- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Δύσκολη υπόθεση η συναίνεση επί ρύθμισης για το κόμμα Κασιδιάρη
Διαφορετικές προσεγγίσεις, περισσότερες τροπολογίες
Βουλή: Στο επίκεντρο βρίσκεται η νομοθετική ρύθμιση για την απαγόρευση καθόδου στις εκλογές του κόμματος Κασιδιάρη, ωστόσο δεν φαίνεται να υπάρχει σύμπνοια για την πρόταση της κυβέρνησης ή για εκείνη του ΣΥΡΙΖΑ
Πολιτική σύμπνοια για το μπλόκο στη συμμετοχή του κόμματος Κασιδιάρη στις εκλογές ζήτησε ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στη Βουλή στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις».
Αναφερόμενος, μάλιστα, στη διάταξη για την προστασία της δημοκρατίας από ακραία στοιχεία, κάλεσε τα κόμματα να υπερψηφίσουν την νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης δηλώνοντας ανοιχτός σε προτάσεις, και είπε ότι κανείς στη Βουλή δεν επιθυμεί να ξαναδεί τους τραμπουκισμούς του παρελθόντος, «ούτε βέβαια η κοινοβουλευτική εκπροσώπηση κάποιων να γίνει και πάλι όχημα βίας εναντίον των πολιτών, οδηγώντας σε ωμές δολοφονίες, σε τραυματισμούς, σε αποκρουστικά πογκρόμ».
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι με τη νέα αυτή ρύθμιση, για να συμμετέχει στις εκλογές ένας συνδυασμός θα πρέπει να συγκεντρώνει τρεις προϋποθέσεις: πρώτον, το κόμμα να έχει ιδρυθεί νόμιμα. Δεύτερον, τα μέλη του επιτελείου, οι επικεφαλής των οργάνων, αλλά και οι πραγματικοί ηγέτες του να μην έχουν καταδικαστεί για σοβαρά αδικήματα κατά της πολιτείας. Και τρίτον, η οργάνωση και η δράση της συγκεκριμένης παράταξης, του συγκεκριμένου κόμματος, να εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Ο πρωθυπουργός διευκρίνισε ότι μόνη αρμόδια αρχή να διαπιστώσει αν συντρέχουν αυτές οι προϋποθέσεις είναι η Δικαιοσύνη. Ειδικότερα το Α' Τμήμα του Αρείου Πάγου το οποίο ανέκαθεν έχει από το Σύνταγμα την ευθύνη για την ανακήρυξη των συνδυασμών. Οι δικαστές-είπε ο κ. Μητσοτάκης- χωρίς να μπουν στη διαδικασία να αξιολογούν ιδέες ή διακηρύξεις, εξετάζουν ένα και μόνο στοιχείο: αν υπάρχουν πράξεις με ιδιαίτερη ποινική απαξία.
Στην αρμόδια Επιτροπή η τροπολογία για απαγόρευση του κόμματος Κασιδιάρη
Η εν λόγω τροπολογία εισήχθη σήμερα στην αρμόδια επιτροπή και την Τετάρτη (8/2) θα έρθει για ψήφιση στην Ολομέλεια.
Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης χαρακτήρισε υπερβολικές και αβάσιμες τις ανησυχίες της αντιπολίτευσης και υποστήριξε ότι η τροπολογία είναι συνταγματικά θωρακισμένη καθώς δεν υπεισέρχεται στον έλεγχο ιδεολογιών και προγραμμάτων.
Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Τζανακόπουλος από τον ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο καταψήφισης της τροπολογίας, καθώς κάλεσε τον υπουργό να υιοθετήσει την πρόταση Αλιβιζάτου-Κοντιάδη ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες μελλοντικά.
Κατά της τροπολογίας εκφράστηκαν ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 κάνοντας λόγο για επικίνδυνες γενικεύσεις που ουσιαστικά στεγάζουν την θεωρία των δύο άκρων.
Βορίδης: Ισχυρό θεσμικό ανάχωμα
«Ο στόχος μας δεν είναι να περιορίσουμε κανένα κόμμα για την ιδεολογία του όσο απεχθής και αν είναι για τους περισσότερους από εμάς. Εμείς θέλουμε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των καταδικασμένων που παριστάνουν τους αρχηγούς πολιτικού κόμματος» ανέφερε ο Υπουργός Εσωτερικών ενώ παράλληλα άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο για τυπικές νομοτεχνικές αλλαγές.
Ο Υπουργός Εσωτερικών ξεκίνησε την τοποθέτησή του καταγράφοντας όπως είπε μια ισχυρή αντινομία καθώς εξήγησε πως από την μια πλευρά η Δικαιοσύνη έχει καταδικάσει τον Ηλία Κασιδιάρη για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης και από την άλλη πλευρά η Δικαιοσύνη μέσω του Αρείου Πάγου αναγνωρίζει τον Ηλία Κασιδιάρη ως αρχηγό πολιτικού κόμματος. «Για την μια έννομη τάξη θα είναι εγκληματίας και για την ίδια έννομη τάξη θα είναι πολιτικός αρχηγός. Αυτό το ζήτημα εμείς πρέπει να το λύσουμε» σημείωσε.
«Εχει ήδη υπάρξει νομοθετική ρύθμιση η οποία έθεσε ως κώλυμα τα ζητήματα αυτά απαγορεύοντας την χρηματοδότηση τέτοιων κομμάτων την προβολή τους στον τύπο και την κατάρτιση ψηφοδελτίων. Αυτή η ρύθμιση έτυχε μεγάλης αποδοχής. Ο Κασιδιάρης και το κόμμα του είχε υποβάλλει αίτημα στην επιτροπή της Βουλής για να τύχει έγκριση η έκδοση κουπονιών για το κόμμα του. Απεφάνθη η αρμόδια επιτροπή της βουλής εφαρμόζοντας τις διατάξεις ότι δεν μπορεί να το κάνει. Επομένως μια πρώτη προσέγγιση έχει γίνει.
Τι πρόσθετο εισάγουμε με την τροπολογία; Μετά την απόφαση αυτή που έλαβε η επιτροπή των οικονομικών της Βουλής ο Κασιδιάρης άλλαξε την η ηγεσία του κόμματος εμφανίζοντας κάποιον ο οποίος υποτίθεται ότι ασκεί ηγεσία. Παρά ταύτα είναι σαφές και προκύπτει από στοιχεία τα οποία θα τα κρίνει ο Άρειος Πάγος ότι ασκεί την πραγματική ηγεσία και αυτό ακριβώς εισάγει η διάταξη. Η διάταξη είναι ορθή γιατί εκείνο που ενδιαφέρει είναι αν θα επιτρέπουμε σε αχυρανθρώπους να παριστάνουν τους αρχηγούς ενώ ξέρουμε ποιος είναι οι πραγματικός αρχηγός» συνέχισε ο κ. Βορίδης αναλύοντας την τροπολογία για να προσθέσει «Προστίθεται και κάτι ακόμα . Η παράγραφος γ που θα προξενήσει συζήτηση.
Η παράγραφος γ εδράζεται στο άρθρο 29 του Συντάγματος και ουσιαστικά αποτελεί επαναδιατύπωση όσων ορίζει το Σύνταγμα (για κόμματα που εξυπηρετούν την ελεύθερη λειτουργία Δημοκρατικού πολιτεύματος)».
Ο κ. Βορίδης επιχείρησε παράλληλα να απαντήσει στις βασικές ενστάσεις που έχουν εκφραστεί στο δημόσιο διάλογο:
«Αντίρρηση πρώτη: Αναφέρουν ότι δεν αντιμετωπίζονται πολιτικά ζητήματα με απαγορεύσεις. Αντιμετωπίζονται πολιτικά και όχι περιοριστικά. Απάντηση: Η διάταξη δεν αντιμετωπίζει ιδέες που δεν αρέσουν στην μεγάλη πλειοψηφία της βουλής. Το ζήτημα δεν είναι αυτό. Η διάταξη αναφέρεται σε ανθρώπους που έχουν καταδικαστεί για βαρύτατες κακουργηματικές πράξεις και διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης. Δεν είναι ένα κόμμα αλλά ένας καταδικασμένος που υποδύεται αρχηγό κόμματος
Αντίρρηση δεύτερη: Συνταγματικής τάξεως καθώς το Σύνταγμα ορίζει αποστέρηση πολιτικών δικαιωμάτων με τελεσίδικη καταδικαστική απόφαση. Δεν είναι ακριβής η κριτική. Πυρήνας του δικαιώματος είναι το εκλέγειν και εκλέγεσθε. Δεν συζητάμε την ατομική υποψηφιότητα του συγκεκριμένου αλλά του κόμματος που παίρνει έναν τέτοιο κατάδικο και τον κάνει πολιτικό αρχηγό. Είναι ασύνηθες να θέτουμε προϋποθέσεις και κωλύματα στο εκλέγεσθε; Όχι. Υπάρχουν προϋποθέσεις ηλικιακές και επαγγελματικά ασυμβίβαστα».
Τζανακόπουλος: Αντισυνταγματική και επικίνδυνη η λογική της κυβερνητικής τροπολογίας
Κατά της κυβερνητικής πρότασης τάχθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, με τον Δημήτρη Τζανακόπουλο να την χαρακτηρίζει αντισυνταγματική και επικίνδυνη.
«Να αφήσουμε στην άκρη το άρθρο 29 του Συντάγματος (ορίζει ότι τα κόμματα οφείλουν να εξυπηρετούν την ελεύθερη λειτουργία του Δημοκρατικού πολιτεύματος) και το ούτως ή άλλως προβληματικό εγχείρημα της ερμηνείας του και να πάμε στην λεγόμενη πρόταση Κοντιάδη - Αλιβιζάτου όπου σαφέστατα λέει πως αν ένα κόμμα επιλέξει να καταθέσει ψηφοδέλτιο στο οποίο υπάρχει υποψήφιος που έχει καταδικαστεί για αδικήματα 187 και 187Α (εγκληματική οργάνωση) τότε είτε ο υποψήφιος να απαγορευτεί να κατέβει στις εκλογές ή ο Αρειος Πάγος να απαγορεύσει την κατάρτιση συνδυασμού. Αυτή είναι νομική συνταγματική λύση που είναι σε άμεση συνάρτηση με την προηγούμενη ρύθμιση. Αν επιλεγεί τέτοια λύση εμείς είμαστε σε διάθεση να την συζητήσουμε. Αν όμως επιλέξετε την λύση του άρθρου 29 του Συντάγματος εμείς δεν μπορούμε να ψηφίσουμε αυτή τη τροπολογία» σημείωσε ο κ. Τζανακόπουλος.
Ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέφερε αρχικά πως «Είναι εξαιρετικά σημαντικό να βρει δρόμους η κοινοβουλευτική δημοκρατία να προστατεύθει από τους εχθρούς της. Αυτά τα ζητήματα πρωτίστως αντιμετωπίζονται με πολιτικούς τρόπους. Οι απαγορεύσεις πολιτικής δράσεις έρχεται ως επικουρικό μέσο της Δημοκρατίας» ενώ συνέχισε για την υπουργική τροπολογία «Ανοίγετε κερκόπορτα σε ότι αφορά την επέκταση της ρύθμισης και σε άλλους πολιτικούς οργανισμούς. Θα πρέπει λοιπόν να αποσαφηνιστεί ο λόγος που ένα κόμμα δεν εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του Δημοκρατικού πολιτεύματος. Κατά την γνώμη μας για να συμβεί αυτό θα πρέπει να περιοριστεί η αρμοδιότητα του Αρείου Πάγου σε ζητήματα που σχετίζονται με τον αντιρατσιστικό νόμο. Κάθε άλλη απόπειρα να ορίσουμε την ελεύθερη εξυπηρέτηση του δημοκρατικού Πολιτεύματος εγείρει ζητήματα αντισυνταγματικότητας αλλά και αξιοποίησης της ρύθμισης για μελλοντική χρήση κατά άλλων κομμάτων».