Ποια προϊόντα του σούπερ μάρκετ έχουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών
Έρευνα για το πρώτο επτάμηνο του 2023
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Σουπερμάρκετ Σουπερμάρκετ](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2022/04/15/fikri-rasyid-ezec8-clzss-unsplash.jpg)
Σούπερ μάρκετ: Αυξήσεις που «καίνε» σε βασικές κατηγορίες προϊόντων κατά το πρώτο επτάμηνο του 2023
Κατά 9,2% αυξήθηκαν μεσοσταθμικά οι τιμές στα βασικά αγαθά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ στο 7μηνο του έτους, ενώ την ίδια στιγμή οι καταναλωτές συνεχίζουν να προσθέτουν στο καλάθι τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκειμένου να περιορίσουν το κόστος των αγορών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 12% στα προϊόντα για το σπίτι, κατά 9,7% στα είδη προσωπικής υγιεινής και κατά 8,9% στα τρόφιμα.
Ανά κατηγορία προϊόντων, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν τα καθαριστικά-απορρυπαντικά με 13,9%, τα γαλακτοκομικά με 12,7% και ακολούθησαν τα υλικά μαγειρικής με 10,3% και τα είδη προσωπικής υγιεινής με 10,1%. Ανατιμήσεις της τάξεως του 9,9% εμφάνισαν τα κατεψυγμένα τρόφιμα, 9,8% τα άλλα είδη νοικοκυριού, 9,4% τα σνακς και 9,2% τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς.
Πτωτικά ως προς τις πωλήσεις σε όγκο κινήθηκαν οι 6 από τις 11 επιμέρους κατηγορίες, με μεγαλύτερη μείωση να εμφανίζουν τα υλικά μαγειρικής και τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 3,8% και 3,4% αντίστοιχα. Από τις κατηγορίες που εμφάνισαν αύξηση στον όγκο πωλήσεων ξεχωρίζουν τα σνακς με 4,7% και τα μη αλκοολούχα ποτά με 3,5%.
Πόσο αγοράζουμε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας φτάνει το 26,2% στο καλάθι των καταναλωτών, αυξημένο κατά 13,3% σε σχέση με πέρσι. Τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου εμφανίζουν τα προϊόντα για το σπίτι με 26,2%, από 24,6% την αντίστοιχη περσινή περίοδο και ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με 21,5% από 19,3% πέρσι.
Όσον αφορά στα τρόφιμα η διείσδυση της ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των καταναλωτών φτάνει το 26,5% σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρσι (26,1%).
Παράλληλα το 25,1% των πωλήσεων στα τρόφιμα ήταν υπό καθεστώς προσφοράς ή άλλης προωθητικής ενέργειας, ποσοστό αυξημένο κατά 3,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 7μηνο του 2022 ενώ αντίστοιχα στα είδη νοικοκυριού το 25,3%, αυξημένο κατά 3,6 μονάδες. Από την άλλη πλευράς μειώθηκαν οι πωλήσεις υπό καθεστώς προσφοράς, στην κατηγορία των ειδών προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, από 29% πέρσι στο 28,2% φέτος.
Αυξημένος κατά 9,8% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 7μηνο
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι καταναλωτές προτιμούν για τις αγορές τους κατά κύριο λόγο, είτε τα πολύ μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ, είτε τα πολύ μεγάλα.
Συγκεκριμένα τη μεγαλύτερη ανάπτυξη εμφάνισαν τα σούπερ μάρκετ, έως 400 τμ, με 15,7% και ακολούθησαν τα υπερμάρκετ (2500 τμ και πάνω) με ανάπτυξη 14,3%. Οι χώροι 400 – 1000 τ.μ και 1.000 – 2.500 είχαν ανάπτυξη 10,2% και 6,9% αντίστοιχα.
Σημειώνεται τέλος ότι συνολικά ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 7μηνο του 2023 ήταν αυξημένος κατά 9,8% στα 5,152 δισ. ευρώ, ενώ o όγκος των πωλήσεων ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,6%.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Καθημερινό φαινόμενο οι κυβερνοεπιθέσεις - 13.000 την εβδομάδα»
Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων
Σταδιακά όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα καταρτιστούν σε θέματα ΑΙ
H ανάρτηση της Προέδρου της Δημοκρατίας για τις χθεσινές εκδηλώσεις, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας
Όσα είπε ο υπουργός Υγείας για το ΕΣΥ και το Κυπριακό
Γιατί δεν ισχύει για τις επιχειρήσεις
Πότε εκπνέει η προθεσμία
Δείτε τις αναρτήσεις του στο Χ
Το αξιοπρεπές τέλος στην καριέρα του και το μετέωρο βήμα των Δημοκρατικών προς τον Νοέμβριο
Τι προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση
Ο Τούρκος Πρόεδρος είχε ζητήσει από τον πρωθυπουργό να βάλει τον Δένδια «στη θέση του»
Ο εβδομαδιαίος απολογισμός του πρωθυπουργού στο Facebook
Οι απαντήσεις στα κρίσιμα αυτά διακυβεύματα δεν μπορεί να είναι επικοινωνιακές και συνθηματικές
Το σύμβολο δημιουργήθηκε από τον συγγραφέα Νίκο Δήμου στις 14 Αυγούστου 1974
Η ομιλία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας
«Το γεγονός ότι συνομιλούμε δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε ή υποχωρούμε»
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Λευκωσία
Πρώτη φορά Έλληνας πρωθυπουργός στη Λευκωσία για τη μαύρη επέτειο του «Αττίλα»
«Μια ομοσπονδιακή λύση δεν είναι δυνατή στην Κύπρο», δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος
«Είστε ζωντανό σύμβολο αυτής της τραγωδίας», δήλωσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.