Πολιτικη & Οικονομια

Η Wolt εξαγοράζεται από την DoorDash έναντι 8 δισ. δολαρίων

Η συγκεκριμένη συμφωνία θα είναι από τις μεγαλύτερες μέχρι τώρα στον χώρο

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στην εξαγορά της φιλανδικής εταιρείας delivery Wolt προχώρησε η αμερικανική DoorDash, σε ένα deal ύψους 7 δισ. ευρώ.

Στην εξαγορά της Wolt Enterprises ΟΥ με έδρα την Φινλανδία προχωρά η DoorDash όπως ανακοίνωσε, πραγματοποιώντας μια συμφωνία συνολικής αξίας 7 δισ. ευρώ ($8,09 δισ.) καθώς η DoorDash, η μεγαλύτερη εταιρεία διανομής φαγητού στις ΗΠΑ, επεκτείνεται στην Ευρώπη.

Tο deal το οποίο γνωστοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου της εταιρείας αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το δεύτερο μισό του 2022. «Μιλώντας ειλικρινά, εάν με είχατε ρωτήσει πριν από μερικούς μήνες, θα έλεγα ότι θα προτιμούσα να ανταγωνιστώ την DoorDash», είπε ο ιδρυτής και CEO της Wolt, Miki Kuusi. «Απλά είδα ότι μπορούμε να κάνουμε τόσο περισσότερα μαζί, γιατί τελικά, πάντα ήμασταν μια εταιρεία αουτσάιντερ, που ήρθε από μία δύσκολη αγορά», πρόσθεσε.

Η συγκεκριμένη συμφωνία θα είναι από τις μεγαλύτερες μέχρι τώρα στον χώρο μετά την εξαγορά της Grubhub από την Just Eat Takeaway.com έναντι $7,3 δισ. και της Postmates από την Uber έναντι $2,65 δισ. πέρυσι.

Οι μετοχές της DoorDash σημείωσαν άνοδο σχεδόν 19% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές μετά την είδηση της εξαγοράς η οποία θα βοηθήσει την εταιρεία να εισέλθει σε 22 επιπλέον αγορές συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Σερβίας, της Κροατίας, της Δανίας και της Σουηδίας. 

H Wolt, από την πρώτη παράδοση φαγητού που πραγματοποίησε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας το 2015, επεκτάθηκε σε Ευρώπη και Ασία και τώρα μετρά περισσότερους από 30.000 συνεργάτες. Στην ελληνική αγορά, η Wolt εισήλθε πριν από δύο χρόνια και έπειτα από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, έχει επεκτείνει την παρουσία της σε Λάρισα, Πάτρα, Βόλο και Ηράκλειο. Παράλληλα, έχει μπει στον ανερχόμενο κλάδο της διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ, ανοίγοντας μέχρι στιγμής δύο dark stores με 2.000 κωδικούς, από όπου παραδίδει παραγγελίες σε 20-30 λεπτά.

Η Wolt είχε επίσης περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες τον μήνα, έως και τις 30 Σεπτεμβρίου, ενώ η DoorDash ολοκλήρωσε το τρίτο τρίμηνο με πάνω από 9 εκατομμύρια μέλη. 

H αμερικανική DoorDash ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2013 και τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στην Καλιφόρνια. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας επωφελήθηκε σημαντικά καθώς οι άνθρωποι βασίζονταν στις υπηρεσίες της την ίδια ώρα που προσπαθούσαν να προστατευτούν από τον κορωνοϊό. 

Σύμφωνα με το CNBC, τα έσοδά της κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους ανήλθαν στα $1,28 δισ. ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για $1,18 δισ. Οι ζημίες ωστόσο ανήλθαν στα $101 εκατ. πολύ υψηλότερα από τις ζημιές ύψους $43 εκατ. κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020. 

Mε πληροφορίες από CNBC, Financial Times

 

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ