- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Handelsblatt: Οι αποκρατικοποιήσεις στις προτεραιότητες του Μητσοτάκη
Με την ελπίδα ότι θα δώσουν ώθηση στις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς
Οι ιδιωτικοποιήσεις, σύμφωνα με την Handelsblatt απέτυχαν άλλες φορές λόγω νομικών και γραφειοκρατικών εμποδίων και άλλες φορές επειδή οι περισσότεροι επενδυτές απέφευγαν την Ελλάδα.
Έσοδα - ρεκόρ από αποκρατικοποιήσεις αναμένει για το 2020 η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με ανταπόκριση από την Αθήνα που φιλοξενεί η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt. Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ακόμη ότι οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν μια από τις προτεραιότητες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα υπό τον τίτλο «Η Ελλάδα προωθεί της ιδιωτικοποιήσεις», ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, όπως σημειώνεται και στον προϋπολογισμό, σχεδιάζει να συγκεντρώσει 2,44 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις - το υψηλότερο ποσό από την αρχή του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, το 2011. Συγκριτικά, επισημαίνεται ότι για το έτος που μόλις έκλεισε, το αντίστοιχο ποσό ανήλθε σε 1,2 δισ. ευρώ.
«Ο εδώ και έξι μήνες πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ανακοινώσει ότι οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν μία από τις προτεραιότητές του. Ο Κ. Μητσοτάκης, οποίος πριν μπει στην πολιτική εργάστηκε μεταξύ άλλων ως επενδυτικός τραπεζίτης στην Chase και ως αναλυτής στην εταιρεία συμβούλων McKinsey, προσδοκά με αυτόν τον τρόπο να ενεργοποιηθεί η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας», τονίζει ο συντάκτης.
Ως «φιλέτο» του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων θεωρείται το μερίδιο 30% του Αερολιμένα Αθηνών, το οποίο μπορεί να αποφέρει έσοδα άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Τα σχέδια πώλησης ενεργοποιούν το ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, το οποίο πρέπει να εφαρμόσει η Ελλάδα σε αντάλλαγμα της διεθνούς οικονομικής βοήθειας, αναφέρει η εφημερίδα.
Όπως σημειώνεται, τα σχέδια πωλήσεων ενεργοποιούν το ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, το οποίο πρέπει να εφαρμόσει η Ελλάδα σε αντάλλαγμα της διεθνούς οικονομικής βοήθειας. Το πρόγραμμα όμως, διευκρινίζει η εφημερίδα, «χαρακτηρίζεται ως τώρα κυρίως από ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και αποτυχίες. Μετά το ξέσπασμα της ελληνικής οικονομικής κρίσης το 2011, η σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση υποσχέθηκε στους πιστωτές έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις ύψους 50 δισ. ευρώ εντός πέντε ετών - ένας εντελώς απατηλός στόχο. Στην πραγματικότητα, μόνο 3,2 δισ. ευρώ μπήκαν στα ταμεία μέχρι το 2015. Εντωμεταξύ, τώρα (τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις) ανέρχονται στα 6,9 δισ. ευρώ».
Οι ιδιωτικοποιήσεις, σύμφωνα με την Handelsblatt απέτυχαν άλλες φορές λόγω νομικών και γραφειοκρατικών εμποδίων και άλλες φορές επειδή οι περισσότεροι επενδυτές απέφευγαν την Ελλάδα την περίοδο της κρίσης. «Υπήρχε όμως και έλλειψη πολιτικής βούλησης. Πολιτικοί όλων των κομμάτων ήταν απρόθυμοι να παραχωρήσουν τον έλεγχο των δημόσιων επιχειρήσεων, διότι οι επιχειρήσεις αυτές εξυπηρετούσαν για χρόνια την εκάστοτε πολιτική πελατεία, παρέχοντας επικερδείς θέσεις εργασίας», συνεχίζει το δημοσίευμα και τονίζει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης «θέλει να σπάσει αυτή την παράδοση και τον εξυπηρετεί το γεγονός ότι στο μεταξύ έχει ξυπνήσει και πάλι το ενδιαφέρον των πιστωτών και επιστρέφει η εμπιστοσύνη στην πολιτική σταθερότητα και στο οικονομικό μέλλον της Ελλάδας».
Στην ανταπόκριση παρατίθενται ακόμη δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Άρη Ξενόφου, ο οποίος δηλώνει ότι το Ταμείο έχει ήδη λάβει δέκα «καλές» προσφορές για το πακέτο του Αεροδρομίου Αθηνών, ενώ αναφέρονται ακόμη οι περιπτώσεις της ΔΕΠΑ, της άδειας λειτουργίας της Εγνατίας Οδού, δέκα περιφερειακών αεροδρομίων καθώς και μετοχικού πακέτου των ΕΛΠΕ.
Ο κ. Μητσοτάκης, καταλήγει ο συντάκτης, επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις, όχι μόνο για τα αναμενόμενα έσοδα που θα μειώσουν το χρέος, αλλά και με την ελπίδα ότι θα δώσουν ώθηση στις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς για την χαλάρωση των δημοσιονομικών μέτρων λιτότητας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα λάθη και η πελατειακή νοοτροπία είδαμε πού μας οδήγησαν. Οι επιλογές που γίνονται σήμερα θα καθορίσουν αν θα αφήσουμε οριστικά πίσω μας την κρίση ή αν θα ξαναμπούμε στον φαύλο κύκλο.
Τι προβλέπεται για την κύρια σύνταξη και τη προσωπική διαφορά
Το μήνυμα προς τους αγρότες - Τι λέει για τους οδικούς αποκλεισμούς
Τι θα παρέχει στους δικαιούχους
«Με ευθύνη της κυβέρνησης, έχουν χαθεί πόροι δισεκατομμυρίων για τον πρωτογενή τομέα» σημείωσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
«Η Αθήνα δεν αντέχει άλλες χαμένες χρονιές» σημειώνει η «Αθήνα Ψηλά»
Στόχος η πλήρης εξόφληση των διακρατικών δανείων του Μνημονίου έως το 2031
Οι ημερομηνίες πληρωμής των τριών δόσεων
Επενδύσεις 420 εκατ. ευρώ και νέοι κανόνες στον σιδηρόδρομο με αυστηρότερες ρήτρες
Στην Ιερουσαλήμ ο πρωθυπουργός για την τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ
Υπεγράφη συμφωνία ανάμεσα σε Hellenic Train και Alstom
Τα ονόματα που θα συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτια του κόμματος
Αφορά την προκήρυξη 1Κ/2024
Ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα η πιλοτική εγκατάσταση καμερών
«Δεν είναι ασφαλής ένας δρόμος που στη μία του άκρη είναι παρκαρισμένα τρακτέρ», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Έως 5 Ιανουαρίου 2026 οι αιτήσεις
«Η ιστορία αυτή δεν μπορεί να διαγραφεί ούτε να παραχαραχθεί», σημειώνει ο ευρωβουλευτής
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στα Ιεροσόλυμα
«Οι ενεργειακές συμφωνίες αναβαθμίζουν τη θέση της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή ενεργειακή αρχιτεκτονική»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.