- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Στη Βουλή η δικογραφία για την επίμαχη σύμβαση «717» για τα τρένα
Διαβιβάστηκε από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία
Τον δρόμο για τη Βουλή παίρνει η υπόθεση της σύμβασης «717» του ΟΣΕ για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στα τρένα, η οποία δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.
Στη Βουλή προκειμένου να αποφασιστεί κατά πόσο οι δύο πρώην υπουργοί Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και Κώστας Ax.Kαραμανλής πρέπει να ελεγχθούν για ενδεχόμενες ευθύνες, διαβιβάζει το ελληνικό γραφείο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας τη δικογραφία που έχει σχηματίσει για την σύμβαση «717» της ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης των τρένων, που εκκρεμούν επί σειρά ετών.
Η Eυρωπαϊκή Εισαγγελία (European Public Prosecutor's Office- ΕΡΡΟ) μέσω του ελληνικού τμήματος της, διενεργεί έρευνα για τη διαχείριση των κονδυλίων που έχουν δοθεί για το έργο, με κοινή χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου, η οποία είχε ξεκινήσει αρκετούς μήνες πριν το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Αντικείμενο της έρευνας είναι να διαπιστωθεί αν από την μη υλοποίηση του έργου προκύπτουν ευθύνες πολιτικών και μη προσώπων για τον τρόπο που έχουν διαχειριστεί πιστώσεις της ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και των μεταφορών.
Η επίμαχη σύμβαση υπογράφηκε το 2014, με τους αναδόχους του έργου να αναλαμβάνουν την υποχρέωση παράδοσης εντός δύο ετών. Το έργο αφορούσε τη συνολική αναβάθμιση των υποδομών με σηματοδότηση σε όλο το δίκτυο και λειτουργία της τηλεδιοίκησης για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των δρομολογίων και η εκτέλεση του ήταν βασική προϋπόθεση για την, εν συνεχεία, ανάθεση του έργου εγκατάστασης του ETCS (European Train Control System) για την ασφάλεια στις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές.
Ωστόσο ένα σύνολο παραγόντων, μεταξύ των οποίων και οι διαμάχες και εν τέλει το «διαζύγιο» των εταίρων της κοινοπραξίας που είχε αναλάβει την εκτέλεση του έργου, οδήγησαν σε μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση και ολοκλήρωση του ενώ δόθηκαν συνολικά επτά παρατάσεις.
Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας συνεχίζεται για όλα τα μη πολιτικά πρόσωπα που έχουν εμπλακεί αυτά τα εννιά χρόνια με την υπόθεση της «717».