- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Τρέχουν να πάρουν αντισηπτικά λόγω κορωνοϊού οι καταναλωτές
Τα ευρήματα της έρευνας στη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου
Αύξηση αγορών αγαθών από τους καταναλωτές με έμφαση στην υγιεινή και την ασφάλεια, λόγω του κορωνοϊού, διαπιστώνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Τη σαφή ανησυχία των καταναλωτών για τον κορωνοïό καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.200 ατόμων την περίοδο 9 έως 13 Μαρτίου 2020 η οποία καταγράφει τις νέες καταναλωτικές συνήθειες που υιοθετεί το αγοραστικό κοινό.
Συγκεκριμένα, ποσοστό 53% του κοινού δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί άγχος και το 42% φόβο. Αντίθετα ένα 22% δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί σύνεση. Μόλις ένα 11% δηλώνει ότι του προκαλεί πανικό και 8% θυμό. Ως αδιάφορο καταγράφεται μόλις το 6% των ερωτηθέντων.
Αναφορικά με τις αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες του κοινού, από την έρευνα προκύπτει ότι ποσοστό 66% του κοινού δηλώνει ότι έχει προμηθευτεί προϊόντα απολύμανσης κι αντισηπτικά. Ποσοστό 54% προσπαθεί να μειώσει τις επισκέψεις του σε καταστήματα για αγορές, αλλά μόλις 6% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές μέσω του διαδικτύου, κάτι που δείχνει ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι αγοραστές προτιμούν πιο αραιές επισκέψεις παρά ηλεκτρονικές αγορές, παρά την αύξηση που καταγράφεται στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ.
Ποσοστό 46% ανησυχεί ότι θα εμφανιστούν ελλείψεις σε βασικά είδη, αλλά μόνο το 24% δηλώνει ότι έχει αποθηκεύσει τρόφιμα ή άλλα είδη, κάτι που επιβεβαιώνει το χαμηλό επίπεδο ανησυχίας του κοινού για ελλείψεις. Άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές που καταγράφονται αφορούν την υγιεινή και την ασφάλεια η στροφή του κοινού από τα χύμα προϊόντα στα συσκευασμένα σε ποσοστό 38% και ο πιο συστηματικός έλεγχος της προέλευσης των τροφίμων από το 34% των αγοραστών.
Όσον αφορά στις αγορές των καταναλωτών σε βασικά είδη, η μεγαλύτερη τάση αύξησης καταγράφεται στα απολυμαντικά είδη όπως είναι αναμενόμενο, με το 59% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έχουν αυξήσει τις αγορές τους. Ακολουθούν βασικά τρόφιμα με τα ζυμαρικά να δηλώνεται ότι θα αυξηθούν από το 33%, το αλεύρι και η ζάχαρη από το 27% και το ρύζι από το 22%. Περισσότερα απορρυπαντικά καταγράφεται ότι αγοράζουν το 24% των καταναλωτών, ενώ περισσότερο χαρτί υγείας το 23%.
Αντίθετα δηλώνεται από τους καταναλωτές ότι αγοράζουν λιγότερα αλκοολούχα ποτά από το 22% και λιγότερα γλυκά από το 18%. Όσον αφορά τα προϊόντα μακράς διάρκειας φαίνεται ότι οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στα κατεψυγμένα είδη (22%) και παρά στις κονσέρβες (12% να δηλώνει αύξηση).
Βέβαια θα πρέπει να τονιστεί ότι στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστά από 73% έως 86% δηλώνει ότι ούτε έχει αυξήσει, ούτε έχει μειώσει τις αγορές του, κάτι που συνάδει με τα παραπάνω ευρήματα τα οποία για την ώρα δεν στοιχειοθετούν πανικό, αλλά ανησυχία.
Όσον αφορά στα σημεία πώλησης, το σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι τη συγκεκριμένη περίοδο ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών. Ποσοστό 59% θεωρεί ότι είναι το ασφαλέστερο για την υγεία. Το σούπερ μάρκετ διαθέτει όπως ήταν αναμενόμενο τα περισσότερα απαραίτητα είδη για αυτή την περίοδο σε ποσοστό 96% ενώ θεωρείται ότι θα διαχειριστεί και καλύτερα τις ενδεχόμενες ελλείψεις σε ποσοστό 91%.
Παράλληλα οι καταναλωτές εμπιστεύονται τις αγορές από το σούπερ μάρκετ καθώς το 66% αναφέρει ότι διαθέτουν τα απαραίτητα είδη που χρειάζονται αυτή την περίοδο και το 50% θεωρεί ότι υπάρχει επάρκεια αποθεμάτων στα σούπερ μάρκετ, ενώ στην πλειοψηφία τους οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα σούπερ μάρκετ και το προσωπικό τους σε σχέση με τη διαχείριση του θέματος και ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Υπεγράφη συμφωνία ανάμεσα σε Hellenic Train και Alstom
Τα ονόματα που θα συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτια του κόμματος
Αφορά την προκήρυξη 1Κ/2024
Ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα η πιλοτική εγκατάσταση καμερών
«Δεν είναι ασφαλής ένας δρόμος που στη μία του άκρη είναι παρκαρισμένα τρακτέρ», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Έως 5 Ιανουαρίου 2026 οι αιτήσεις
«Η ιστορία αυτή δεν μπορεί να διαγραφεί ούτε να παραχαραχθεί», σημειώνει ο ευρωβουλευτής
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στα Ιεροσόλυμα
«Οι ενεργειακές συμφωνίες αναβαθμίζουν τη θέση της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή ενεργειακή αρχιτεκτονική»
Έξι νέοι ΓΓ στα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Μετανάστευσης
Πότε εκπνέει η προθεσμία πληρωμής
Οι οικονομολόγοι στηρίζουν τη στρατηγική απομείωσης του χρέους, ζητούν όμως διαρκή ανάλυση κόστους–οφέλους
Η δηλούμενη αίσθηση περί φτώχειας δεν πηγάζει από τη σημερινή κατάσταση των οικονομικών της χώρας, αλλά μάλλον από μία νοσταλγική σύγκριση με το παρελθόν
Τι είναι η στρατηγική και σε ποιους κανόνες υποκύπτει; Ποια είναι η στρατηγική που προσιδιάζει σε μας;
Ισχυρές επενδύσεις, δημοσιονομικά πλεονάσματα και ανθεκτικό τραπεζικό σύστημα στην Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής 2025
«Πυρετός το Σαββατόβραδο» από την ΑΑΔΕ
Τι δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας
Το πρόγραμμα και οι συναντήσεις
Πού κυμαίνονται τα ποσά
«Δεν πρόκειται ποτέ να αποδεχτώ μια πολιτική συνθήκη συνθηκολόγησης με τις δυνάμεις του συστημικού κυβερνητισμού»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.