Πολιτικη & Οικονομια

Καραμανλής: Στην πλατεία Εξαρχείων θα στηθεί εργοτάξιο του Μετρό

«Η κυβέρνηση δεν θα κάνει πίσω» και η Γραμμή 4 θα προχωρήσει

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών
Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών © EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Το εργοτάξιο του Μετρό θα στηθεί στην πλατεία Εξαρχείων για να περάσει η Γραμμή 4, ξεκαθάρισε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχιλλέας Καραμανλής.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής προανήγγειλε ότι θα στηθεί εργοτάξιο του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων.

Ενημερώνοντας την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2021 τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τη Γραμμή 4 του Μετρό, «Άλσος Βεΐκου - Γουδή», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε ότι οι πρόδρομες εργασίες θα ξεκινήσουν εντός τριμήνου.

«Ναι, θα στήσουμε εργοτάξιο του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων. Και νομίζω ότι αυτό πρέπει να το αποφασίσουμε και να το συμφωνήσουμε όλοι σε αυτήν την αίθουσα» ξεκαθάρισε ο Κώστας Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι το έργο σε αυτήν την περιοχή της Αθήνας θα προχωρήσει για δύο βασικούς λόγους:

  • «Πρώτον, δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε καμία περιοχή της Αθήνας, πόσο μάλλον τα Εξάρχεια, χωρίς να δώσουμε πραγματική ευκαιρία για ανάπτυξη. Θυμηθείτε τι έγινε σε άλλες περιοχές, όπου πήγε το Μετρό. Για παράδειγμα το Γκάζι» ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
  • «Δεύτερον, αν οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην ανάπτυξη, μία συντεταγμένη και ευνομούμενη Πολιτεία έχει και μία άλλη υποχρέωση: Να μην αφήσει οποιαδήποτε περιοχή στο ημίφως της γκετοποίησης και στο σκοτάδι κάποιων ιδεολογικών εμμονών» ανέφερε.

Και συμπλήρωσε: «Επειδή θα στηθούν στο επόμενο τρίμηνο τα πρώτα συνέργεια σε πάρα πολλές περιοχές της Αθήνας και μία από αυτές θα είναι και η πλατεία Εξαρχείων, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να κάνει πίσω και θα ήθελα και τη συμπαράσταση όλων των κομμάτων του Κοινοβουλίου, για να ξεπεράσουμε τις όποιες αντιδράσεις μπορεί και να υπάρξουν».

Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει μήκος 13 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με προοπτική ενσωμάτωσης και των Γραμμών 1, 2 και 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του Τραμ.

Κώστας Καραμανλής για Γραμμή 4 του Μετρό: Πού θα «στηθούν» τα πρώτα εργοτάξια 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι ο φάκελος για τις πρόδρομες εργασίες στη Γραμμή 4 του Μετρό έχει ήδη εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες με την ανάπτυξη των πρώτων εργοταξιακών χώρων στη Βεΐκου και την Κατεχάκη, εκτός από τα Εξάρχεια.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, η σημερινή κυβέρνηση κατάφερε να ξεμπλοκάρει το έργο. Ανέφερε ότι η «Αττικό Μετρό Α.Ε» βρίσκεται τώρα στο στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης του Προσωρινού Αναδόχου του διεθνή Διαγωνισμού και πως η Αττικό Μετρό είναι έτοιμη να ξεκινήσει, με ξεχωριστή σύμβαση, τις πρόδρομες εργασίες.

Έτσι σήμερα, μετά από μια μακρά διαγωνιστική διαδικασία που ουσιαστικά προχώρησε τους τελευταίους 18 μήνες, είναι όλα έτοιμα για τη σύναψη σύμβασης με Συμφωνία Πλαίσιο που περιλαμβάνει τις απαραίτητες μελέτες, τις μετατοπίσεις των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (Ο.Κ.Ω) και τις αρχαιολογικές εργασίες του A' τμήματος  της Γραμμής 4, «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Ανέφερε επίσης ότι το έργο περιλαμβάνει ένα νέο Κέντρο Ελέγχου για τη Γραμμή 4, με την προοπτική ενσωμάτωσης των Γραμμών 1, 2 και 3, καθώς και κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών.

Καραμανλής: Πώς η Γραμμή 4 του Μετρό θα αλλάξει την Αθήνα - 60.000 λιγότερα ΙΧ στους δρόμους

Η Γραμμή 4 του Μετρό επεσήμανε επίσης ο κ. Καραμανλής, θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, αφήνοντας παράλληλα ένα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι:

  1. Η μέγιστη ημερήσια μείωση των αυτοκινήτων υπολογίζεται σε 60.000 οχήματα,
  2. η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια υπολογίζεται σε 1.216 μεγαβατώρες και
  3. η μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται σε 318 τόνους.

Παράλληλα, το έργο αυτό θα «τονώσει» την αγορά και θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Κακοκαιρία «Μήδεια»: Η απάντηση Καραμανλή για την Εθνική Οδό που έκλεισε

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του ο κ. Καραμανλής απάντησε στην αντιπολίτευση για την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας που έκλεισε με απόφαση Χρυσοχοΐδη, ενώ η κακοκαιρία «Μήδεια» βρισκόταν σε εξέλιξη.

Όπως είπε η Εθνική Οδός έκλεισε για το διάστημα που επικρατούσαν ακραία καιρικά φαινόμενα με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και ορθά, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα εγκλωβισμού οδηγών, όπως έγινε το 2017.

Σημείωσε, μάλιστα, πως όταν βελτιώθηκαν οι καιρικές συνθήκες το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήρθε σε επικοινωνία με τον παραχωρησιούχο και ζήτησε οι πολίτες να μην πληρώνουν διόδια για τις επτά ώρες, κατά τις οποίες είχε ανοίξει ξανά ο αυτοκινητόδρομος.

Ανέφερε, επίσης, ότι με οδηγία της Τροχαίας, επελέγη να μην βγουν στους δρόμους, στο αποκορύφωμα της «Μήδειας», λεωφορεία για να μη διπλώσουν, δημιουργώντας περισσότερα προβλήματα και για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων. Όσον αφορά στην καθυστέρηση στη σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών - Θεσσαλονίκης, οφειλόταν στην πτώση μεγάλων δέντρων.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μανούσος Μανουσάκης
Η Λίνα Μενδώνη για τον θάνατο του Μανούσου Μανουσάκη: Υπήρξε ακάματος εργάτης της μικρής και της μεγάλης οθόνης

«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.