- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
«Προγεννητική Αγωγή» στα σχολεία; Χρειαζόμαστε απαντήσεις
Να πιστέψουμε ότι δεν θα μπορούσε να εγκριθεί εν γνώσει τους ένα πρόγραμμα με σκοταδιστικό περιεχόμενο. Από την άλλη, πώς ακριβώς γίνεται ένα τέτοιο λάθος;
«Προγεννητική Αγωγή, Σεξουαλικότητα - Γονιμότητα - Γονεϊκότητα», ένα πρόγραμμα που είχε εγκριθεί για να σταλεί στα σχολεία
H ιστορία έχει ως εξής.
Από χθες αρχίζει να κυκλοφορεί στα σόσιαλ μίντια ότι έχει δοθεί έγκριση σε ένα Πρόγραμμα με τίτλο «Προγεννητική Αγωγή, προετοιμασία για τη γονεϊκότητα, Σεξουαλικότητα - Γονιμότητα - Γονεϊκότητα, μια αδιαχώριστη ενότητα» που τρέχει το εκπαιδευτικό-πολιτιστικό Σωματείο «Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής» για να σταλεί στα σχολεία. Το πρόγραμμα περιέχει υλικό από βίντεο προς αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια) της χώρας για την υλοποίηση συναφών δράσεων Αγωγής Υγείας. Το «εκπαιδευτικό» αυτό υλικό, όπως μπορεί να καταλάβει κανείς και από τον τίτλο του, προωθεί συνολικά τη θεωρία του αγέννητου παιδιού, ενώ στα βίντεο που υπάρχουν στο You Τube οι ομιλητές αναπτύσσουν επικίνδυνες αλλά και φαιδρές θεωρίες, όπως: ο σκοπός της γυναίκας είναι να υλοποιήσει το σχέδιο της γονιμότητας και η ζωή του παιδιού αρχίζει από τη σύλληψη· το γενετικό υλικό εξαρτάται από την ποιότητα αγάπης του ζεύγους· η μητέρα περνάει στο έμβρυο τις σκέψεις της, σαν πνευματική τροφή· κόρη Αμερικανίδας που θαύμαζε αρχαία αγάλματα σε μουσείο όσο ήταν έγγυος νικούσε επί σειρά ετών στα καλλιστεία· η ομοφυλοφιλία εξηγείται με το ότι η μητέρα ήθελε το παιδί που θα γεννήσει να έχει άλλο φύλο από αυτό με το οποίο γεννήθηκε. Και αμέτρητες άλλες ασυναρτησίες, που μπορείτε να ακούσετε στο τέλος.
Θα έστελναν λοιπόν σε παιδιά ένα ακραία μισογυνικό, ομοφοβικό και αντιεπιστημονικό περιεχόμενο για εκπαιδευτικό υλικό, ένα ακατάσχετο παραλήρημα που στον πυρήνα του στρέφεται εναντίον του δικαιώματος των γυναικών στην άμβλωση και της αυτοδιάθεσης του σώματός μας. Δεν θίγονται βεβαίως μόνο κατακτημένα δικαιώματα εδώ, προσβάλλεται και η νοημοσύνη μας, και πραγματικά δυσκολεύεται κανείς να πιστέψει πώς θα μπορούσε κάτι τέτοιο να πάρει την έγκριση της πολιτείας εν έτη 2022 με σκοπό να φτάσει στα σχολεία.
Κι όμως, διέρευσε το επίσημο έγγραφο του Προγράμματος με σφραγίδα του Υπουργείου Παιδείας και την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Όπως είναι απολύτως εύλογο προκλήθηκε σάλος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ και η αντοπολίτευση σήκωσε τους τόνους ψηλά επιτιθέμενη στην ίδια την υπουργό, με τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσο Ηλιόπουλο να γράφει στου Τουίτερ: «Η Κεραμέως μας υπενθυμίζει ότι ακροδεξιά σημαίνει: μίσος για το δικαίωμα των γυναικών στην αυτοδιάθεση του σώματος, μίσος για την ελευθερία στον σεξουαλικό προσανατολισμό και απέχθεια για την επιστήμη. Πρέπει να φύγουν! #video_γονιμοτητας».
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γιάννης Αντωνίου, ως απάντηση, ανακοίνωσε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ αποφάσισε την ανάκληση της έγκρισης του Εκπαιδευτικού Προγράμματος του Mη Kερδοσκοπικού Σωματείου «Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής». Η εξήγηση του προέδρου του ΙΕΠ είναι ότι «έγινε λάθος» και ότι ανάμεσα στα εκατοντάδες προγράμματα που υποβάλλονται στο Υπουργείο Παιδείας και στέλνονται στο ΙΕΠ για έγκριση και αξιολόγηση πέρασε και το συγκεκριμένο χωρίς να γίνει αντιληπτό.
Να πιστέψουμε ότι δεν θα μπορούσε να έχει εγκριθεί εν γνώσει τους ένα πρόγραμμα με σκοταδιστικό περιεχόμενο. Από την άλλη, όμως, πώς ακριβώς γίνεται ένα τέτοιο λάθος; Ποιοι δεν το είδαν; Και μάλιστα σε ένα θέμα που είχε έρθει ξανά στην επικαιρότητα πριν λίγους μήνες, όταν οι υπεύθυνοι του 1ου Πανελλήνιου Συνέδριου Γονιμότητας αναγκάστηκαν να το ακυρώσουν ύστερα από τη θυελλώδη κατακραυγή;
Πώς έγινε, λοιπόν, το λάθος; Γιατί αν όλο αυτό δεν ήταν σε γνώση της υπουργού ή του προέδρου του ΙΕΠ μπορεί να σκεφτεί κανείς, μήπως τελικά υπάρχουν κύκλοι στο εσωτερικό των θεσμών που προσπαθούν να προωθήσουν υπογείως τέτοιες επικίνδυνες θεωρίες; Τώρα που μοιάζει να κάνουμε βήματα σαν κοινωνία, που η σεξουαλική αγωγή γίνεται σχολικό μάθημα και ξεκινούν προγράμματα επιμόρφωσης των δημοσίων υπαλλήλων για ζητήματα ισότητας και δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων, μήπως κάποιοι φοβούνται και προσπαθούν να βρουν τρύπες για να επιβάλουν τις αναχρονιστικές τους ιδέες; Και επίσης, το επίσημο έγγραφο του Υπουργείου έχει αριθμό πρωτοκόλλου και ημερομηνία υπογραφής 19 Νοεμβρίου 2022. Δηλαδή θα μπορούσε να έχει ήδη σταλεί στα σχολεία; Και αν δεν το μαθαίναμε τώρα, θα γινόταν η ανάκληση;
Οι θεωρίες αυτές, μία με καμπάνιες στο Μετρό, την άλλη με συνέδρια, τώρα με ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, επανέρχονται συνεχώς, κάτι που δείχνει μια προσπάθεια συντονισμένη. Το ζήτημα λοιπόν απαιτεί κάτι παραπάνω από ένα «συγνώμη λάθος» και την απόδοση ευθύνης σε έναν ανώνυμο «ελεγκτή». Απαιτεί και μια ξεκάθαρη τοποθέτηση του υπουργείου και της κυβέρνησης. Τι ακριβώς έχουν να μας πουν; Συμμερίζονται αυτές τις αναχρονιστικές απόψεις ή τις καταδικάζουν ρητά;