- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Ποια προϊόντα φεύγουν περισσότερο από τα ράφια των σούπερ μάρκετ
Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο
Έρευνα για το λιανεμπόριο - Τα τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις - Οι περιοχές με τον μεγαλύτερο τζίρο
Αναλυτικά στοιχεία για τα τρόφιμα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στα σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα με προϊόντα διατροφής δόθηκαν στη δημοσιότητα.
Ειδικότερα, θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 6,3% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) για το σύνολο του 2022.
Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, αύξηση πωλήσεων 6,1% παρουσίασαν και τα FMCGs (Ταχέως Κινούμενα Καταναλωτικά Αγαθά στο σύνολό τους), η οποία οφείλεται ωστόσο αποκλειστικά στις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που επικράτησαν στην αγορά, καθώς οι τεμαχιακές πωλήσεις τροφίμων παρουσίασαν αρνητικό πρόσημο, στο -0,6%, σύμφωνα με την έρευνα για την καταναλωτική συμπεριφορά.
Ο Κώστας Παπαδάκης, Sales & Engagement Manager της NielsenIQ, επισημαίνει: «Είναι αξιοσημείωτο πως παρά τον πληθωρισμό του μέσου καλαθιού των FMCGs στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαπενταετίας, η συνολική ετήσια κατανάλωση τροφίμων κατέγραψε ελάχιστες απώλειες, οι οποίες μάλιστα κατά κανόνα προήλθαν από το πρώτο τρίμηνο του έτους, όταν οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου συγκρίνονται με την περίοδο του παρατεταμένου lockdown του 2021.
» Οι καταναλωτές μπορεί να διαφοροποίησαν τις προτιμήσεις τους σε επίπεδο κατηγοριών ή επιμέρους μαρκών, να πρόσθεσαν περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι τους, να κυνήγησαν τις προσφορές, αλλά τελικά αγόρασαν σχεδόν τον ίδιο αριθμό τεμαχίων με πέρυσι, συντηρώντας για μια ακόμη χρονιά τα μετά-κορωνοϊού υψηλά επίπεδα πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου της τελευταίας τριετίας».
Αυξήσεις αγορών στα τρόφιμα - Λιγότερα καθαριστικά και προϊόντα προσωπικής περιποίησης έφυγαν από τα ράφια
Στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τρόφιμα και ποτά παρουσίασαν την πιο θετική τάση της τάξεως του +7,1%, με τη ζήτηση να παραμένει σχεδόν σταθερή (+0,5%).
Την ίδια στιγμή, οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν επίσης αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία, κατά +2,3% & +3,4% αντίστοιχα, με τις τεμαχιακές πωλήσεις ωστόσο να υποχωρούν σημαντικά (-5,4% και -6,0%, κατ' αντιστοιχία).
Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία που εμφάνισε αρνητική τάση σε όρους τζίρου στο -0,3%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, στον αντίποδα, παρουσίασαν την πιο θετική τάση στο +8,3%.
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, για μια ακόμη χρονιά οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία στο +7,2%, ενώ τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης παρουσίασαν και οι μικρότερες αίθουσες (>1000 τ.μ.).
Σε ποιες περιοχές το λιανεμπόριο τροφίμων είχε τον μεγαλύτερο τζίρο
Αναφορικά με την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών διευκρινίζεται ότι όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν θετικές τάσεις και ιδιαίτερα οι περιοχές της Κρήτης και της Πελοποννήσου, οι οποίες φαίνεται να τονώθηκαν σημαντικά από την τουριστική δραστηριότητα, σημειώνοντας αύξηση τζίρου κατά 9,2 και 8,5% σε σχέση με το 2021.
Σε επίπεδο κατηγοριών, στα τρόφιμα και τα ποτά, ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθαρά λόγω ανατιμήσεων, παρουσίασαν μεταξύ άλλων:
- Τα σπορέλαια (+30,6%) και
- τα ελαιόλαδα (+16,4%).
Μείωση στον τζίρο τους είχαν ορισμένες από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών όπως το κρασί (-6,0%) και το ουίσκι (-3,2%), πιθανότατα και λόγω της στροφής στην κατανάλωση εκτός σπιτιού.
Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πλέον αντισηπτικά και προστατευτικά γάντια
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι κατηγορίες που είχαν παρουσιάσει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης κατά τις περιόδους της πανδημίας, χάνουν πλέον σημαντικό κομμάτι του τζίρου που είχαν χτίσει όλα τα προηγούμενα χρόνια, ως συνέπεια της αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Ενδεικτικά αναφέρονται οι κατηγορίες:
- Των αντισηπτικών (-38,9%),
- των ελαστικών γαντιών (-18,6%) καθώς και
- των στοματικών διαλυμάτων (-11,0%).
Τα στοιχεία για την κατανάλωση τροφίμων δίνονται στη δημοσιότητα σε μια περίοδο που συνεχίζεται το shrinkflation με τις μικρότερες συσκευασίες προϊόντων στα ράφια -εξέλιξη που σηματοδοτεί κρυφές ανατιμήσεις, αυξάνοντας την επιβάρυνση στην τσέπη του καταναλωτή.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ
Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πια Αξιωματική Αντιπολίτευση
Τι παραμένει αμετάβλητο
«Με το ζόρι παντρειά δε γίνεται» δηλώνει ο υποψήφιος πρόεδρος του κόμματος
Η πρώτη αντίδραση μετά την παραίτηση Τζάκρη - Πούλου
Το ΠΑΣΟΚ γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»
«Είναι μία οδυνηρή απόφαση για εμένα», είπε η βουλεύτρια
Το Σάββατο ανακοινώνεται η ιδρυτική διακήρυξη
Τα βασικά σημεία των δηλώσεων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.