- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
ΙΟΒΕ: Οι Έλληνες βγήκαν από την 5άδα των πιο απαισιόδοξων Ευρωπαίων
Η έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ
Η έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ. Οι Έλληνες καταναλωτές δεν συγκαταλέγονται πλέον στην πεντάδα των περισσότερο απαισιόδοξων στην ΕΕ
Οι Έλληνες καταναλωτές δεν συγκαταλέγονται πλέον στην πεντάδα των περισσότερο απαισιόδοξων στην ΕΕ, για πρώτη φορά τουλάχιστον από το 2010, όπως προκύπτει από την έρευνα οικονομικής συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για τον μήνα Σεπτέμβριο.
Την πρώτη θέση σε αυτήν την κατάταξη κατέχει η Βουλγαρία, με -24,2 μονάδες(από -24,3 μον.) και την πέμπτη η Ρουμανία (-9,7 από -6,1), με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 9ηθέση. Οι μέσοι ευρωπαϊκοί δείκτες διαμορφώθηκαν στις -6,4(από -5,9) μονάδες στην ΕΕ και στις -6,5 (από -6,6) μονάδες στην Ευρωζώνη. Ανοδική τάση σημειώθηκετον Σεπτέμβριο σε 13 χώρες, ενώ θετικό πρόσημο διατηρούν 5 χώρες: Τσεχία, Λιθουανία, Μάλτα, Δανία και Πολωνία.
Όπως αναφέρει το ΙΟΒΕ, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ανέκαμψε εκ νέου τον Σεπτέμβριο, αρκετά ταχύτερα απ’ ό,τι στους προηγούμενους μήνες. Ακολούθως, διαμορφώθηκε στις -6,8 (από -20,2) μονάδες, πολύ υψηλότερα σε σχέση με πριν από έναν χρόνο (-42,7 μονάδες). «Το συγκεκριμένο επίπεδο του δείκτη είναι το υψηλότερο μετά από εκείνο τον Οκτώβριο του 2000. Η σημαντική περαιτέρω ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης θεωρείται ότι σχετίζεται πρωτίστως με την κυβερνητική αλλαγή και είναι μια εξέλιξη η οποία σημειώνεται διαχρονικά την πρώτη περίοδο μετά από βουλευτικές εκλογές», σημειώνουν οι αναλυτές του Ιδρύματος και προσθέτουν: «Η τόνωση προήλθε και από την άμεση υλοποίηση ορισμένων δημοσιονομικών μέτρων τα οποία αφορούσαν και στα νοικοκυριά (μείωση ΕΝΦΙΑ, επέκταση ρύθμισης οφειλών έως 120 δόσεις) και δεν είχαν καλυφθεί στην προηγούμενη έρευνα. Η σταθερά καλή εξέλιξη ορισμένων βραχυχρόνιων δεικτών που αφορούν στους πολίτες, όπως της ανεργίας και του πληθωρισμού, επίσης επενεργεί πολύ θετικά στις προσδοκίες τους, όπως αποτυπώνεται και στις σχετικές προβλέψεις».
Αναλυτικά σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ παρατηρήθηκε:
Σημαντική καλυτέρευση των εκτιμήσεων των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους τελευταίους 12 μήνες. Οι εκτιμήσεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τους προηγούμενους 12 μήνεςβελτιώθηκαν αισθητά τον Σεπτέμβριο, με το σχετικό ισοζύγιο να διαμορφώνεται στις -21,2 (από -30,4) μονάδες. Το 33% των νοικοκυριών εκτίμησε ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 7% θεωρεί πως επήλθε μικρή βελτίωση. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις -0,9 και -2,8 μονάδες αντίστοιχα.
Βελτίωση στις προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών. Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τους προσεχείς 12 μήνες βελτιώθηκαν τον Σεπτέμβριο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις +4,3 (από –14,4) μονάδες. Το 19% των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 28% προβλέπει μικρή βελτίωση. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις +3,5 και 2,7μονάδες αντίστοιχα.
Έντονη καλυτέρευση προβλέψεων για την οικονομική κατάσταση της χώρας. Ο δείκτης των προβλέψεων των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους το προσεχές 12-μηνοενισχύθηκε έντονα τον Σεπτέμβριο και διαμορφώθηκε στις +16,1 (από +0,1) μονάδες. Το 16% των καταναλωτών(από 29%)προβλέπει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, έναντι του 22% το οποίο αναμένει σταθερότητα. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις -16,9 και -13,6 μονάδες.
Ενίσχυση και τηςπρόθεσηςγια μείζονες αγορές. Η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες(επίπλων, ηλεκτρικώνσυσκευών κ.λπ.) παρουσίασε σαφή ενίσχυσητον Σεπτέμβριο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -26,4 (από -36,2) μονάδες. Το 40% των καταναλωτών (από 46%) προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 10% (από 7%) αναμένει το αντίθετο.Οι ευρωπαϊκοί δείκτες διαμορφώθηκαν στις -11,2 μονάδες στην ΕΕ και στις -12,5 μονάδες στην Ευρωζώνη.
Ήπια ενισχυμένηη πρόθεση για αποταμίευση.Ο δείκτης της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνεςενισχύθηκε ελαφρώς τον Σεπτέμβριο, καθώς διαμορφώθηκε στις -59,4 μονάδες (από -63,0). Το 79% των νοικοκυριών δεν θεωρεί πιθανή την αποταμίευση στο επόμενο 12μηνο, ενώ το 20% τη θεωρεί πιθανή ή πολύ πιθανή. Οι σχετικοί δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις +4,4 και +0,3 μονάδες αντίστοιχα.
Έντονη κάμψη των προβλέψεων για την ανεργία. Ο δείκτης πρόβλεψης για την εξέλιξη της ανεργίας τους προσεχείς 12 μήνεςπαρουσίασε σημαντική υποχώρηση τον Σεπτέμβριο, στις -8,1 μονάδες, έναντι +7,9 τον Ιούλιο.Το ποσοστό των νοικοκυριών που προβλέπει μικρή ή αισθητή άνοδο της ανεργίας διαμορφώθηκε στο 23%(από 35%), με το 38% των ερωτηθέντων(από 28%)να αναμένει ελαφρά μείωσή της. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις +15,2 και +13,5 μονάδες αντίστοιχα.
Ενίσχυση των αρνητικών εκτιμήσεων για τις τιμές. Σημαντικήυποχώρηση παρουσίασε τον Σεπτέμβριο ο δείκτης στις προβλέψεις μεταβολών στις τιμές τους προσεχείς 12 μήνες, στις -15,2 (από -7,8) μονάδες. Το 20% των νοικοκυριών προβλέπει άνοδο τιμών με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό και το 39% αναμένει σταθερότητα. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις +24,9 και +19,5 μονάδες.
Μείωση του ποσοστού που δηλώνει ότι «αντλεί από τις αποταμιεύσεις του». Σχετικά με τις εκτιμήσεις για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» ενισχύθηκε τον Σεπτέμβριο, στο 68% (από 61%), ενώ περιορίστηκε στο 6% (από 12%) το ποσοστό όσων αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δηλώνουν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν το 17% (από 16%) του συνόλου, ενώ όσοι δηλώνουν ότι «έχουν χρεωθεί» κινούνται σταθερά κοντά στο 10%
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ
Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πια Αξιωματική Αντιπολίτευση
Τι παραμένει αμετάβλητο
«Με το ζόρι παντρειά δε γίνεται» δηλώνει ο υποψήφιος πρόεδρος του κόμματος
Η πρώτη αντίδραση μετά την παραίτηση Τζάκρη - Πούλου
Το ΠΑΣΟΚ γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»
«Είναι μία οδυνηρή απόφαση για εμένα», είπε η βουλεύτρια
Το Σάββατο ανακοινώνεται η ιδρυτική διακήρυξη
Τα βασικά σημεία των δηλώσεων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.