Το χρονικό του πολύνεκρου ναυαγίου στην Πύλο από το υπουργείο Ναυτιλίας
Φόβοι για περαιτέρω αύξηση του αριθμού των θυμάτων


Ναυάγιο στην Πύλο: Το χρονικό της τραγωδίας όπως καταγράφηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας
Ένα από τα πλέον πολύνεκρα ναυάγια με πρόσφυγες και μετανάστες στη Μεσόγειο εξελίσσεται από τα ξημερώματα της Τετάρτης (14.6) ανοιχτά της Πύλου.
Μέχρι αυτή την ώρα έχουν έχουν επιβεβαιωθεί 79 νεκροί, έχουν διασωθεί 104, ενώ εκφράζονται φόβοι για περαιτέρω αύξηση του αριθμού των θυμάτων όσο συνεχίζονται οι έρευνες για αγνοούμενους.
Οι έρευνες των λιμενικών αρχών είναι εντατικές, καθώς «χτενίζουν» την περιοχή για να εντοπίσουν τους αγνοούμενους, οι οποίοι εκτιμάται ότι είναι εκατοντάδες.
Ακολουθούν τα γεγονότα όπως καταγράφηκαν στο Κέντρο Επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας:
• Το πρωί της 13ης Ιουνίου γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη στις ιταλικές αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.
• Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό το αλιευτικό σκάφος.
• Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα έχοντας ικανό αριθμό ατόμων στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.
• Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους.
• Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή του αλιευτικού.
• Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00.
• Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα.
• Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.
• Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.
• Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε - όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.
• Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».
• Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.
• Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.
• Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.
• Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Την ως άνω ώρα ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.
• Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού.
• Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα
• Στις 02:04 πμ ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»).
• Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς. Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη θάλασσα.
• Έναρξη ευρείας επιχείρησης έρευνας – διάσωσης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Με αφορμή τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης
Αναμένονται 50 αρχηγοί κρατών, 10 μονάρχες και περίπου 130 αντιπροσωπείες χωρών του εξωτερικού
Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας κρατά στην αγκαλιά της το πρώτο της παιδί
Για την ενίσχυση της πολιτιστικής ταυτότητας του νησιού
Στην περίπτωση του Λόφου του Στρέφη επιβεβαιώνεται η αλήθεια των καταληψιών, όχι αυτή μιας δημοκρατικά εκλεγμένης διοίκησης
Σε συνέχεια της ανακοίνωσης του πρωθυπουργού
Με αφορμή τα νέα δεδομένα στον εμπορικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει
«Για εμάς είναι προτεραιότητα τα Δημόσια Πανεπιστήμια», απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε ερώτηση για την κατάσταση των δημόσιων πανεπιστημίων
«Ο δεύτερος μηχανοδηγός δεν πρόκειται να καταργηθεί αλλά θα προστεθούν και κάμερες στην καμπίνα», δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών
«H Ελλάδα αυτήν τη στιγμή είναι η 2η χώρα σε πίεση ανά κάτοικο στο επίπεδο του μεταναστευτικού»
Το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει προτάσεις για μείωση της ύλης
Τι ισχύει για αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία και καθαριστήρια
Η Χαριλάου Τρικούπη καλεί την κυβέρνηση «να εγκαταλείψει την πολιτική της αδράνειας και της επικοινωνιακής διαχείρισης»
«Δεν έχω καμιά διάθεση να απαγορεύσω καμιά συγκέντρωση»
Σε ποιες περιοχές είναι αυξημένα τα ποσά
Το νομοσχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Εσωτερικών
Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας κρατά στην αγκαλιά της το πρώτο της παιδί
«Καταγράφει από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην ΕΕ»
Οι ημερομηνίες - κλειδιά για εκπτώσεις φόρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.