Πολιτικη & Οικονομια

Ποια προϊόντα του σούπερ μάρκετ έχουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών

Έρευνα για το πρώτο επτάμηνο του 2023

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Σουπερμάρκετ
© Fikri Rasyid / Unsplash

Σούπερ μάρκετ: Αυξήσεις που «καίνε» σε βασικές κατηγορίες προϊόντων κατά το πρώτο επτάμηνο του 2023

Κατά 9,2% αυξήθηκαν μεσοσταθμικά οι τιμές στα βασικά αγαθά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ στο 7μηνο του έτους, ενώ την ίδια στιγμή οι καταναλωτές συνεχίζουν να προσθέτουν στο καλάθι τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκειμένου να περιορίσουν το κόστος των αγορών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 12% στα προϊόντα για το σπίτι, κατά 9,7% στα είδη προσωπικής υγιεινής και κατά 8,9% στα τρόφιμα.

Ανά κατηγορία προϊόντων, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν τα καθαριστικά-απορρυπαντικά με 13,9%, τα γαλακτοκομικά με 12,7% και ακολούθησαν τα υλικά μαγειρικής με 10,3% και τα είδη προσωπικής υγιεινής με 10,1%. Ανατιμήσεις της τάξεως του 9,9% εμφάνισαν τα κατεψυγμένα τρόφιμα, 9,8% τα άλλα είδη νοικοκυριού, 9,4% τα σνακς και 9,2% τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς.

Πτωτικά ως προς τις πωλήσεις σε όγκο κινήθηκαν οι 6 από τις 11 επιμέρους κατηγορίες, με μεγαλύτερη μείωση να εμφανίζουν τα υλικά μαγειρικής και τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 3,8% και 3,4% αντίστοιχα. Από τις κατηγορίες που εμφάνισαν αύξηση στον όγκο πωλήσεων ξεχωρίζουν τα σνακς με 4,7% και τα μη αλκοολούχα ποτά με 3,5%.

Πόσο αγοράζουμε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας φτάνει το 26,2% στο καλάθι των καταναλωτών, αυξημένο κατά 13,3% σε σχέση με πέρσι. Τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου εμφανίζουν τα προϊόντα για το σπίτι με 26,2%, από 24,6% την αντίστοιχη περσινή περίοδο και ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με 21,5% από 19,3% πέρσι.

Όσον αφορά στα τρόφιμα η διείσδυση της ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των καταναλωτών φτάνει το 26,5% σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρσι (26,1%).

Παράλληλα το 25,1% των πωλήσεων στα τρόφιμα ήταν υπό καθεστώς προσφοράς ή άλλης προωθητικής ενέργειας, ποσοστό αυξημένο κατά 3,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 7μηνο του 2022 ενώ αντίστοιχα στα είδη νοικοκυριού το 25,3%, αυξημένο κατά 3,6 μονάδες. Από την άλλη πλευράς μειώθηκαν οι πωλήσεις υπό καθεστώς προσφοράς, στην κατηγορία των ειδών προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, από 29% πέρσι στο 28,2% φέτος.

Αυξημένος κατά 9,8% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 7μηνο

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι καταναλωτές προτιμούν για τις αγορές τους κατά κύριο λόγο, είτε τα πολύ μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ, είτε τα πολύ μεγάλα.

Συγκεκριμένα τη μεγαλύτερη ανάπτυξη εμφάνισαν τα σούπερ μάρκετ, έως 400 τμ, με 15,7% και ακολούθησαν τα υπερμάρκετ (2500 τμ και πάνω) με ανάπτυξη 14,3%. Οι χώροι 400 – 1000 τ.μ και 1.000 – 2.500 είχαν ανάπτυξη 10,2% και 6,9% αντίστοιχα.

Σημειώνεται τέλος ότι συνολικά ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 7μηνο του 2023 ήταν αυξημένος κατά 9,8% στα 5,152 δισ. ευρώ, ενώ o όγκος των πωλήσεων ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,6%.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

H απειλή εξ Ανατολών - Μέρος 2: Η διεθνής νομολογία ως περίγραμμα ενός έντιμου συμβιβασμού
H απειλή εξ Ανατολών - Μέρος 2: Η διεθνής νομολογία ως περίγραμμα ενός έντιμου συμβιβασμού

Μια προσπάθεια να σκιαγραφηθεί η εικόνα της πλέον εύλογης και πιθανής απόφασης του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης, στην υποθετική περίπτωση κοινής ελληνο-τουρκικής προσφυγής σε αυτό

Πώς το κράτος θα ξαναπροσλάβει ένστολους που μπουκάρουν σε υπουργεία;
Πώς το κράτος θα ξαναπροσλάβει ένστολους που μπουκάρουν σε υπουργεία;

Κανείς δεν θα εκπλαγεί αν οι εποχιακοί πυροσβέστες που μπουκάραν στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας πάρουν μέρος στον επόμενο διαγωνισμό για τις προσλήψεις εποχιακών, προσληφθούν ή μονιμοποιηθούν

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.