Πολιτικη & Οικονομια

Οργισμένος ο Γαβρόγλου για την απόφαση του ΣτΕ για τα θρησκευτικά

«Πίσω ολοταχώς - πολύ, όμως, πίσω»

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, ακολουθώντας την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ακύρωσε τις αποφάσεις του τέως υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Γαβρόγλου.

Αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου  (ΕΣΔΑ) είναι οι αποφάσεις του τέως υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Γαβρόγλου με τις οποίες καθορίσθηκαν τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών αφενός του Δημοτικού και του Γυμνασίου και αφετέρου του Λυκείου, έκρινε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με σημερινή  ανακοίνωσή της.

Με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα Θρησκευτικά πηγαίνουμε «πίσω ολοταχώς - πολύ, όμως, πίσω» αναφέρει σε δήλωσή του ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Στην απάντησή του ο κύριος Γαβρόγλου κάνει λόγο, ειρωνικά, για μια «ιστορική απόφαση» που ακυρώνει τις προσπάθειες πολιτείας και εκκλησίας και όπως λέει χαρακτηριστικά κάνει τα Θρησκευτικά όχι πλέον μάθημα, αλλά κατήχηση.

«Δεν είναι γνώση αλλά εξέταση για την πίστη των μαθητών και των γονιών τους. Ένα μάθημα που θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι χρήσιμο και απολύτως απαραίτητο, μετατρέπεται πια επίσημα σε άκρως επικίνδυνο αναχρονισμό», επισημαίνει ο κύριος Γαβρόγλου μεταξύ άλλων.


Ολόκληρη η δήλωση του Κώστα Γαβρόγλου:

Πίσω ολοταχώς –πολύ, όμως, πίσω

Η σημερινή απόφαση του ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών είναι αναμφισβήτητα μια ιστορική απόφαση. Καταργεί ολόκληρη την επιστημονική, παιδαγωγική και θεολογική εξέλιξη του μαθήματος μετά το 1974. Καταργεί τη συνειδητή προσπάθεια χιλιάδων Θεολόγων να κατακτήσουν στη συνείδηση των συναδέλφων τους αλλά και των μαθητών όπως και στην καθημερινή παιδαγωγική πράξη την πραγματική επιστημονική και παιδαγωγική ισοτιμία του μαθήματος των Θρησκευτικών με τα άλλα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος. Ακυρώνει τις προσπάθειες συνεννόησης με την Εκκλησία, όπου τα νέα προγράμματα σπουδών είχαν και την αποδοχή της Ιεραρχίας.

Υπονομεύει, τέλος, την καθιέρωση μιας κουλτούρας διαλόγου ανάμεσα σε επιστημονικούς και θρησκευτικούς φορείς, με γνώμονα πάντοτε ότι την τελική ευθύνη των μαθημάτων την έχει η Πολιτεία. Το μάθημα των Θρησκευτικών, σύμφωνα με την σημερινή απόφαση του ΣτΕ, δεν είναι πλέον μάθημα αλλά κατήχηση. Δεν είναι γνώση αλλά εξέταση για την πίστη των μαθητών και των γονιών τους. Ένα μάθημα που θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι χρήσιμο και απολύτως απαραίτητο, μετατρέπεται πια επίσημα σε άκρως επικίνδυνο αναχρονισμό.