Τρέχουν να πάρουν αντισηπτικά λόγω κορωνοϊού οι καταναλωτές
Τα ευρήματα της έρευνας στη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου
Αύξηση αγορών αγαθών από τους καταναλωτές με έμφαση στην υγιεινή και την ασφάλεια, λόγω του κορωνοϊού, διαπιστώνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Τη σαφή ανησυχία των καταναλωτών για τον κορωνοïό καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.200 ατόμων την περίοδο 9 έως 13 Μαρτίου 2020 η οποία καταγράφει τις νέες καταναλωτικές συνήθειες που υιοθετεί το αγοραστικό κοινό.
Συγκεκριμένα, ποσοστό 53% του κοινού δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί άγχος και το 42% φόβο. Αντίθετα ένα 22% δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί σύνεση. Μόλις ένα 11% δηλώνει ότι του προκαλεί πανικό και 8% θυμό. Ως αδιάφορο καταγράφεται μόλις το 6% των ερωτηθέντων.
Αναφορικά με τις αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες του κοινού, από την έρευνα προκύπτει ότι ποσοστό 66% του κοινού δηλώνει ότι έχει προμηθευτεί προϊόντα απολύμανσης κι αντισηπτικά. Ποσοστό 54% προσπαθεί να μειώσει τις επισκέψεις του σε καταστήματα για αγορές, αλλά μόλις 6% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές μέσω του διαδικτύου, κάτι που δείχνει ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι αγοραστές προτιμούν πιο αραιές επισκέψεις παρά ηλεκτρονικές αγορές, παρά την αύξηση που καταγράφεται στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ.
Ποσοστό 46% ανησυχεί ότι θα εμφανιστούν ελλείψεις σε βασικά είδη, αλλά μόνο το 24% δηλώνει ότι έχει αποθηκεύσει τρόφιμα ή άλλα είδη, κάτι που επιβεβαιώνει το χαμηλό επίπεδο ανησυχίας του κοινού για ελλείψεις. Άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές που καταγράφονται αφορούν την υγιεινή και την ασφάλεια η στροφή του κοινού από τα χύμα προϊόντα στα συσκευασμένα σε ποσοστό 38% και ο πιο συστηματικός έλεγχος της προέλευσης των τροφίμων από το 34% των αγοραστών.
Όσον αφορά στις αγορές των καταναλωτών σε βασικά είδη, η μεγαλύτερη τάση αύξησης καταγράφεται στα απολυμαντικά είδη όπως είναι αναμενόμενο, με το 59% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έχουν αυξήσει τις αγορές τους. Ακολουθούν βασικά τρόφιμα με τα ζυμαρικά να δηλώνεται ότι θα αυξηθούν από το 33%, το αλεύρι και η ζάχαρη από το 27% και το ρύζι από το 22%. Περισσότερα απορρυπαντικά καταγράφεται ότι αγοράζουν το 24% των καταναλωτών, ενώ περισσότερο χαρτί υγείας το 23%.
Αντίθετα δηλώνεται από τους καταναλωτές ότι αγοράζουν λιγότερα αλκοολούχα ποτά από το 22% και λιγότερα γλυκά από το 18%. Όσον αφορά τα προϊόντα μακράς διάρκειας φαίνεται ότι οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στα κατεψυγμένα είδη (22%) και παρά στις κονσέρβες (12% να δηλώνει αύξηση).
Βέβαια θα πρέπει να τονιστεί ότι στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστά από 73% έως 86% δηλώνει ότι ούτε έχει αυξήσει, ούτε έχει μειώσει τις αγορές του, κάτι που συνάδει με τα παραπάνω ευρήματα τα οποία για την ώρα δεν στοιχειοθετούν πανικό, αλλά ανησυχία.
Όσον αφορά στα σημεία πώλησης, το σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι τη συγκεκριμένη περίοδο ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών. Ποσοστό 59% θεωρεί ότι είναι το ασφαλέστερο για την υγεία. Το σούπερ μάρκετ διαθέτει όπως ήταν αναμενόμενο τα περισσότερα απαραίτητα είδη για αυτή την περίοδο σε ποσοστό 96% ενώ θεωρείται ότι θα διαχειριστεί και καλύτερα τις ενδεχόμενες ελλείψεις σε ποσοστό 91%.
Παράλληλα οι καταναλωτές εμπιστεύονται τις αγορές από το σούπερ μάρκετ καθώς το 66% αναφέρει ότι διαθέτουν τα απαραίτητα είδη που χρειάζονται αυτή την περίοδο και το 50% θεωρεί ότι υπάρχει επάρκεια αποθεμάτων στα σούπερ μάρκετ, ενώ στην πλειοψηφία τους οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα σούπερ μάρκετ και το προσωπικό τους σε σχέση με τη διαχείριση του θέματος και ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το πλάνο για τους ενοίκους μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα
«Κατέθεσα μήνυση διότι έχει πει πολλά συκοφαντικά ψέματα κατά εμού και ινστιτούτων που ίδρυμα πριν 33 χρόνια» ανέφερε.
Τι αποκαλύπτει ο δικηγόρος της πολιτικού για τον κοινό τους στόχο
Κάλεσμα στους υποστηρικτές του να δώσουν το «παρών» στην αυριανή εκδήλωση απεύθυνε ο Στέφανος Κασσελάκης
Οι Κυριακές με ανοιχτά καταστήματα
«Είναι σαφές ότι δεν σέβονται την ψήφο των πολιτών» δήλωσε για τις ανεξαρτητοποιήσεις Τζάκρη και Πούλου
Αιχμές από τον υποψήφιο για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ στην τελική ευθεία πριν τις εκλογές στην Κουμουνδούρου
«Τις ανεμογεννήτριες τις ξέρω πολύ καλά, με πίεζε ο χρόνος», είπε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
«Μακάρι να επαναληφθεί και να ανανεωθεί η θητεία της» σημειώνει ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου
Ποιο είναι το σχέδιο δράσης για το 2025
«Ο Κώστας Καραμανλής τοποθετείται με ευπρέπεια», λέει ο Παύλος Μαρινάκης
Ο ΣΥΡΙΖΑ τελείωσε μεν αλλά άφησε ανεξίτηλο λεκέ στο συλλογικό υποσυνείδητο
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.