- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
PSD2: Πώς αλλάζει ο τρόπος που κάνουμε συναλλαγές στο internet
Συμβουλές για e-shoppers μετά την εφαρμογή της οδηγίας PSD2
Πώς αλλάζει ο τρόπος που κάνουμε ηλεκτρονικές συναλλαγές μετά την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας Payment Services Directive (PSD2).
Μεγαλύτερη ασφάλεια στις συναλλαγές μέσω internet τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους ηλεκτρονικούς εμπόρους παρέχει η Ισχυρή Ταυτοποίηση Πελάτη (Strong Customer Authentication - SCA) που πλέον γίνεται υποχρεωτική για όλους από την 1η Ιανουαρίου 2021. Η νέα αυτή υποχρέωση, που έρχεται σε μια στιγμή που λόγω των συνθηκών της πανδημίας σημειώνεται εκρηκτική αύξηση στις συναλλαγές μέσω internet, απορρέει από τη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία Payment Services Directive (PSD2) για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Βάσει της Οδηγίας, όλες οι συναλλαγές με κάρτα σε ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops), εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), πρέπει να περιέχουν τη λεγόμενη Ισχυρή Ταυτοποίηση Πελάτη (Strong Customer Authentication - SCA). Με αυτό το τρόπο, η Ευρωπαϊκή Οδηγία επιβάλλει την ταυτοποίηση του χρήστη, τη στιγμή που πραγματοποιεί την αγορά. Όσοι είχαμε συνηθίσει, λοιπόν, να ψωνίζουμε πληκτρολογώντας μόνο τα στοιχεία της κάρτας μας, φαίνεται ότι θα πρέπει να υιοθετήσουμε πλέον ένα ασφαλέστερο τρόπο να πληρώνουμε, όπως γίνεται και στις αγορές στα φυσικά καταστήματα όπου πληκτρολογούμε το PIN της κάρτας.
Τι σημαίνει αυτό για τις online αγορές;
Καθώς οι τράπεζες είναι οι βασικοί διαμεσολαβητές για τις online συναλλαγές, έχουν ήδη αρχίσει να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα επιλέγοντας τους καταλληλότερους τρόπους για την ασφαλή ολοκλήρωση της συναλλαγής. Επικρατέστεροι τρόποι είναι είτε μέσω του mobile banking με το δακτυλικό αποτύπωμα ή την πληκτρολόγηση του 4ψήφιου κωδικούή ακόμα καιμετη χρήση κάποιας άλλη εφαρμογής στο κινητό όπου θα ταυτοποιείται ο πελάτης.Εναλλακτικά, η συναλλαγή μπορεί να ολοκληρωθεί μέσω χρήσης των κωδικών εισαγωγής του internet banking ή κάποιο άλλο στοιχείο που γνωρίζει ο πελάτης συνδυαστικά με κωδικό μιας χρήσης,τα οποίααποστέλλονται αυτόματα από την τράπεζα στο κινητό του χρήστη.
Από την πλευρά τους και οι e-shoppers θα πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα για να εξασφαλίσουν την απαραίτητη αυξημένη ασφάλεια, να διευκολύνουν τις καθημερινές τους συναλλαγές και να μην αποκλειστούν από τον κόσμο των online αγορών στις οποίες δείχνουν όλο και μεγαλύτερη προτίμηση που σύμφωνα με τις έρευνες δεν θα υποχωρήσει αισθητά στην μετά καραντίνα εποχή. Οι προσαρμογές που πρέπει να κάνουν είναι απλές και συγκεκριμένα θα πρέπει:
- Να εγγραφούν στο internet banking των τραπεζών από τις οποίες έχουν κάρτα πληρωμών.
- Να δηλώσουν το κινητό τηλέφωνο επικοινωνίας τους στις τράπεζές τους.
- Για μεγαλύτερη ευκολία να εγκαταστήσουν το mobile app ή όποιο άλλο app της τράπεζάς τουςχρειάζεται για την ταυτοποίηση.
- Να έχουν μαζί με την κάρτα τους και το κινητό τους τηλέφωνο όταν κάνουν online συναλλαγές.
Τι κάνει η Τράπεζα Πειραιώς στο πλαίσιο εφαρμογής της οδηγίας PSD2;
Η Τράπεζα Πειραιώς έχει ήδη υιοθετήσει ως μέθοδο ταυτοποίησης τη χρήση της ηλεκτρονικής τραπεζικής winbank. Αυτό σημαίνει ότι ένας πελάτης της Τράπεζας Πειραιώς που επιθυμεί να κάνει αγορά με την κάρτα του σε e-shop χρειάζεται να έχει ενεργοποιημένο το winbank mobile ή/και web banking.
Πιο συγκεκριμένα, μετά την καταχώρηση των στοιχείων της κάρτας του στην ιστοσελίδα του εμπόρου, στην περίπτωση που ο συναλλασσόμενος χρησιμοποιεί το winbank mobile app, του ζητείται να αποδεχτεί τη συναλλαγή μέσω ενός push notification που λαμβάνει στο κινητό του χρησιμοποιώντας τον κωδικό πρόσβασής του στην υπηρεσία (4ψηφιο κωδικό ή δακτυλικό αποτύπωμα σε συμβατές συσκευές).
Εναλλακτικά, στην περίπτωση που ο συναλλασσόμενος χρησιμοποιεί το winbank web banking, του ζητείται από την Τράπεζα να καταχωρήσει τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής του στην υπηρεσία, σε συνδυασμό με έναν μοναδικό κωδικό extraPIN που λαμβάνει με SMS στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει.
Στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς σημειώνουν ότι μέχρι και τις 31/12/2020, σε κάποιες ηλεκτρονικές συναλλαγές ενδέχεται να μην υπάρξει εφαρμογή της Ισχυρής Ταυτοποίησης λόγω σταδιακής προσαρμογής όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι πελάτες θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι η Τράπεζα έχει τα σωστά στοιχεία επικοινωνίας τους, κάτι που μπορεί να γίνει εύκολα χωρίς τη μετάβασή τους σε κατάστημα μέσω της υπηρεσίας winbank web banking, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα στις online συναλλαγές τους.
Περισσότερες πληροφορίες για την PSD2 μπορείτε να δείτε στο εδώ.