Περισσότερες αγορές από τα e-shop αλλά με λιγότερα χρήματα
Τι δείχνουν τα στοιχεία έρυνας της Pulse και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών
Περισσότερες αγορές μέσω e-shop αλλά ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα έκαναν οι Έλληνες όσο διαρκεί η πανδημία του κορωνοϊού
Όλο και περισσότερο εξοικειώνονται οι Έλληνες με τις ηλεκτρονικές αγορές από τα e-shop, χωρίς, όμως, η αύξηση να αντανακλάται και στα ποσά που ξοδεύουν, συγκριτικά με άλλες χρονιές, κατά τις οποίες τα φυσικά καταστήματα ήταν ανοιχτά και η αγορά λειτουργούσε υπό κανονικές συνθήκες. Οι δύσκολες συνθήκες του lockdown μπορεί αναγκαστικά να έστρεψαν το καταναλωτικό κοινό στα e-shop, έκαναν, όμως, πιο διστακτικούς τους καταναλωτές, με λίγους από αυτούς να δαπανούν περισσότερα.
Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την τακτική διερεύνηση των καταναλωτών της Περιφέρειας της Αθήνας, από την Pulse RC σε συνεργασία και για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.106 ενηλίκων (17 και άνω), το διάστημα 21, 22, 23 και 28 Δεκεμβρίου 2020.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας και στις τρεις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν («αγορές-ψώνια», «αποταμίευση», «ασφάλειες») προκύπτει ότι οι περισσότεροι μείωσαν τα χρήματα που ξοδεύουν.
- Μόνο το 11% αύξησε τα χρήματα που ξοδεύει για «αγορές και ψώνια» - ενώ το 31% τα κράτησε σταθερά
- Μόνο το 21% αύξησε την «αποταμίευσή» του - ενώ το 31% την διατήρησε στα ίδια επίπεδα
- Μόλις το 6% αύξησε τα χρήματα που διαθέτει για «ασφάλειες και ασφαλιστικά προγράμματα» - ενώ το 34% τα κράτησε σταθερά
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός, ακόμα και αυτά τα μικρά σχετικά ποσοστά αυξήσεων προέρχονται κυρίως από εκείνους που χαρακτηρίζουν την οικονομική τους κατάσταση ως «Άνετη» (και λιγότερο ως «Μέτρια»), ενώ μεταξύ αυτών που χαρακτηρίζουν την οικονομική τους κατάσταση ως «Δύσκολη» το συντριπτικό ποσοστό καταγράφει μειώσεις.
Ιδιαιτερα θετικό είναι, πάντως, πως τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την περιφέρεια της Αττικής, το διαδίκτυο έχει μπει στη ζωή των κατοίκων ανεξαρτήτως ηλικίας ή επαγγέλματος. Ετσι, πλέον το το 89% χρησιμοποιούν πλέον τακτικά το Ίντερνετ (από «κάποιες φορές την εβδομάδα» έως «κάθε μέρα» - η συντριπτική πλειονότητα: 77%), ενώ οι μισοί συνταξιούχοι (και οι μισοί της ηλικιακής ομάδας «60 ετών και άνω») μπαίνουν στο Ίντερνετ κάθε μέρα (και πάνω από 7 στους 10, μπαίνουν τακτικά).
Οι 6 στους 10 από τους ερωτηθέντες (58%), πλέον, αξιοποιούν και τα ηλεκτρονικά καταστήματα / e-shop, παραγγέλνοντας/αγοράζοντας προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ με εξαίρεση την ηλικιακή ομάδα των 60 και άνω, στις υπόλοιπες το αντίστοιχο ποσοστό είναι «πλειοψηφικό».
Μάλιστα η τάση αυξάνεται όσο αυξάνεται και η διάρκεια της πανδημίας. Ως εκ τούτου, το συγκεκριμένο ποσοστό ανέβηκε στο 58% από από 40% πριν την πανδημία. Κατά συνέπεια μπορεί η συνολική δαπάνη για αγορές να μειώθηκε, αλλά όσοι χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα ξοδεύουν πλέον περισσότερα σε αυτά.
Από τις τέσσερις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν στην έρευνα, τα προϊόντα που καταγράφουν την μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών μέσα από ηλεκτρονικά καταστήματα είναι οι «ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές» (όπου συναντάμε και ορισμένα από τα πιο άρτια και οργανωμένα e-shop στην χώρα μας αλλά και διεθνώς).
Σε χαμηλότερα ποσοστά αύξησης βρίσκονται τα «ρούχα και παπούτσια» (απόρροια ίσως και της μεγαλύτερης δυσκολίας στην παραγγελία ρούχων από απόσταση), τα «τρόφιμα και ποτά» καθώς τα αντίστοιχα φυσικά καταστήματα παραμένουν ανοιχτά και το «έτοιμο φαγητό και ο καφές», τα οποία άλλωστε είχαν ήδη αξιόλογες ηλεκτρονικές παραγγελίες λόγω και των αντίστοιχων ειδικευμένων εφαρμογών.
Ωστόσο οι καταναλωτές μπορεί να ψωνίζουν πλέον περισσότερο από ηλεκτρονικά καταστήματα, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δηλώνουν απαραιτήτως ευχαριστημένοι. Ετσι, αν και το πλήθος το πελατών τους, όπως και οι παραγγελίες τους, αυξήθηκαν εντυπωσιακά την περίοδο της πανδημίας, η ικανοποίηση και η αξιολόγησή τους επιδεινώθηκαν σημαντικά κυρίως λόγω των προβλημάτων μεταφοράς και παράδοσης.
Η «κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών από την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών» διατηρεί θετικό ισοζύγιο αξιολόγησης (46% υψηλή ικανοποίηση έναντι 14% χαμηλής), αλλά η «ικανοποίηση από την ποιότητα εξυπηρέτησης» καταγράφει σχεδόν ισοπαλία υψηλής και χαμηλής αξιολόγησης (28% - 25%).
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η οποία επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι η αγορά, οι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες έχουν δεχτεί σημαντικότατο πλήγμα από την πανδημία και τις οικονομικές συνέπειές της, τα ηλεκτρονικά καταστήματα μέσα από τα μάτια των καταναλωτών - και παράλληλα με κάθε άλλη υποστηρικτική προσπάθεια - προβάλουν ως σημαντικό βοήθημα και διέξοδος.
Οι προοπτικές μάλιστα φαίνεται να είναι εντυπωσιακές, όχι μόνο στην τρέχουσα περίοδο της πανδημίας, αλλά και μετά, ενώ τα επιμελητήρια μπορούν να έχουν αξιόλογο ρόλο και λόγο σε αυτή την κατεύθυνση.
«Πρέπει όμως να αντιμετωπιστούν και τα σοβαρά προβλήματα που ανέκυψαν κατά τη «βίαιη» ενηλικίωση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, μέσα σε - κατά γενική ομολογία - πρωτόγνωρα δύσκολες συνθήκες» επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα έγινε η συνάντηση του με τη γυναίκα- σύμβολο, Χαρίτα Μάντολες
«Καθημερινό φαινόμενο οι κυβερνοεπιθέσεις - 13.000 την εβδομάδα»
Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων
Σταδιακά όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα καταρτιστούν σε θέματα ΑΙ
H ανάρτηση της Προέδρου της Δημοκρατίας για τις χθεσινές εκδηλώσεις, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας
Όσα είπε ο υπουργός Υγείας για το ΕΣΥ και το Κυπριακό
Γιατί δεν ισχύει για τις επιχειρήσεις
Πότε εκπνέει η προθεσμία
Δείτε τις αναρτήσεις του στο Χ
Το αξιοπρεπές τέλος στην καριέρα του και το μετέωρο βήμα των Δημοκρατικών προς τον Νοέμβριο
Τι προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση
Ο Τούρκος Πρόεδρος είχε ζητήσει από τον πρωθυπουργό να βάλει τον Δένδια «στη θέση του»
Ο εβδομαδιαίος απολογισμός του πρωθυπουργού στο Facebook
Οι απαντήσεις στα κρίσιμα αυτά διακυβεύματα δεν μπορεί να είναι επικοινωνιακές και συνθηματικές
Το σύμβολο δημιουργήθηκε από τον συγγραφέα Νίκο Δήμου στις 14 Αυγούστου 1974
Η ομιλία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας
«Το γεγονός ότι συνομιλούμε δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε ή υποχωρούμε»
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Λευκωσία
Πρώτη φορά Έλληνας πρωθυπουργός στη Λευκωσία για τη μαύρη επέτειο του «Αττίλα»
«Μια ομοσπονδιακή λύση δεν είναι δυνατή στην Κύπρο», δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.