- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Παιδεία: Το σύστημα κράσαρε
Οι απαιτήσεις και τα ελλείμματα του νέου «Ψηφιακού σχολείου»
Η Χρύσα Μακρή γράφει για το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο d.school.edu.gr, για τα παδιά που μένουν στο σπίτι και τα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, school.edu.gr, εγγραφή των μαθητών σε κυψέλες, e-class και e-me. Με άλλα λόγια «Ψηφιακό σχολείο». Φανταστείτε τώρα την εικόνα: Χιλιάδες άνθρωποι τις τελευταίες μέρες, γονείς, παιδιά, δάσκαλοι, καθηγητές, κλεισμένοι στο σπίτι «καραντίνα» να προσπαθούν να μπουν στην πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για να ανοίξουν λογαριασμό και να συντονιστούν «στην ασύγχρονη εκπαίδευση». Και δεν μπαίνουν, γιατί το σύστημα «κράσαρε». Και όλοι μαζί να επιμένουν, γιατί το χρονικό όριο από το υπουργείο Παιδείας εκπνέει (σίγουρα θα πάρει παράταση, δεν γίνεται αλλιώς). Τα παιδιά πρέπει να μάθουν, τόσες μέρες στο σπίτι και ποιος ξέρει πόσες ακόμη.
Να μάθουν. Μαθαίνουμε όμως από αυτούς που ξέρουν. Από αυτούς που παίζουν το διαδίκτυο στα δάχτυλα και βοηθούν μαθητές (κυρίως των δημοτικών σχολείων) να συντονιστούν μαζί τους. Δεν μιλάμε για τους γονείς. Οι γονείς δεν είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν τα παιδιά τους. Δεν είναι οι δάσκαλοί τους. Άλλοι είναι. Που όμως δεν ξέρουν. Γιατί, πολλοί από τους εκπαιδευτικούς, δεν φρόντισαν μέχρι χθες να μάθουν, αν και τους δόθηκε πολλές φορές στο παρελθόν η ευκαιρία να «επιμορφωθούν». Ακόμη και «κομπιούτερ» –προσφορά του κράτους– απέκτησαν μετά την ολοκλήρωση των σεμιναρίων πληροφορικής που παρακολούθησαν, προ κρίσης βέβαια. Αλλά ποτέ δεν υπήρξε η ανάγκη να τα χρησιμοποιήσουν στο πλαίσιο των καθηκόντων τους. Και ας βλέπανε δίπλα τα ιδιωτικά σχολεία να τρέχουν ψηφιακά. Να μαθαίνουν στους μαθητές τους ακόμη και «κώδικα» να γράφουν. Να τους δίνουν τη δυνατότητα να μπαίνουν στις ψηφιακές πλατφόρμες των ιδιωτικών σχολείων τους για να παίρνουν τα μαθήματα όταν απουσίαζαν και επιπλέον ασκήσεις (για όσους μαθητές ήθελαν –λέμε τώρα– να αναζητήσουν επιπλέον υλικό για τα μαθήματα). Μέχρι σήμερα. Τις μέρες του κορωνοϊού. Που τώρα δάσκαλοι και καθηγητές των δημόσιων σχολείων αναγκάζονται να διδάξουν διαδικτυακά.
Που ενώ οι μαθητές πολλών ιδιωτικών σχολείων –όχι όλων, καθώς υπάρχουν κάποια που έχουν βρεθεί απροετοίμαστα– έχουν ξεκινήσει κανονικά τα μαθήματά τους, στα δημόσια προσπαθούν να μπουν ακόμη στην πλατφόρμα. Οι ευθύνες βαρύνουν, ωστόσο, περισσότερο το υπουργείο Παιδείας που ενώ γνώριζε από τον Ιανουάριο ότι κάποια στιγμή τα σχολεία ήταν πολύ πιθανόν να κλείσουν, δεν είχε προετοιμαστεί για την διαδικτυακή διδασκαλία. Δεν έτρεξε όσο θα έπρεπε την προετοιμασία των σχολείων με μια αναβάθμιση της υπάρχουσας πλατφόρμας.
Οι δύο ταχύτητες που αναπτύσσει το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας μεταξύ ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων, δεν δημιουργούνται τώρα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω κορωνοϊού. Προϋπήρχαν. Το δημόσιο σχολείο παρουσιάζει, προ κρίσης ακόμη, σημάδια διάλυσης με βασικό υπεύθυνο το κράτος που δεν θέλει να δώσει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να είναι όπως οι δάσκαλοι του παρελθόντος. Που τους αντιμετωπίζει ως δημοσίους υπαλλήλους του βασικού μισθού, χωρίς μπόνους επίδοσης, που ξέρουν ότι όσες φιλότιμες προσπάθειες και να κάνουν θα χαθούν στον κουβά της συνολικής εικόνας. Γι’ αυτό και όσοι γονείς τα βγάζουν ή δεν τα βγάζουν πέρα οικονομικά, επιλέγουν τα τελευταία χρόνια, το ιδιωτικό σχολείο. Γι’ αυτό και πολλοί δάσκαλοι «μαθαίνουν» τώρα να χειρίζονται τα βασικά στους υπολογιστές. Γι’ αυτό υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αρνούνται να φτιάξουν καν e-mail καθώς βρίσκονται λίγο πριν τη σύνταξη, άλλης γενιάς δηλαδή, αλλά καλούνται τώρα να διδάξουν μέσω ψηφιακής πλατφόρμας. Δεν είναι όμως όλοι οι εκπαιδευτικοί έτσι. Υπάρχουν πολλές φωτεινές εξαιρέσεις, με γνώσεις που απέκτησαν μέσω της δια βίου μάθησης, με μεταπτυχιακά, με θέληση να παραμείνουν δάσκαλοι, που όταν τους συναντάς νοιώθεις σεβασμό για την αγάπη τους στην παιδεία.
Για να επανέλθουμε όμως, το σύστημα του «Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου» κράσαρε από χθες εμποδίζοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές να γραφτούν στις «κυψέλες». Χρειάζεται όραμα και ρεαλιστικός σχεδιασμός στο Υπουργείο Παιδείας για να εκσυγχρονίσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Και να μην χρειάζεται η επιδημία του κορωνοϊού να ωθήσει την ψηφιακή αναβάθμιση (να και κάτι θετικό από όλη αυτή τη δοκιμασία). Η υπόσχεση του πρωθυπουργού για ενίσχυση της δημόσιας παιδείας ισχύει;
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κάλεσμα στους υποστηρικτές του να δώσουν το «παρών» στην αυριανή εκδήλωση απεύθυνε ο Στέφανος Κασσελάκης
Οι Κυριακές με ανοιχτά καταστήματα
«Είναι σαφές ότι δεν σέβονται την ψήφο των πολιτών» δήλωσε για τις ανεξαρτητοποιήσεις Τζάκρη και Πούλου
Αιχμές από τον υποψήφιο για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ στην τελική ευθεία πριν τις εκλογές στην Κουμουνδούρου
«Τις ανεμογεννήτριες τις ξέρω πολύ καλά, με πίεζε ο χρόνος», είπε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
«Μακάρι να επαναληφθεί και να ανανεωθεί η θητεία της» σημειώνει ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου
Ποιο είναι το σχέδιο δράσης για το 2025
«Ο Κώστας Καραμανλής τοποθετείται με ευπρέπεια», λέει ο Παύλος Μαρινάκης
Ο ΣΥΡΙΖΑ τελείωσε μεν αλλά άφησε ανεξίτηλο λεκέ στο συλλογικό υποσυνείδητο
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ
Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πια Αξιωματική Αντιπολίτευση
Τι παραμένει αμετάβλητο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.