- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Σε 18 μήνες η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου
Κάλεσμα διαλόγου σε δημάρχους και περιφερειάρχες
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Σε 18 μήνες η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου - Κάλεσμα σε δημάρχους και περιφερειάρχες
Κάλεσμα στους νεοεκλεγέντες δημάρχους και περιφερειάρχες της χώρας να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χωρίς πολιτικοποιήσεις και αντιπαραθέσεις προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, απηύθυνε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, όπου και παρουσιάστηκε ο τρίμηνος απολογισμός του έργου.
Ειδικότερα, όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, πρόθεση του υπουργείου και άμεσο μέλημά του είναι να συζητήσει με τους νέους τοπικούς άρχοντες, ούτως ώστε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη να μπορέσουν «να προχωρήσουν στους χρόνους τους και να τελειώσουν σωστά».
Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί και σε συγκεκριμένα εν εξελίξει έργα, όπως η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το flyover στη Θεσσαλονίκη, ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, αλλά και στα έργα στην πληγείσα από τις καταστροφές Θεσσαλία, όπου, όπως σημείωσε, οι παρεμβάσεις πρέπει να είναι άμεσες και απολύτως δραστικές.
Τέλος, υπογράμμισε ότι οφείλουμε να δείξουμε τον απαραίτητο σεβασμό στους πολίτες και στα έργα συνεχίζοντάς τα, όπως άλλωστε έχει υποδείξει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.
«Χρειάζεται να δώσουμε δυνάμεις και στο γεγονός ότι δεν πρέπει πλέον να χάσουμε το χρόνο μας σε πολιτικοποίηση έργων ή σε αντιπαραθέσεις οι οποίες, μέχρι σήμερα, έχουν αποδειχθεί ότι φέρουν πλείστα όσα προβλήματα και στο τέλος κοστίζουν και στον ελληνικό λαό, αλλά και φυσικά, δεν επιτρέπουν την άμεση απόδοση λύσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το έργο του πρώτου τριμήνου, που εδράζεται σε 12 δέσμες πολιτικών παρουσίασε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών @cstaikouras
— Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών (@ypomeofficial) October 17, 2023
🔗https://t.co/CFEg7OlDDd pic.twitter.com/z6tCPvftGG
Μάλιστα, όπως σχολίασε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, «είναι πρόδηλο ότι οφείλεις να συζητάς με την Τοπική Αυτοδιοίκηση όταν τη σέβεσαι ενώ γνωστοποίησε πως το επόμενο διάστημα θα καλέσει για να συζητήσει την πορεία και τη συνέχεια των έργων με τους τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ.
Διόδια - Γέφυρα Βαρυμπόμπης
Μέχρι τέλος του χρόνου δεν θα δούμε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, δήλωσε ο υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος λέγοντας πως οι παραχωρησιούχοι έχουν επίγνωση της πραγματικότητας, κατανοούν τα προβλήματα που έχουν συμβεί στη χώρα (καταστροφικές πλημμύρες). Δεν έχουν θέσει θέμα επανόδου της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής μετά τα γεγονότα της Θεσσαλίας. Η χώρα είναι σε κατάσταση που δεν μπορούν να τεθούν τέτοια θέματα».
Για το 2024, όπως ανέφερε ο κος Ταχιάος, προφανώς θα τεθεί θέμα συζήτησης αλλά λόγω της κατάστασης δεν θα υπάρχει πρόθεση απαίτησης για αθροιστική αύξηση.
Για το θέμα διοδίων στη Βαρυμπόμπη είναι ένα θεμα που πρέπει να συζητηθεί με τη νέα δημοτικη αρχή.
Σε ότι αφορά τη Γέφυρα στη Βαρυμπόμπη ο υφυπουργός Υποδομών είπε πως είναι μία γερασμένη υποδομή και μάλιστα μετά από σχετικές μελέτες, έχουν καταγραφεί δομικά ζητήματα που επηρεάζουν την υγεία της γέφυρας. Όπως διαβεβαίωσε το Υπουργείο, η γέφυρα της Βαρυμπόμπης δεν είναι μια υποδομή επικίνδυνη να πέσει, ωστόσο πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν παρεμβάσεις, καθώς βούληση της ηγεσίας του Υπουργείου είναι να προχωρήσει άμεσα στα όσα απαιτούνται και να δοθεί οριστική λύση. «Η γέφυρα θα πρέπει να ανακατασκευαστεί ή να κατεδαφιστεί ανεξαρτήτως από το εάν μπουν διόδια», είπε ο κος Ταχιάος.
Στην τοποθέτησή του, κατά την ενημέρωση των διαπιστευμένων, ο @_n_tachiaos, αναφέρθηκε στη νέα πραγματικότητα στην πολιτική σκηνή, ύστερα από τις εξελίξεις στην τοπική αυτοδιοίκηση και την εκλογή νέων προσώπων στους Δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας.https://t.co/FtS1VQORFZ pic.twitter.com/TttRAnswLh
— Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών (@ypomeofficial) October 17, 2023
Πάντως για το θέμα αυτό το Υπουργείο Υποδομών, εκτιμά πως το 2024, θα ξεκινήσει εκ νέου τη διαβούλευση με τους νεοεκλεγέντες, όπως προέκυψαν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, τοπικούς άρχοντες ώστε να υπάρξει μια οριστική λύση. Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης της εταιρείας «Νέα Οδός», η οποία διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, λήγει το 2038 και έως τότε και για κάθε χρόνο το ελληνικό δημόσιο, εν προκειμένω το Υπουργείο, καταβάλει το ποσό των 25 εκατομμυρίων ετησίως στην παραχωρησιούχο εταιρεία για διαφυγόντα κέρδη, λόγω της μη συμμόρφωσης με τα όσα προέβλεπε η σύμβαση για την ύπαρξη σταθμών διοδίων.
Λειτουργία σιδηροδρόμου
Σε 18 μήνες από σήμερα υπολογίζεται η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου που υπέστη τεράστιες ζημιές από την κακοκαιρία Daniel ενώ έως τότε τα τρένα θα κινούνται σε μονή γραμμή, πιθανότατα από 20 Νοεμβρίου, αρχικά τα εμπορικά, καθώς υπάρχει ήδη σοβαρό πρόβλημα που σχετίζεται με τη μεταφορά των προϊόντων και αργότερα και τα επιβατικά.
«Είναι μια ευκαιρία να φτιάξουμε καλύτερες υποδομές» είπε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας επισημαίνοντας πως στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού σιδηροδρόμου, μεταρρυθμίζοντας από τη βάση του το ελληνικό τρένο. Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου εντάσσεται στη στρατηγική του Υπουργείου, μετά μάλιστα και τις νέες δυσκολίες που πρόσφατα προέκυψαν.
«Υπογράψαμε συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ», ανέφερε σχετικά ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Στο Υπουργείο συστάθηκε και συγκροτήθηκε επιτροπή, αποτελούμενη από τους εμπλεκόμενους φορείς για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα. Κι ενώ τα έργα ανάταξης τους ελληνικού σιδηροδρόμου - τα οποία αφορούσαν τη σύμβαση 717 και τα συστήματα αυτόματης πέδησης ETCS ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγραμμάτων, όπως ανέφερε σχετικά ο Υπουργός, δυστυχώς όμως προέκυψε η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες - από τον Daniel - περιοχές.
Προώθηση πράσινων και έξυπνων μαζικών μεταφορών
Από την πλευρά της η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε πως κύριος στόχος μας είναι, εξ αρχής, η προώθηση των πράσινων και έξυπνων μαζικών μεταφορών.
Σε ότι αφορά την ανάπτυξη των πράσινων μεταφορών, όπως είπε , πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η ηλεκτροκίνηση, η οποία υλοποιείται μέσω 4 κυρίων προγραμμάτων:
- Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ
- Πράσινα ταξί
- Φορτίζω παντού
- e-Astypalea
Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, η υφυπουργός αναφέρθηκε στην προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ως το τέλος της τετραετίας. Τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε περίπου 6 μήνες από τώρα. 'Αλλα 400 νέα λεωφορεία - ηλεκτρικά και φυσικού αερίου - θα κυκλοφορήσουν ως το 2025. Για την προμήθεια των υπολοίπων 650 λεωφορείων ετοιμάζεται ο διαγωνισμός με στόχο να προκηρυχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Τέλος, η υφυπουργός κα Αλεξοπούλου αναφέρθηκε και στην επικαιροποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας Ελλάδα 2030, το οποίο, εκτός των άλλων, αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% έως το 2030. Επεξεργαζόμαστε προτάσεις για τον νέο νόμο Οδικής Ασφάλειας, βελτιώσεις του ΚΟΚ, το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και την Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ
Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πια Αξιωματική Αντιπολίτευση
Τι παραμένει αμετάβλητο
«Με το ζόρι παντρειά δε γίνεται» δηλώνει ο υποψήφιος πρόεδρος του κόμματος
Η πρώτη αντίδραση μετά την παραίτηση Τζάκρη - Πούλου
Το ΠΑΣΟΚ γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»
«Είναι μία οδυνηρή απόφαση για εμένα», είπε η βουλεύτρια
Το Σάββατο ανακοινώνεται η ιδρυτική διακήρυξη
Τα βασικά σημεία των δηλώσεων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.