- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
#Ημέρα του Πατέρα: Μποϊκοτάζ στην ομοφοβία
Βλέποντας τη διαφήμιση του Βασιλόπουλου σχεδόν οποιοσδήποτε καταλαβαίνει το προφανές. Ή και όχι.
Προκαλεί απορία πώς μια εντελώς προφανής διαφήμιση, όπως αυτή του Βασιλόπουλου για την Ημέρα του Πατέρα, προκάλεσε τέτοιες ακραίες αντιδράσεις. Υπάρχει απάντηση.
Η εικόνα που είδαμε όλοι την Ημέρα του Πατέρα με έναν πατέρα με βαμμένα μάτια και κοκκαλάκια στα μαλλιά να δέχεται πολύ τρυφερά την αγαπή της μικρής του κόρης σίγουρα δεν είναι συνηθισμένη. Βλέποντας τη διαφήμιση του Βασιλόπουλου σχεδόν οποιοσδήποτε καταλαβαίνει ότι η μικρή αποφάσισε να παίξει με τον μπαμπά της με τον τρόπο που έχει συνηθίσει να παίζει με τις κούκλες της. Να τον στολίσει, να τον βάψει, να περάσει δημιουργικό χρόνο μαζί του, όπως θα έκανε με τις φίλες της, την αδερφή της, τη μαμά της.
Οποιοσδήποτε καταλαβαίνει ότι βλέπουμε έναν γλυκύτατο πατέρα, ανοιχτό, με προτεραιότητα τη διασκέδαση του παιδιού του. Είναι προφανές ότι ο πατέρας αυτός καθόλου δεν ενοχλείται με τη διαδικασία, ότι έχει αποφασίσει πως μπορεί να τσαλακώνεται για τις αναγκές της κόρης του για παιχνίδι, ότι δεν θίγεται με κανένα παιχνίδι της γιατί ξέρει ότι το να παίζει με την κόρη του είναι πιο σημαντικό από την ίδια του την εικόνα. Και, κυρίως, είναι προφανές ότι το απολαμβάνει. Είναι, με λίγα λόγια, ένας καλός πατέρας.
Και σε ένα δεύτερο επίπεδο είναι αυτός περίπου ο τύπος μπαμπά που πολύ συχνά είναι και ο ίδιος πελάτης ενός σούπερ μάρκετ, γιατί οι ρόλοι στην οικογένεια το απαιτούν.
Φυσικά, το προφανές δεν είναι τόσο προφανές. Όσοι θίχθηκαν από τη διαφήμιση, όσοι ένιωσαν την ανάγκη να αντιδράσουν ακραία, ή και χυδαία, στα σόσιαλ μίντια –συστήνοντάς τη τελικά σε πολύ περισσότερο κοινό από όσο θα περίμενε κανείς–, είδαν κάτι εντελώς άλλο. Ο μπαμπάς της φωτογραφίας είναι κάποιος που βρίσκει ευχαρίστηση ο ίδιος στο να βάφει τα μάτια του ή να φοράει ροζ κοκαλάκια στα μαλλιά του. Είναι γκέι, τρανς ή παρενδυτικός, και η επιχείρηση σούπερ μάρκετ προβάλλει και επιβάλλει αυτόν τον «παρδαλό» μπαμπά ως πρότυπο πατέρα.
Ο πρώην ποδοσφαιριστής με τις ακραίες παρεμβάσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδωσε σχεδόν πρώτος το σύνθημα: Σκοτεινοί κύκλοι έχουν αποφασίσει να επιτεθούν στον Έλληνα Χριστιανό ετεροφυλόφιλο άντρα και στις αξίες του με κάθε τρόπο. Επιτίθενται στον ανδρισμό του, την πίστη του, τη φυσιολογικότητά του. Στο οργανωμένο τους σχέδιο να πλήξουν τον τιτάνιο αγωνιστή Έλληνα άντρα προωθούν υποδόρια ως πρότυπο ό,τι είναι εχθρικό προς τους ίδιους. Ζούμε ένα ανίερο σχέδιο αφελληνισμού, εκθήλυνσης, αποχριστιανισμού, αποκαθήλωσης της ισχύουσας κανονικότητας, με τελικό σχέδιο να πληγεί ο γνήσιος άντρας. Μποϊκοτάζ, αν δεν αποσυρθεί. #ΜποικοταζΑΒ, για να τρεντάρουμε και λίγο.
Φυσικά προκαλεί απορία πώς μια εντελώς προφανής διαφήμιση μπορεί να ξυπνήσει τέτοιες αντιδράσεις. Πώς μπορεί κανείς να παρανοήσει τόσο πολύ το μήνυμα της, να προεκτείνει τη σκέψη του σε λανθασμένες, αστείες περιοχές. Η απάντηση στην εύλογη αυτή απορία είναι η άγρια προκατάληψη απέναντι σε οτιδήποτε δεν έχουν συνηθίσει να βλέπουν, αλλά και μια αρχετυπική παράνοια ότι αυτοί, οι θιγμένοι, είναι πάντοτε αντικείμενο επίθεσης και κυνηγητού από τους εχθρούς τους επειδή είναι γνήσιοι και εξαιρετικοί.
Σε κάθε περίπτωση η διαφήμιση μπορεί να κριθεί πετυχημένη και τα σούπερ μάρκετ Βασιλόπουλος ίσως χρειαστεί να πορευθούν χωρίς την παρουσία τους ή τη στήριξή τους. Όσο εξαιρετικός και γνήσιος κι αν είναι κάποιος πελάτης, μερικές φορές χρειάζεται να αρκείσαι στους εχθρούς του, και μόνο.