο Υπουργός Ανάπτυξης έχουν ακριβώς ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις οι οποίες έχουν συσσωρευθεί επί πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά και οι οποίες, δυστυχώς, έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης. Και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αυτό προφανώς είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό.

Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης, όπως καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά.

Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, όπου πράγματι είναι παντελώς αδικαιολόγητο γιατί οι τιμές στην Ελλάδα είναι τόσο ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκεί, όπως θα εξειδικεύσει αργότερα και ο αρμόδιος Υπουργός, θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού κέρδους, έτσι ώστε οι τιμές να προσαρμοστούν σε λογικά για την Ευρώπη επίπεδα.

Με τα μέτρα αυτά σκοπός μας είναι να διορθώσουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική μας προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Θα ήθελα, τέλος, να προσθέσω ότι μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες. Είναι κάτι το οποίο έχουμε αντιμετωπίσει ήδη μέσα από μια σειρά από μέτρα υποστήριξης των οικογενειών και θέλω να θυμίσω ότι η κυβέρνηση αυτή θέσπισε από το 2019 εφάπαξ βοήθημα, το οποίο καταβάλλεται σε δύο δόσεις, ύψους 2.000 ευρώ για κάθε παιδί το οποίο γεννιέται στην πατρίδα μας.

Αυτό βοηθάει πολύ μία νέα οικογένεια με τα πρώτα έξοδα τα οποία συνοδεύουν τη γέννηση ενός παιδιού, αλλά προφανώς υποστηρίζουν και την οικογένεια τους πρώτους μήνες με τις αυξημένες δαπάνες, είτε αφορούν σε βρεφικό γάλα, είτε αφορούν σε πάνες, είτε αφορούν σε μωρομάντηλα.

Και φυσικά έχουμε δρομολογήσει και μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, όπως η αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για οικογένειες με παιδιά, η αύξηση του επιδόματος παιδιού για τους δημόσιους υπαλλήλους, η επέκταση του επιδόματος μητρότητας στις ελεύθερες επαγγελματίες και στις αγρότισσες.

Άρα, και τα μέτρα τα οποία θα εξαγγελθούν στη συνέχεια ας τα δούμε και στα πλαίσια μιας συνολικής πολιτικής στήριξης της οικογένειας και ειδικά των νέων οικογενειών, αντιλαμβανόμενοι πλήρως το μεγάλο οικονομικό βάρος που η απόκτηση ενός παιδιού συνεπάγεται για μία νέα οικογένεια.

Διαβάστε επίσης »»» Επιχείρηση «να γίνουμε Ευρώπη» στις τιμές προϊόντων πρώτης ανάγκης