- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Vouliwatch: Ποια κόμματα πλήρωσαν μισθούς με κονδύλια για την έρευνα
Τι καταγγέλλει η ανεξάρτητη πρωτοβουλία για τον τρόπο που (δεν) λειτουργεί η Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής
Ποια κόμματα πλήρωσαν μισθούς υπαλλήλων τους και δάνεια με χρήματα του Δημοσίου που προορίζονταν για έρευνα.
Νέα στοιχεία για τα οικονομικά των κομμάτων φέρνει στη δημοσιότητα το Vouliwatch. Μετά τις αποκαλύψεις για τα έτη 2016 και 2017 και τον τρόπο που διατέθηκαν παράνομα κρατικά κονδύλια από παρατάξεις της Βουλής, νέα δεδομένα έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αυτήν τη φορά για το έτος 2015. Όπως καταγγέλλει το Vouliwatch, η Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής είναι υποχρεωμένη να δημοσιεύει τα αποτελέσματα του ελέγχου που διενεργεί στα οικονομικά των κομμάτων τα οποία λαμβάνουν κρατική χρηματοδότηση.
Μέχρι σήμερα, η επιτροπή αυτή έχει δημοσιεύσει συνολικά τρεις ετήσιες εκθέσεις για τα έτη 2015, 2016 και 2017 αντίστοιχα. Και στις τρεις αυτές εκθέσεις, η Επιτροπή -ενώ διαπίστωνε γενικά παραβάσεις της νομοθεσίας από τα κόμματα- δεν έδινε αναλυτικά στοιχεία και έκανε απλές συστάσεις, χωρίς να επιβάλει κυρώσεις. Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος είναι αυστηρός σχετικά με τη χρηματοδότηση που δίνεται για επιμορφωτικούς-ερευνητικούς σκοπούς και ορίζει ότι εάν δεν διατεθούν τα χρήματα για τον συγκεκριμένο σκοπό, τα κόμματα οφείλουν να τα επιστρέψουν στο Δημόσιο Ταμείο και εφόσον δεν το πράξουν, η Επιτροπή καλείται να τους ζητήσει να τα επιστρέψουν.
Στα μέσα Νοεμβρίου η Επιτροπή παρουσίασε στοιχεία για το έτος 2015. Με βάση αυτά προκύπτουν τα ακόλουθα:
1. Μη διακίνηση εσόδων-δαπανών μέσω ειδικών τραπεζικών λογαριασμών
Η Επιτροπή διαπιστώνει ότι σχεδόν όλα τα κόμματα δεν διακίνησαν τα έσοδα ή τις δαπάνες τους μέσω των ειδικών τραπεζικών λογαριασμών που προβλέπει ο νόμος, χωρίς να αναφέρει τα ποσά που διακινήθηκαν εκτός. Σε αυτήν την περίπτωση ο νόμος προβλέπει ότι η Επιτροπή μπορεί να επιβάλλει πρόστιμο μέχρι το 50% της τελευταίας κάθε φορά καταβληθείσας σε αυτά τακτικής χρηματοδότησης. Η Επιτροπή, όμως, αποφάσισε να μην επιβάλει κανένα πρόστιμο με την αιτιολογία ότι ήταν προεκλογική περίοδος το 2015, ότι τα κόμματα δεν είχαν οργανωμένα λογιστικά πρότυπα και δεν πρόλαβαν να συμμορφωθούν στις νομοθετικές διατάξεις.
2. Διάθεση ειδικής κρατικής χρηματοδότησης για ερευνητικούς σκοπούς για την εξόφληση τραπεζικών χρεών ή για μισθούς
Το δεύτερο και πολύ ενδιαφέρον σημείο της έκθεσης αφορά στο γεγονός ότι τα κόμματα έλαβαν χρηματοδότηση από το κράτος για ερευνητικούς σκοπούς και είτε δεν τη χρησιμοποίησαν την χρονιά που την έλαβαν και τη μετέφεραν στο επόμενο έτος είτε τη διέθεσαν σε σκοπούς άλλους από αυτούς που ρητά και αυστηρά προβλέπει ο νόμος. Ειδικότερα: α) Η Νέα Δημοκρατία, όπως συνέβη το 2016 και το 2017, από τη συνολική κρατική επιμορφωτική δαπάνη που έλαβε, διέθεσε το ποσό των 350.997,95 ευρώ για εξόφληση χρεών του κόμματος σε Τράπεζες και Δημόσιο. β) Η Δράση ξόδεψε τη συνολική κρατική επιμορφωτική της χρηματοδότηση, ύψους 4.996 ευρώ, για πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού. γ) Το ΠΑΣΟΚ, από τη συνολική κρατική επιμορφωτική δαπάνη που έλαβε, ξόδεψε ποσό 199.191,51 ευρώ για πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού.
Και σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως συνέβη το 2016 και 2017, η Επιτροπή αποφάσισε να μην επιβάλει καμία κύρωση και να κάνει συστάσεις στα κόμματα να συμμορφωθούν από εδώ και στο εξής, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλει κυρώσεις στο μέλλον.