Πολιτικη & Οικονομια

Gov.gr: 38 νέες υπηρεσίες προστέθηκαν τον Δεκέμβριο ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό για το 2023 σε 189

«Όλος μας ο σχεδιασμός ξεκινάει και καταλήγει στον πολίτη»

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Gov.gr: 38 νέες υπηρεσίες προστέθηκαν τον Δεκέμβριο - Μετά τις προσθήκες που έγιναν τον Δεκέμβριο ο συνολικός αριθμός έφτασε τις 1638

Με ρυθμό που ξεπέρασε την προσθήκη μίας υπηρεσίας την ημέρα, τον Δεκέμβριο του 2023 προστέθηκαν 38 νέες υπηρεσίες στο gov.gr. Έτσι, στο τέλος του 2023 οι υπηρεσίες του ελληνικού Δημοσίου που προσφέρονται από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr έφτασαν τις 1.638.

Συνολικά, κατά τη διάρκεια του 2023, στο gov.gr προστέθηκαν 189 υπηρεσίες από 40 φορείς της Δημόσιας Διοίκησης. Πρόκειται είτε για νέες υπηρεσίες, είτε για υπηρεσίες που προϋπήρχαν και εντάχθηκαν στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη. Ακόμη, επτά επιπλέον φορείς ενέταξαν για πρώτη φορά υπηρεσίες τους στο gov.gr, ανάμεσα στους οποίους ο Άρειος Πάγος και το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Διαγράφηκαν 62 υπηρεσίες, οι οποίες είτε αντικαταστάθηκαν είτε καταργήθηκαν.

© ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI

Gov.gr: Μέσα στο 2023 προστέθηκαν 189 υπηρεσίες

Συνολικά, οι ψηφιακές υπηρεσίες στο gov.gr παρέχονται από 20 υπουργεία, την Προεδρία της κυβέρνησης, 85 φορείς και οργανισμούς, 13 Ανεξάρτητες Αρχές και 13 Περιφέρειες.

To 2023 υπήρξε σημείο αναφοράς για το gov.gr, καθώς αποτέλεσε το πρώτο πεδίο εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στο ελληνικό Δημόσιο, με τη χρήση του mAigov. Από την έναρξη της λειτουργίας του Ψηφιακού Βοηθού, έχουν πραγματοποιηθεί περισσότεροι από 200 χιλιάδες διάλογοι, μέσω των οποίων οι πολίτες λαμβάνουν εξατομικευμένες πληροφορίες γύρω από θέματα της Δημόσιας Διοίκησης.

«Όλος μας ο σχεδιασμός ξεκινάει και καταλήγει στον πολίτη, στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών μας προς αυτόν, στην απλούστευση της καθημερινότητάς του», τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και πρόσθεσε: «Εργαζόμαστε μεθοδικά στο πλαίσιο των κυβερνητικών στόχων του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε στο τέλος της τετραετίας το σύνολο των διαδικασιών του δημοσίου τομέα να παρέχονται ψηφιακά και κάθε μέρα ερχόμαστε λίγο πιο κοντά σε αυτό. Τον Μάρτιο του 2020 το gov.gr ξεκίνησε με 501 υπηρεσίες. Αναλογιστείτε τη διαδρομή μέχρι τις 1.646 του σήμερα».

Gov.gr: Ο ηλεκτρονικός φάκελος των οχημάτων στο MyAuto 

Τελευταία προσθήκη στο gov.gr αποτελεί το MyAuto που είναι επί της ουσίας ο ηλεκτρονικός φάκελος των οχημάτων. Οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσθέσουν τις πληροφορίες στο Gov.gr Wallet τους.

© EUROKINISSI / ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Συγκεκριμένα, μέσω του Gov.gr Wallet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων έχουν για ενημερωτικούς λόγους πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του οχήματός τους, όπως αυτά τηρούνται σε μητρώα φορέων της Δημόσιας Διοίκησης. Τα στοιχεία ομαδοποιούνται σε κατηγορίες βάσει των μητρώων από τα οποία αντλούνται.

Το προσεχές διάστημα τα στοιχεία αυτά θα είναι διαθέσιμα μέσω του AuditCar στις ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να απαλειφθεί η ανάγκη προσκόμισης ή επίδειξης τους από τους πολίτες.

Διαθέσιμες στο MyAuto και στο Gov.gr Wallet είναι οι εξής πληροφορίες:

  • Στοιχεία αδειών κυκλοφορίας από τα Μητρώα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
  • Στοιχεία τεχνικών ελέγχων οχημάτων – ΚΤΕΟ από τα Μητρώα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
  • Στοιχεία καταβολής τελών κυκλοφορίας, ακινησίας και ιδιοκτησίας από τα Μητρώα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων
  • Εύρεση ασφάλισης οχημάτων από τα Μητρώα του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων

Ο πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του:

  • Τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας
  • Αν έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας
  • Αν το όχημα του είναι σε κίνηση ή ακινησία                                
  • Αν το όχημα του έχει κλαπεί
  • Το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου. (Ο πολίτης μέσω του Gov.gr Wallet θα λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό του, δύο εβδομάδες πριν τον επόμενο Τεχνικό Έλεγχο)
  • Τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματος