- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πώς «γεννήθηκε» η Cyber Monday - Σήμερα η ημέρα online προσφορών
Ποιοι οι «νονοί» της
Cyber Monday 2023: Η ημέρα των online προσφορών - Ιστορία και ονομασία
Cyber Monday 2023 σήμερα 27 Νοεμβρίου και οι προσφορές στις online αγορές συνεχίζονται. Μπορεί η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων για τις διαδικτυακές αγορές να μην αποτελεί παράδοση στην Ελλάδα - τουλάχιστον όχι όπως στις ΗΠΑ -, όμως, τελευταία χρόνια ο «θεσμός» γνωρίζει όλο και περισσότερη αποδοχή και στη χώρα μας.
Τι γνωρίζουμε, όμως, για τη Cyber Monday 2023 και κάθε πότε τη συναντάμε. Πρόκειται για τη Δευτέρα που ακολουθεί μετά το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ. Αποτελεί την αντίστοιχη Black Friday, αλλά αφορά το διαδικτυακό εμπόριο. Κατά τη Cyber Monday, οι έμποροι λιανικής προσφέρουν συνήθως ειδικές εκπτώσεις που είναι διαθέσιμες μόνο διαδικτυακά.
Cyber Monday 2023 - Ιστορία
Ο όρος Cyber Monday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2005 από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής Πώλησης των ΗΠΑ (NRF). Ήταν η εποχή που οι διαδικτυακές αγορές ήταν στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών. Η Amazon ιδρύθηκε το 1994, το eBay ακολούθησε το 1995 και η ιστοσελίδα της Walmart έκανε το ντεμπούτο της το 2000. Οι καταναλωτές σύντομα συνήθισαν να γεμίζουν ένα ηλεκτρονικό καλάθι αγορών αντί για ένα πραγματικό. Παρά το γεγονός αυτό, οι λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου ένιωσαν αποκλεισμένοι από την ετήσια άνοδο των πωλήσεων της Black Friday. Από την πρώτη «επίσημη» Cyber Monday το 2005, o «θεσμός» έγινε η μεγαλύτερη ημέρα του χρόνου για το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο.
O όρος Cyber Monday επινοήθηκε από την Έλλεν Ντέιβις της Εθνικής Ομοσπονδία Λιανικής και τον Σκοτ Σίλβερμαν. Ο όρος πρωτοεμφανίστηκε στις 28 Νοεμβρίου 2005 σε δελτίο τύπου του Shop.org. Τις περισσότερες φορές είναι μεταξύ 26ης Νοεμβρίου και 2ας Δεκεμβρίου, αλλά πάντα λαμβάνει χώρα τέσσερις μέρες μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Σύμφωνα με έρευνα του 2005, το «77% των λιανοπωλητών στο διαδίκτυο δήλωσαν ότι οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν σημαντικά τη Δευτέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών, μια τάση που οδηγεί σε σοβαρές διαδικτυακές εκπτώσεις και προσφορές στη Cyber Monday το έτος αυτό (2005)». Το 2017, οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Cyber Monday άγγιξαν τα 6,59 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα 2,98 δισ. δολάρια το 2015, και τα 2,65 δισ. δολάρια το 2014. Ωστόσο, η μέση αξία των παραγγελιών είχε πέσει στα 128 δολάρια από 160 το 2014.
Η Cyber Monday έχει γίνει το διαδικτυακό ισοδύναμο της Black Friday και προσφέρει μια ευκαιρία σε μικρότερους διαδικτυακούς λιανοπωλητές να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες αλυσίδες. Από την καθιέρωση της, ο όρος Cyber Monday έχει καταστεί διεθνής όρος του μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από διαδικτυακούς λιανοπωλητές σε όλο τον κόσμο.
Cyber Monday 2023 - Όνομα
Σύμφωνα με τον Scott Silverman, τον επικεφαλής του Shop.org, ο όρος επινοήθηκε με βάση την έρευνα του 2004 που έδειχνε ότι «μία από τις μεγαλύτερες ημέρες online αγορών του έτους» ήταν η Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών (12η μεγαλύτερη ημέρα ιστορικά). Οι έμποροι λιανικής σημείωσαν επίσης ότι η πιο σημαντική περίοδος αγορών ήταν από τις 5 έως τις 15 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους. Στα τέλη Νοεμβρίου 2005, οι New York Times ανέφεραν: «Το όνομα Cyber Monday προέκυψε από την παρατήρηση ότι εκατομμύρια κατά τα άλλα παραγωγικοί εργαζόμενοι Αμερικανοί, φρέσκοι από ένα Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών, επέστρεφαν σε συνδέσεις Internet υψηλής ταχύτητας στη δουλειά τη Δευτέρα και αγοράζοντας αυτό που τους άρεσε». Εκείνη την εποχή, πολλοί άνθρωποι είχαν αργό Διαδίκτυο στο σπίτι. Η ιδέα για μια τέτοια γιορτή δημιουργήθηκε από τον Tony Valado, το 2003 ενώ εργαζόταν στο 1800Flowers.com, και επινόησε τη "Λευκή Τετάρτη" ως την ημέρα πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών για τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές.
Cyber Monday 2023 - Συμβουλές
Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συστήνουν στους καταναλωτές τα ακόλουθα:
1. Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
2. Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
3. Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
4. Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).
Διαβάστε επίσης »»» Cyber Monday 2023 - Τι πρέπει να προσέξετε