- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Οι πανελλήνιες ως εντελώς σοβαρός κόμβος; Όχι πια...
Τα θέματα της επικαιρότητας από τον εκπαιδευτικό χώρο μήπως δείχνουν κάπως θολά, ειρωνικά, ένα δρόμο;
Η σπασμένη, εντελώς χαλαρή, αλυσίδα Πανελλαδικών-σπουδών-πτυχίου-εργασίας καθρεφτίζει το τέλος μιας ολόκληρης εποχής.
Με την έλευση της κρίσης, και με συγκεκριμένες αλλαγές στους αριθμούς των εισακτέων στα πανεπιστήμια, το παραπάνω αφήγημα ουσιαστικά έχει καταστεί στη χώρα μας παρωχημένο, και άκυρο. Η σύνδεση πανελλαδικών-σπουδών-πτυχίου-εργασίας είναι πιο χαλαρή από ποτέ, για συγκεκριμένους υπαρκτούς λόγους. Από τη μία οι προσφερόμενες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα είναι οριστικά λιγότερες. Και από την άλλη ο σχεδόν διπλασιασμός των εισακτέων σε μια εικοσαετία θα χρειαζόταν διπλές θέσεις εργασίας για να απορροφήσουν τους νέους επιστήμονες-επαγγελματίες σε θέσεις που ταιριάζουν με το γνωστικό τους αντικείμενο.
Αν χρειαζόταν κάποιος να απαντήσει πόσοι από τους σχεδόν 2.000 νέους φοιτητές Φιλολογίας ή Νομικής ή Αρχιτεκτονικής θα μπορούν λίγο αργότερα να δικηγορήσουν, να διδάξουν σε σχολεία και φροντιστήρια ή να μελετήσουν κτίρια στηρίζοντας επαρκώς τις ενήλικες ζωές τους με έσοδα και δραστηριότητες, η πιθανότερη απάντηση πλέον είναι: ελάχιστοι.
Και αυτό λέει τα πάντα σχετικά με τις πανελλαδικές ως κόμβο στη ζωή κάποιου. Σίγουρα δεν μπορείς να δικηγορήσεις εάν δεν εισαχθείς και σπουδάσεις σε μια Νομική Σχολή, αλλά η είσοδος σε μια Νομική Σχολή πλέον σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζει τη ζωή μέσω της δικηγορίας, και το ίδιο ισχύει για την πλειονότητα των σχολών. Όλα αυτά γεννάνε την ανάγκη για μια νέα, αλλιώτικη οδό για τους μαθητές προς το πέρασμα στην κανονική ενήλικη ζωή και εργασία.
Και όσο κι αν αυτή η οδός δεν είναι καθόλου προφανής και εμφανής, είναι σαν τα θέματα της επικαιρότητας από τον εκπαιδευτικό χώρο, να δείχνουν κάπως θολά, από τύχη και σχεδόν ειρωνικά, έναν δρόμο που θα μπορούσε να είναι πολύ πιο πρόσφορος.
Από τη μία το ερώτημα της Έκθεσης των πανελληνίων για τη σημασία της ποίησης στη ζωή των μαθητών, θα μπορούσε να δείξει τον δρόμο για έναν άνθρωπο που εμπλουτίζει τη ζωή του με την εικόνα της ομορφιάς και τα διδάγματα που κομίζει η ποίηση, ως απάντηση σε ένα μοντέλο ανθρώπου με στενές γνώσεις σε τομείς που σταδιακά δεν μπορούν να τον απορροφήσουν.
Και από την άλλη, μαζί, η κατάργηση των καλλιτεχνικών και της μουσικής στην Α΄ Λυκείου ως μαθήματα επιλογής, για χάρη των εφαρμογών πληροφορικής, μας θυμίζει πόσο πιο προσαρμοσμένος θα ήταν στις απαιτήσεις των ημερών και του κόσμου ένας έφηβος μαθητής και μετέπειτα ενήλικος επαγγελματίας που θα καταλάβαινε, θα κατείχε και θα απολάμβανε εξίσου και τα εικαστικά, και τη μουσική, και τις εφαρμογές πληροφορικής, και τελικά και την ποίηση.
Όλο αυτό ενέχει, ως σχεδόν αυστηρή προϋπόθεση, την αποπανελληνιοποίηση της ζωής ενός μαθητή λυκείου. Την οριστική αποκοπή μιας αλυσίδας που πρακτικά έχει σπάσει ήδη και μιας ασφάλειας που δεν εξασφαλίζει τίποτε. Και την ευρυμάθεια, την ποικιλομορφία προσόντων και προτερημάτων ως εναλλακτική οδό στον εξοντωτικό ανταγωνισμό σε τέσσερα συγκεκριμένα μαθήματα.
Μια νέα ισχύ του σχολείου στη διάπλαση των μαθητών, μια νέα σφαιρικότητα των γνώσεων, των σκέψεων, των προσόντων, τελικά βάλλονται από τις ίδιες τις Πανελλήνιες ως επιτακτικό, εντελώς σοβαρό κόμβο, που πρακτικά ακυρώνει οτιδήποτε αφορά το σχολείο και τη ζωή ενός μαθητή.