- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Η μετάβαση της Αθήνας στη Βιώσιμη Κινητικότητα
O Αντιδήμαρχος Κλιματικής Αλλαγής και Πρασίνου του Δήμου Αθηναίων, Χρήστος Τεντόμας, εξηγεί το Σχέδιο Δράσης για το Κλίμα
Τι προβλέπει το Σχέδιο Δράσης για τη Βιώσιμη Κινητικότητα στην Αθήνα - Ο Αντιδήμαρχος Κλιματικής Αλλαγής και Πρασίνου του Δήμου Αθηναίων, Χρήστος Τεντόμας, εξηγεί
Ο Δήμος Αθηναίων φιλοδοξεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στη πόλη κατά 61% μέχρι το 2030 και να πετύχει μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050. Τουλάχιστον αυτό προβλέπει το Σχέδιο Δράσης για το Κλίμα που παρουσίασε πρόσφατα στο Δημοτικό Συμβούλιο ο Αντιδήμαρχος Κλιματικής Αλλαγής και Πρασίνου, Χρήστος Τεντόμας. Ωστόσο για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι θα πρέπει ο τρόπος που μετακινούνται οι Αθηναίοι να αλλάξει. Και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας συναντήσαμε τον κύριο Τεντόμα για να μάθουμε τι προβλέπει το Σχέδιο Δράσης για τη Βιώσιμη Κινητικότητα στην Αθήνα.
Κύριε Τεντόμα, οι μεταφορές είναι ένας δύσκολος τομέας. Ποιο είναι το Σχέδιο του Δήμου Αθηναίων για τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα;
Οι μεταφορές είναι ένας τομέας που ασθενεί. Ωστόσο αφορά άμεσα τη ζωή μας γιατί ρυθμίζει την καθημερινότητά μας και επηρεάζει την υγεία μας αλλά και το φυσικό περιβάλλον της πόλης μας. Το σχέδιο του Δήμου Αθηναίων προωθεί την ενεργή κινητικότητα, μειώνει τη χρήση του αυτοκινήτου και μετατρέπει την Αθήνα σε πόλη ελκυστική και βιώσιμη.
Τι εννοείτε με τον όρο «ενεργή κινητικότητα»;
Η πανδημία έδειξε περίτρανα ότι ο περιορισμός των αυτοκινήτων στη πόλη κατά τη διάρκεια της καραντίνας δεν είχε ευεργετικά αποτελέσματα μόνο στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στη πόλη -αφού μειώθηκαν τα επίπεδα ρύπανσης- αλλά αναβάθμισε και την ποιότητα της ζωής των Αθηναίων. Άνθρωποι κάθε ηλικίας βγήκαν στους δρόμους, για περπάτημα, για βόλτες και για άθληση. Εκείνες τις μέρες είδαμε οικογένειες με τα ποδήλατά τους, είδαμε παιδιά με πατίνια, είδαμε κάθε είδους εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης. Τώρα μετά την πανδημία θέλουμε οι αλλαγές αυτές στον τρόπο μετακίνησης των Αθηναίων να παραμείνουν και να ενισχυθούν. Για τον λόγο αυτό λοιπόν στο σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας δίνουμε έμφαση στις ήπιες μορφές μετακίνησης όπως το περπάτημα, το ποδήλατο και η χρήση της δημόσιας συγκοινωνίας. Αυτό το βιώσιμο σύστημα μετακίνησης που δίνει προτεραιότητα στους πεζούς και στους ποδηλάτες, που βελτιώνει τον αέρα της πόλης, που μειώνει τον θόρυβο και διασφαλίζει την προσβασιμότητα στην πόλη των ατόμων με κινητικά προβλήματα, ονομάζουμε «ενεργή κινητικότητα».
Πώς θα τα πετύχετε αυτά; Ποιες είναι οι υποδομές στην πόλη που θα αλλάξουν;
Ήδη οι παρεμβάσεις αστικής αναζωογόνησης στην πόλη έχουν ξεκινήσει και στοχεύουν να ελευθερώσουν δημόσιο χώρο τον οποίο και θα αποδώσουμε στους πεζούς και στους ποδηλάτες. Μέσω θεσμοθετήσεων νέων πεζοδρομήσεων, αναβάθμισης των υφιστάμενων πεζόδρομων, επέκτασης του δικτύου ποδηλατόδρομων και δημιουργίας δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, ο Δήμος Αθηναίων επιδιώκει να ενισχύσει τις υποδομές της πόλης. Με αυτό τον τρόπο καθημερινά οι εργαζόμενοι αλλά και οι επισκέπτες της πόλης θα μπορούν να μετακινούνται με τα ποδήλατα τους ή με τα πόδια μέσα σε ένα όμορφο και καθαρό αστικό περιβάλλον ή με τα μέσα δημόσιας συγκοινωνίας. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε τη πεζή μετακίνηση κατά 44% με τη δημιουργία πεζοδρόμων και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες υποδομές για την ενίσχυση της χρήσης ποδηλάτων με την αύξηση κατά 27% του δικτύου των ποδηλατόδρομων. Επιπλέον στόχος του Δήμου είναι η προώθηση οχημάτων με μηδενικές εκπομπές και η αύξηση της χρήσης αστικών συγκοινωνιών από τους πολίτες μέσω συστημάτων που θα ενισχύουν τη συνδεσιμότητα στην πόλη.
Καταλαβαίνω ότι θέλετε να προωθήσετε την ηλεκτροκίνηση στην Αθήνα. Έτσι δεν είναι;
Θέλουμε, όπως σας είπα, να ενισχύσουμε το περπάτημα, τα ποδήλατα και τη χρήση των μέσων δημόσιας συγκοινωνίας. Ωστόσο αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να υπάρχουν. Εμείς θέλουμε όμως στην πόλη να κυκλοφορούν μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων. Οχήματα όχι μόνο καθαρά αλλά και αθόρυβα. Η προσπάθειά μας αυτή ενισχύεται και από τις εθνικές πολιτικές. Συγκεκριμένα έχουμε την ΚΥΑ που ορίζει τα νέα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας, τον «πράσινο δακτύλιο» και περιορίζει τις μετακινήσεις των επιβατικών οχημάτων με υψηλές εκπομπές ρύπων, ενώ επιτρέπει τις μετακινήσεις χωρίς κανένα περιορισμό των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ο συνδυασμός των εθνικών πολιτικών με τις δράσεις του Δήμου Αθηναίων θα επιταχύνει τη βιώσιμη κινητικότητα μειώνοντας παράλληλα το ανθρακικό αποτύπωμα της πόλης στον τομέα των μεταφορών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ
Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πια Αξιωματική Αντιπολίτευση
Τι παραμένει αμετάβλητο
«Με το ζόρι παντρειά δε γίνεται» δηλώνει ο υποψήφιος πρόεδρος του κόμματος
Η πρώτη αντίδραση μετά την παραίτηση Τζάκρη - Πούλου
Το ΠΑΣΟΚ γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»
«Είναι μία οδυνηρή απόφαση για εμένα», είπε η βουλεύτρια
Το Σάββατο ανακοινώνεται η ιδρυτική διακήρυξη
Τα βασικά σημεία των δηλώσεων
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι έτοιμος να προχωρήσει σε μια νέα δυναμική περίοδο»
Γκλέτσος, Πολάκης, Φάμελλος και Φαραντούρης αναμετρήθηκαν λίγο πριν τις κάλπες της Κυριακής
Yπερασπίστηκε επίσης το μνημόνιο Τσίπρα
Τα σχόλια δίνουν και παίρνουν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.