- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Κεραμέως: Οι δύο άξονες για την αναβάθμιση της Παιδείας
Το πρώτο ζήτημα το οποίο ανοίγει η κυβέρνηση είναι οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα αρχίσει ο διάλογος με τα κόμματα για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Μέσα στις επόμενες ημέρες θα αρχίσει ο διάλογος με τα κόμματα για το νομοθετικό πλαίσιο που θα προωθήσει η κυβέρνηση για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης και την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, όπως ανέφερε μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Το πρώτο ζήτημα το οποίο ανοίγει η κυβέρνηση είναι οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Ο σχεδιασμός μας, από την ημέρα που ξεκινήσαμε το έργο για την αναβάθμιση της Παιδείας, κινείται σε δυο άξονες. Το πρώτο είναι η ρύθμιση ζητημάτων επείγουσας φύσεως, δεδομένης της έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Αλλά και ταυτόχρονη αντιμετώπιση μιας σειράς ζητημάτων και δυσκολιών που έχουν προκύψει από επιλογές της προηγούμενης ηγεσίας. Το δεύτερο είναι προετοιμασία και εργασία για την κατάθεση συνολικού νομοθετικού πλαισίου που περιλαμβάνει σε βάθος μεταρρυθμίσεις μας στην Παιδεία σε 3 άξονες: πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια και τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση», είπε η υπουργός Παιδείας και ενημέρωσε ότι τις επόμενες ημέρες ξεκινά κιόλας ο διάλογος με τα κόμματα, κατ΄ αρχάς για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Προσδοκούμε σε έναν ειλικρινή, ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο και στην καλλιέργεια συναινέσεων», είπε η Νίκη Κεραμέως η οποία παρουσίασε στην Ολομέλεια τις διατάξεις που έχουν περιληφθεί στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο.
Όπως ειδικότερα ανέφερε η υπουργός, στο πλαίσιο της πολιτικής κατεύθυνσης της κυβέρνησης για μεγαλύτερη αυτονομία των πανεπιστημίων, καταργείται σε μεγάλο βαθμό το υπέρ ρυθμιστικό πλαίσιο που είχε εισαχθεί την προηγούμενη περίοδο και δημιουργεί μια σειρά από αγκυλώσεις. «Γιατί να επαφίεται στην Πολιτεία να ορίσει ότι οι διδάσκοντες στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) θα πρέπει να διδάσκουν σε ένα ΠΜΣ δωρεάν για να δικαιούνται να διδάξουν σε άλλο ένα;
Ή γιατί να ορίζει η Πολιτεία τις αμοιβές των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά; Ας τα αποφασίζει όλα αυτά, ελεύθερα και κυρίαρχα, το πανεπιστήμιο, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου», ανέφερε ενδεικτικά η υπουργός και προσέθεσε ότι με τις προωθούμενες διατάξεις απλουστεύονται οι διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και μειώνεται ο διοικητικός φόρτος των πανεπιστημίων.
Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στο αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων και σημείωσε ότι στόχος είναι η προσέλκυση περισσότερων και καταξιωμένων επιστημόνων και περισσότερων φοιτητών αλλά και η προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας.
Αναφορικά με τις διατάξεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, η υπουργός Παιδείας είπε ότι μέχρι τη συνολική ρύθμιση για την περαιτέρω ενίσχυσή τους, εισάγονται ρυθμίσεις ώστε να επανέλθει η κανονικότητα.
«Η ουσιαστική στήριξη των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, παράλληλα με τη γενικότερη αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων μας, συνιστά υψηλή μας προτεραιότητα. Επιδιώκουμε όχι μόνο την αποκατάσταση της λειτουργίας τους και της θέσης τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, αλλά και την περαιτέρω ενίσχυσή τους. Δυστυχώς, και το τονίζω, παραλάβαμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία σε τραγική κατάσταση. Αγκυλώσεις του χθες που πληγώνουν έναν τόσο σημαντικό θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος», είπε η κ. Κεραμέως.
Η υπουργός αναφέρθηκε και στη διάταξη με την οποία παρέχεται ευελιξία για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Με την προτεινόμενη προς ψήφιση ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους, δηλαδή σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, ως προς την εξεταστέα ύλη και τις διαδικασίες είτε με τους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019», είπε η υπουργός και προσέθεσε ότι με άλλη διάταξη προβλέπεται ίδια και ενιαία αντιμετώπιση όλων των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Προτείνουμε την άρση της αδικαιολόγητης κατηγοριοποίησής τους σε τμήματα "ελεύθερης πρόσβασης" και σε εισαγωγής "κατόπιν εξετάσεων", η οποία ουσιαστικά τα κατέτασσε σε δύο κατηγορίες: τμήματα υψηλού και χαμηλού κύρους. Έτσι δίνουμε αξία σε όλα τα τμήματα. Παράλληλα δημιουργούμε το ίδιο και ξεκάθαρο πλαίσιο για όλους τους μαθητές. Δεν μπορεί επιλογή τμήματος να γίνεται ως άλλο τυχερό παίγνιο. Να μπαίνουν στην διαδικασία οι μαθητές να μαντεύουν ποια τμήματα θα είναι χαμηλής ζήτησης και άρα χωρίς εξετάσεις, αλλά να επιλέγουν συνειδητά το τμήμα που θεωρούν ότι τους ταιριάζει καλύτερα», είπε η κ, Κεραμέως και επισήμανε ότι με διάταξη, επανέρχεται η επαγγελματική ισοδυναμία τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών-μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα έγινε η συνάντηση του με τη γυναίκα- σύμβολο, Χαρίτα Μάντολες
«Καθημερινό φαινόμενο οι κυβερνοεπιθέσεις - 13.000 την εβδομάδα»
Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων
Σταδιακά όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα καταρτιστούν σε θέματα ΑΙ
H ανάρτηση της Προέδρου της Δημοκρατίας για τις χθεσινές εκδηλώσεις, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας
Όσα είπε ο υπουργός Υγείας για το ΕΣΥ και το Κυπριακό
Γιατί δεν ισχύει για τις επιχειρήσεις
Πότε εκπνέει η προθεσμία
Δείτε τις αναρτήσεις του στο Χ
Το αξιοπρεπές τέλος στην καριέρα του και το μετέωρο βήμα των Δημοκρατικών προς τον Νοέμβριο
Τι προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση
Ο Τούρκος Πρόεδρος είχε ζητήσει από τον πρωθυπουργό να βάλει τον Δένδια «στη θέση του»
Ο εβδομαδιαίος απολογισμός του πρωθυπουργού στο Facebook
Οι απαντήσεις στα κρίσιμα αυτά διακυβεύματα δεν μπορεί να είναι επικοινωνιακές και συνθηματικές
Το σύμβολο δημιουργήθηκε από τον συγγραφέα Νίκο Δήμου στις 14 Αυγούστου 1974
Η ομιλία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας
«Το γεγονός ότι συνομιλούμε δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε ή υποχωρούμε»
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Λευκωσία
Πρώτη φορά Έλληνας πρωθυπουργός στη Λευκωσία για τη μαύρη επέτειο του «Αττίλα»
«Μια ομοσπονδιακή λύση δεν είναι δυνατή στην Κύπρο», δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.