- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Η γυναίκα καριέρας ως νέο προϊόν
Μια ερευνήτρια με σημαντικές, πρωτότυπες δημοσιεύσεις που συζεί με γυναίκα, και δεν ακολουθεί πιστά την μόδα, δεν θα αποτελούσε ένα προϊόν αρκετά ελκυστικό για τα ΜΜΕ
Οι γυναίκες καριέρας που εργάζονται σκληρά και παράγουν σημαντικό έργο σε οποιονδήποτε τομέα δεν έχουν χρόνο για να ασχολούνται καθημερινά με την προβολή τους.
Οι γυναίκες στην εποχή μας έχουν στη διάθεσή τους μια σειρά από πρακτικές ομορφιάς -συχνά επώδυνες και κοστοβόρες- ώστε να διατηρήσουν, να «επισκευάσουν», ή να μεταμορφώσουν το πρόσωπο και το σώμα τους σύμφωνα με την τελευταία λέξη της μόδας.
Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, αν και η όμορφη εμφάνιση εξακολουθεί να αποτελεί τη βάση, δεν είναι πλέον αρκετή για να θεωρηθεί κάποια επιτυχημένη. Σήμερα, μια γυναίκα οφείλει να αποδεικνύει καθημερινά πως εκτός από κομψή και σέξι είναι και ευφυής επαγγελματίας με εξειδικευμένες σπουδές και ενδιαφέρουσα καριέρα, η οποία καλό θα είναι να συνδυάζεται με την μητρότητα που από πολλούς άλλωστε θεωρείται ακόμα ο «φυσικός» κι αναπόδραστος ρόλος.
Αν μάλιστα μια γυναίκα ασχολείται με κάποιον, μέχρι πρότινος καθαρά «ανδρικό», τομέα, όπως η πολιτική, η επιχειρηματικότητα, ή η επιστήμη, τότε εκτός από πρότυπο για τις άλλες γυναίκες αποτελεί και ένα ιδιαίτερα ελκυστικό προϊόν για τα ΜΜΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το προϊόν αυτό να πληροί κάποιους όρους ώστε να μπορεί να πλασαριστεί με επιτυχία στο ευρύ κοινό. Να ακολουθεί δηλαδή τα ήδη υπάρχοντα και κοινώς αποδεκτά πρότυπα της θηλυκότητας: ετεροφυλοφιλία, επιθυμία δημιουργίας οικογένειας, αποδοχή των επιταγών της βιομηχανίας της μόδας, υιοθέτηση των πρακτικών ομορφιάς.
Στο ήδη υπάρχον γυναικείο πρότυπο που προβάλλεται από τα ΜΜΕ έχουν τις τελευταίες δεκαετίες προστεθεί και άλλα επιθυμητά χαρακτηριστικά -όπως πτυχία, επαγγελματική ταυτότητα, οικονομική δύναμη- χωρίς όμως να δημιουργείται πραγματικά χώρος για την έκφραση της διαφορετικότητας που αντικατοπτρίζει την πληθώρα επιλογών που έχουν σήμερα οι γυναίκες.
Μια ερευνήτρια με σημαντικές, πρωτότυπες δημοσιεύσεις που συζεί με γυναίκα, και δεν ακολουθεί πιστά την μόδα, δεν θα αποτελούσε ένα προϊόν αρκετά ελκυστικό για τα ΜΜΕ. Το ίδιο θα ίσχυε και για μία επιτυχημένη επιχειρηματία που δεν επιθυμεί να αποκτήσει παιδιά και είναι ίσως υπέρβαρη, ή για μία αρχαιολόγο με σημαντικές ανακαλύψεις που πλησιάζει την τρίτη ηλικία και έχει ρυτίδες και λευκά μαλλιά - για να δώσω λίγα μόνο παραδείγματα.
Η αλήθεια είναι ότι όσες επαγγελματίες δεν πειθαρχούν στο πρότυπο της Barbie, νεαρής ή μέσης ηλικίας, δεν διατηρούν για πολύ το ενδιαφέρον των καναλιών και δεν προσελκύουν χιλιάδες followers στο twitter - μια εντυπωσιακή εικόνα παραμένει το ισχυρότερο δόλωμα.
Ας μην ξεχνάμε και την φράση-καραμέλα που συνήθιζαν να χρησιμοποιούν γυναίκες καριέρας και celebrities πριν από δέκα και πλέον χρόνια όταν έδιναν συνέντευξη σε περιοδικά ποικίλης ύλης: «Πάνω από όλα είμαι γυναίκα!», ταυτίζοντας απόλυτα το γυναικείο φύλο με τον γάμο, τη μητρότητα, και την εμμονική ενασχόληση με την εμφάνισή τους.
Οι γυναίκες καριέρας που εργάζονται σκληρά και παράγουν σημαντικό έργο σε οποιονδήποτε τομέα δεν έχουν χρόνο για να ασχολούνται καθημερινά με την προβολή τους, ούτε αναλώνουν όλη τους την ενέργεια σε αναρτήσεις-σεντόνια στα μέσα μαζικής δικτύωσης.
Αυτό που τις απασχολεί είναι μάλλον η εκτίμηση άξιων μελών της επαγγελματικής ομάδας ή της επιστημονικής κοινότητας στην οποία ανήκουν, η παρουσία τους σε διεθνή συνέδρια, ή οι δημοσιεύσεις σε ειδικευμένα περιοδικά – και όχι πόσες χιλιάδες έχουν ακούσει το όνομά τους, η εμφάνισή τους σε μεσημεριανές εκπομπές, η ρετουσαρισμένη φωτογράφιση για lifestyle περιοδικά, και τα likes.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι Κυριακές με ανοιχτά καταστήματα
«Είναι σαφές ότι δεν σέβονται την ψήφο των πολιτών» δήλωσε για τις ανεξαρτητοποιήσεις Τζάκρη και Πούλου
Αιχμές από τον υποψήφιο για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ στην τελική ευθεία πριν τις εκλογές στην Κουμουνδούρου
«Τις ανεμογεννήτριες τις ξέρω πολύ καλά, με πίεζε ο χρόνος», είπε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
«Μακάρι να επαναληφθεί και να ανανεωθεί η θητεία της» σημειώνει ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου
Ποιο είναι το σχέδιο δράσης για το 2025
«Ο Κώστας Καραμανλής τοποθετείται με ευπρέπεια», λέει ο Παύλος Μαρινάκης
Ο ΣΥΡΙΖΑ τελείωσε μεν αλλά άφησε ανεξίτηλο λεκέ στο συλλογικό υποσυνείδητο
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ
Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πια Αξιωματική Αντιπολίτευση
Τι παραμένει αμετάβλητο
«Με το ζόρι παντρειά δε γίνεται» δηλώνει ο υποψήφιος πρόεδρος του κόμματος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.